Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1103 ggr
Jourhemmet
7

Straff för de som överger sina djur

Centern vill införa straff till djurägare som överger sina djur.http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19129561.ab

vallhund
4

Populistiskt utspel för att fiska röster?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Uppkatten
13

Det är redan straffbart att överge sitt djur, vilket våra politiker borde känna till… Bästa sättet att komma till rätta med att folk dumpar sina katter är dock att införa en lag om obligatorisk ID-märkning samt registrering. Då vet man vem den dumpade katten tillhör och den personen kan straffas. En lag om obligatorisk ID-märkning och registrering skulle också kunna hjälpa vilsna katter att återförenas med sina familjer igen, och katthemmen skulle i sin tur då kunna satsa "helt och fullt" på att hjälpa de katter som verkligen saknar ägare (istället för att ofta behöva omplacera vilsna katter som man inte lyckas hitta ägaren till).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Maria P.
2

Instämmer med #1 och #2.

zorro2
7

fatter ikke varför det skal vara så svårt at ha en lagstiftning om obligatorisk id-märkning og registrering.

Jourhemmet
4

Och kastrering på alla utekatter.

Lena
4

Märkligt att han vaknat upp i sin slummer nu efter alla år vid makten. Men det stavas väl valår kan jag tänka mig och är en produkt av svikande opinionssiffror. 🤔

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
5

Han hoppas väl på att det inte är så många som är pålästa och kan korrigera hans felsägning. Typiskt försök att fiska röster och har ingenting med viljan att skydda katter eller andra djur att göra.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Maria P.
1

#7 Instämmer.

[[eskils_]]
5

Här blir Ewa Edström från Stockholms katthem intervjuad i radio om landsbygdsministerns förslag.

[ollesbodega]
8

Centern verkar ha noll självinskikt när de kommer med detta utspel som jag inte vet handlar om okunskap eller röstfiske. Förstår Centern överhuvtaget att de haft ansvaret för djurskydd under snart två mandatperioder och gjort noll!!!!  De beställde en utredning som hade många bra saker när det gäller katter som tex obligatorisk id-märkning och kastrering av utegående katter. Dock glömde de  addressera vad som ska ske med de redan hemlösa kattererna. Vad som sker med denna utredning vet jag inte. Verkar vara begravd. För mig står Eskil o Centern bara som ett skydd för profiten i den kommersiella djurhållningen och päslindustri(minkar) vi har. Vargen bör också nämnas där Sverige o Centern fått torsk av EU gång på gång. Var rädd om vår vilda fauna!

Thaeri
4

Jag har postat om det i Politik, och jag tog upp just detta, att det redan är förbjudet men att Centern vägrar att ge grönt ljus till den åtgärd som verkligen skulle lösa problemet: obligatorisk ID-märkning.

Rätt säker på att det handlar om rötfiske, de räknar helt enkelt med att plocka väljare på detta utan att behöva försvåra det för någon bonde av den gamla skolan som röstar på dem av tradition.