Möt Kattsamariten på höstmarknaden
Träffa Hudiksvalls Kattsamarit på den årliga höstmarknaden i Hudiksvall nu i helgen, 7-8-9 september!

Även i år står aktiva medlemmar och jobbar för Kattsamaritens vägnar.
Även i år på samma ställe ungefär där "Kullkiosken" en gång stod. (korsningen Bergsjövägen - Promenaden, vid ingången till Fredens Kulle från Bergsjövägen)
I år firar Kattsamariten 20 år (1987 - 2007)
och har, förutom information, insamlingsbössor och sedvanliga lotterier, även jubileumströja och mobilband/nyckelband till försäljning!
Se de katter som finns just nu på katthemmet.
Kom och hjälp Kattsamariten hjälpa!
Välkomna alla glada marknadsfirare och kattvänner!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Mobilbandet…

Lotterivinst i ett av lotterierna…
Väst från Järbo Garn…
stickad av undertecknad.

Simson, träffar du KAttsamariten? Kan du höra med henne om hon har hört något om de juridiska vändingarna? HAr PM:at henne här inne, men hon har inte sett det….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag kanske kommer! Ska du stå? =)

Gunilla: Ja jag har mycket kontakt med Kattsamariten.
Åkte förbi idag. Med betoning på förbi. =)
Träffar dem i morgon. Maila mig om vad det gäller. Jag vet att ordförande har alldeles för mycket nu. Tror inte hon hinner vara inne här nu.
Jossan: Nej tyvärr orkar jag inte med att jobba. Maila mig om du ska åka neröver. Bor bara i samma kvarter… Skall klampa runt lite efter 12 i morgon lördag och söndag. Hör du något avgrundsvrål så är det jag som åkt sönder virvelvinden!! 
Hahahaha!! Jag kanske kommer på söndag, har ditt mobilnummer så jag sms:ar isf! =)

Håller tummarna för en underbar helg, med vädret på er sida. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Det ösregnar och är allmänt kallt.
Dåligt väder för allt annat än för mig.
Jag och syster drog iväg in på området vid 12. Inga folk i karusellerna. Ingen kö. Bara vi och två andra vagnar skulle åka virvelvinden. =all tid från "påskjutsaren"! Jippie!!
Alla avgrundsvrål var från mig! Jag låg till slut i vagnen/korgen och skrek så jag fick hålla för munnen!
Vilken yrsel!! Syster fick stödja mig efteråt! Tyvärr gick inte den yrseln åt motsatt håll som min egen så det blev lite mycket!
Men ROLIGT var det!
Det är marknadspriser på tröjor och mobilband under helgen.
Lotterna går åt som smör i solsken…
Tjoho - Jossan går på marknad, träffar Simson och köper lotter! Vinner mjukisdjurstiger och får träffa Simsons missegubbar. Och där hade jag kunnat stanna för vackrare katter får man leta efter! Härlig dag i Glada Hudik =)
Trevligt med höstmarkanad och att Kattsamariten fanns representerad där. Synd att vädret inte var något vidare- Hoppas ändå att det blev riktigt bra dagar för Kattsamariten!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag tror det var en bra helg för Kattsamariten. Syster som hade det sista passet igår, söndag, "klagade" över att det var fullt i insmlingsbössan och mer pengar inte gick att få i! De fick ha pinne å pressa ner pengarna! 
Även magväskorna med pengar från lotteriet var så tung att det var som lösmagar…
Sanslöst roligt att Jossan med väninna tog sig tid och kom ner och köpte alla vinster på lotteriet… 
Det var lite oroande med "kattnapperiet" när ni gick…kontrollräknade missarna efteråt…inte! 

Lotteriet på den handstickade västen i Raggi (se tidigare bild) är ett s.k. "skrivlotteri". Dvs man skriver sitt namn o tfn nr vid ett nummer man vill ha. När alla lotter är sålda dras vinnande nummer. Lotter finns kvar så är det någon som är intresserad av mysig varm väst i höst så hör av er så får ni vara med i lotteriet.
Det roligaste var nog att de som hade första pass på söndagen hade byggt upp tältet med omaka ben så det var vint och snett å höll på att ramla ihop. Tur teknikkunniga syster byggde om det innan vi tog en till tur i virvelvinden… 
Hade du erbjudit mig en av kissarna hade jag inte tvekat en hundradel av sekund ens ;) Snyggaste katterna jag sett! Big time.. Du ser ju själv, jag är fortfarande helt lyrisk =)