Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 1251 ggr
HannaAkutgruppen
0

Katt lämnad åt sitt öde i Sorunda

Är det någon som känner till Sorunda här i Stockholm? Fått höra att en man som dog för ca 1 månad sen lämnat efter sig en haltande katt. Mannen älskade sin katt uppenbarligen då katten fick ärva hans få tillhörigheter. Men däremot så har ingen anhörig har tagit sig an katten. Jag försöker lista ut vart den kan befinna sig om den ens är vid liv. Den är helt utan mat och vatten. Mannen bodde i en husvagn i skogen.. Om någon här känner till vart det kan vara så vill jag gärna ha tips. Försöker pressa den jag hörde det från att ta reda på mer..

HannaAkutgruppen
0

Tänk om den är instängd i husvagnen fortfarande? fy Gråter Hoppas någon haft vett att släppa ut den så den har haft möjlighet att skaffa mat…

Lena
0

Oj vad nervöst! Man får verkligen hoppas att katten inte sitter i husvagnen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Kolla på google. Det finns ett samhälle med det namnet mellan Stockholm och Nynäshamn. Livsmedelaffären brukar känner till alla och allt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

marieborg
0

Kan man kanske på ngt sett kolla med socialen om de har ngn koll. Fast de har väl tysnadspliktFundersam

Gentle
0

men i ett sånt där fall måste dem ju kunna talla om var denna husvagn kan befinna sig hoppas att ni hittar den

karins
0

Polisen måste väl veta något om detta….

HannaAkutgruppen
0

har ju inget namn på mannen. han hade finskt ursprung och hade en skogstomt med en husvagn på i sorunda…mitt största hopp är mannen som berättade det för mig kan ta reda på mer…. men tänkte om någon här bor i närheten så kanske de vet mer..

HannaAkutgruppen
0

det är lite som en nåål i en höstack.. men jag kan inte sluta tänka på katten. vill verkligen försöka göra allt för att hjälpa den om den ens är vid liv..

Alexej
0

Men om du ringer till polisen eller socialen? Båda borde veta vem du pratat om, finns väl inte så många som bodde i husvagn där.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

modellflickan
0

Stackars katt! :(

Sidentass
0

usch..så oroligt…önskar av hela mitt hjärta att kisse inte blivit instängd…*huuva*!

solfager
0

Sorunda är en ganska så stor del av nynäshamnkommun där mestadelen är jordbruks och skogsmark, inte så lätt att hitta någon där om man inte har mera att gå på tyvärr.

//Åsa

marieborg
0

Har sökt lite på nätet bla i lokaltidningar, står ju ibland dödsfall men hittade inget.

Du kan kanske sätta in en annons http://www.nhp.se/site/index

Om du får  ett namn och inte hittar ngt på hitta.se eller andra ställen så kan jag nog hjälpa och kolla på jobbet.

Enklast är nog om du pumpar mannen du fick höra det från på info.

gubben
0

Som sagt så ligger Sorunda i närheten av Nynäshamn och vet man inte var husvagnen står så blir det ju svårt. Mycket skog är det där också så jag skulle nog i alla fall prova med polisen eller socialen i Nynäshamns kommun och säga precis som det är. Kanske kan du få telefonnummer till någon anhörig i alla fall eller att de tar kontakt och ber dem ta kontakt med dig. Annars är väl enda lösningen att åka dit och prata med folk för det är en liten ort där alla känner alla och en gubbe med katt som bott i en husvagn i skogen är nog något som alla känner till skulle jag tro. Tyvärr känner jag inten som bor i Sorunda som du kunde få hjälp av men jag har en kompis i Nynäshamn och jag ska kolla med henne om hon har hört något men det är nog inte troligt.

Hawknestgrove
0

Ja, om husvagnen stod på en tomt som är ägd av gubben som dog, så borde det inte vara svårt att kolla upp. Såna original känner nog alla till.Ta och ställ frågan till någon större tidnig! deras murvlar borde kunna luska ut lite de med.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gubben
0

Min kompis i Nynäs visste inte  men å andra sidan bor hon och jag ungefär lika långt från Sorunda bägge två. Så polis eller sociala myndigheter måste det bli. Hur går det?

Hawknestgrove
0

Puttar upp!

razcat
0

Jag kan höra mig för. Arbetar på Socialtjänsten i Haninge. Jag skulle gissa på att den lämnats till Kattvärnet om man har hittat ngn katt i husvagnen efter dödsfallet.

gubben
0

§18 Fast Sorunda tillhör ju Nynäshamn kommun och inte Haninge så det är nog lika troligt att t.ex Södertälje katthem har kontaktats i så fall men det allra troligaste är nog att ingen har gjort något alls skulle jag tro.

maggan47
0

puttar upp Maggan47

Hawknestgrove
0

Puttar upp….