Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 751 ggr
Naquita
0

Är det unge eller mamman???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag börjar nu misstänka att den blygare katten inte alls är en unge..hon är större och ser vuxnare ut än lilla tjejen längst fram (med svarta haklappen) Hela kroppen e större o kraftigare + att hon är misstänktsam rund om magen.. hm, vad tror ni om ni utgår från bilderna?

Naquita
0
Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

va tror ni? jag får ännu inte ta i dom o känna efter

Naquita
0
modellflickan
0

Svårt att säga..De ser ut som två dockor…:)

Alexej
0

Hon ser faktisk äldre ut. Men otroligt lika och fina!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

karins
0

Kan dom inte vara syskon då?

Naquita
0

#6 ja syskon trodde vi ju först men den ena e större än den andre o ser "äldre" ut

melinda vill du shoppa svetshandskar me mig på söndag lr måndag så vi kan klämma o känna?;)

MelindaS
0

Ja vi trodde det var syskon, men jadu vette tusan det. Jag kommer upp till dig någon dag snart Naquita så ska jag se lite närmare vad jag tycker.

Jamen jag kan köpa handskar till dig Naquita! Jag försöker fixa det så snart jag kan. =) Så tar jag dem med mig när jag kommer till dig.

Kramar

Naquita
0

#8 haha menade inte att DU skulle köpa dom, utan att vi skulle shoppa ihop;) men visst, vill du sponsra en fattiglapp me svetshandskar så:P *s*

Simson
0

På de två första fotona så tycker jag att den vänstra, den som stoppat näsan i oboy'en, ser äldre ut, men på de andra tvärtom… Flört

De är verkligen söta!! Skulle inte ha hjärta åt att splittra den duon.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

Ja, åldern är helt olika. Ung katt troligen. Hon kan faktist vara mamma till den yngre. Och hon kan mycket väl vara på gång igen. Alltså dräktig. Svetshandskarna kostar 49:- tror jag på Clas Ohlsson. Så det är inte en dyr uppoffring Melinda :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

maggan47
0

tror också hon kan vara mamma, den äldre alltså, vet att när jag hämta Timjan från Örebro katthem, liten späd 1 åring, då hade hennes ungar fyllt 12 veckor och flyttat, hon blev alltså infångad som dräktig ungkatt, blev väl dräktig vid första löpet, hennes syster fick också ungar samtidigt, så åldersmässigt är det möjligt att bebbar får bebbar ute i det fria Maggan47

MelindaS
0

Haha jag är övertrött och vimsig haha. Jag läser ju nu att du Naquita menar att vi ska köpa handskar tillsammans hehe. Vi fixar det imorgon. 49 kr… nä det var ingen dyr uppoffring, jag kan bjuda på dem och sponsra med det!!! =)  

Kollat på katterna nu ikväll, ser verkligen ut som mamma och dotter tycker jag. Vi kunde dock inte se om hon är dräktig eller inte. Vi låter dem återhämta sig lite till och ska köpa handskar så ska vi försöka se sedan, på söndag t ex.

Naquita du är så roooolig. Igår så bestämde vi att käka pizza under tiden vi vaktade fällan nu ikväll. Men så gick båda katterna in igår och det blev inget fällvaktande ikväll så då heller ingen pizza ju. Men så kom vi på att vi kan ju faktiskt äta pizza i alla fall, trots vi inte ska vakta fällan. SMART Naquita haha. Och ät INTE pizza med Naquita, hon bokstavligen eldar upp pizzorna hahahaha. Du är världens roligaste haha.

Kramar

Lena
0

Svår gåta detta. Men visst kan det vara som ni misstänker, en ung mor med dotter. Lilla Isolde är ju nästan som en kattunge även fast hon haft minst en kull. De hemlösa honkatterna blir mammor unga och stannar säkert ofta i växten pga svåra livsförhållanden. Hur som haver rör det sig om två riktiga skönheter.

Är det dessa vackra damer som ska till jourhem i Karlstad?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

ferretgirl
0

Ser ut som antingen mor och dotter, eller möjligen 2 systrar fast från 2 olika kullar. Men vågar nog sätta en slant på att det är mor och dotter eftersom dom är så pass lika som dom är.

Sidentass
0

Du milde vilka skönheter…rent spontant tycker jag som ser ut som mor och dotter..

evamojje
0

Jag tycker att det ser ut som ung mamma med dotter men det är svårt att säga *L*

Dom är otroligt fina *L*

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Naquita
0

#13 bara mobbas du..inte MITT fel att pizzakartongen började brinna inne i ugnen HAHAHA…..jadu, vi ska kanske inte umgås..jag lyckas med allt möjligt..*s*

Idag har jag o Melinda inhandlat svetshandskar så imorgon ska vi känna igenom dom från topp till tå;)

MelindaS
0

Hehe nä vi ska nog inte umgås hehe. Du är verkligen en helskön människa.

Japp idag har handskar inhandlats. Så imorgon ska vi titta lite närmare på kisarna. Hoppas inte mamman är dräktig igen. Jag slår dig en pling när jag vaknat, så kommer jag sedan. Naquita du vill inte komma hem till mig efter det och kolla på den magra katten som jag tog in idag från Johannishus?

Kramar

maggan47
0

vilket otroligt jobb ni gör båda tjejerna, kram  till er båda Maggan47

Naquita
0

Snart kommer Melinda o sin dammsugare(tänker INTE berätta vad som hände haha) bränner ja inte upp pizzakartongen i ugnen så ramlar kontakten av på dammsugarn(jädrans öb-skit)

Så vi ska på med handskar o se om storetjejen har bebbar i magen lr de bara e päls,o kolla öron osv..återkommer när vi vet mer;)

maggan47
0

lycka till, och du, pizzakaronger ska inte in i ugnen, endast förvaras i kram FlörtMaggan47

Simson
0

Det verkar som att det går livat till hemma hos Naquita och Melinda! VAD håller ni eg på med? Flört

Håller nog med Maggan att pizzakartongerna skall bara användas som förvaring. Fast jag har en mor som torkade pojkvännens sons kalsonger i micron så jag vet vem jag brås på…ingen kommentar…Räcka ut tungan

Jag tar av dammsugarslangen på min dammsugare innan jag ställer in den i städskåpet…förut…numera vet jag att grabbarna gräver ur dammsugaren ur hålet där slangen skall sitta…attans huliganer!! Cool

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Naquita
0

men men..dammsugarn e inte mitt fel..där ramlade en av "piggarna" av till kontakten ni vet, bara sådä..jädrans ÖBskit ..faktiskt..men pizzakartongerna..de va ju kaaaallt ute, o pizzorna hade hunnit bli kalla..så jag skulle barfa värma dom lite…sedan såg jag att de rök..o öppnade.d.då brann ena kartongen..haha..men ingn skada skedd, förutom att pizzansmakade lite grillad;)

Det är två systrar.. vi kände igenom dom så gott vi kunde idag. den "större" har bara mer päls. inga bebbar i magen där heller, vad jag kunde känn iaf. och öron såg fina ut:)

MelindaS
0

Haha ja din pizza var rökt Naquita så jag förstår att den smakade lite mysko haha. Jag kommer snart och dammsugar hos dig! Eller ja… du dammsugar och jag gosar med alla dina söta kisar under tiden!!!! Bra arbetsfördelning tycker jag. =)

Kramar

Klasson
0

Skönt.. Då e de ingen fara att jag kidnappar lyka då ;)

Hawknestgrove
0

Tyckler vid första anblicken att en kissen till vänster verkar större och äldxre… Men ska bli skoj att höra vad som är korrekt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

#27 det är två syskon, den större hade bara mer päls kände vi idag=)

Hawknestgrove
0

Ok…….

MariannE11
0

OKI…men jag ska försöka leta reda på bilder på mitt helsyskonpar som absolut inte är lika stora till växten…den lilla väger bara drygt 2 kilo och den stora minst 5…hon har lagt ut på sistone så jag vet inte säkert… ska leta reda på en bild så ni ser den stoooora skillnaden…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

MariannE11
0

hittade inget perfekt men jag tror man kan ana här att det är rätt stor skillnad…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

Marianne, något, hahahaha!