TNR projekt startas i Göteborg!
Kommer ni ihåg att vi tog hand om "en massa" kattungar från ett industriområde i Högsbo? Nu har vi fått klartecken från Skanska, som äger marken där kattungarnas förvildade mammor och pappor bor, att starta ett TNR projekt!
Vi söker volontärer som vill hjälpa till!
Läs mer här: http://www.goteborgskatthjalp.com/tnrhögsbo.html
/Miranda

Vad kul! det var många katter,,, snällt av skanska att gå med på detta, är nog ganska ovanligt tyvärr… Lycka till och hoppas att ni hittar volenärer!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Toppbra av Skanska att låta er börja med TNR på deras mark..
Lycka till och hoppas att det uppmärksamma i media så att allmänheten och politikerna får upp ögonen över vad TNR är för nåt..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Nu börjar det bli trängsel i mina tårkanaler känner jag. Är väldigt tacksam för ditt arbete och att Skanska ställer upp på det hela. Underbart. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

och vad som är ännu bättre: Skanska sponsrar projektet med 10 000 kronor!!! 
Miranda, som jag lovat, så kan jag komma ner en dag i månaden om det ärtill någon hjälp. För transporter eller nåt…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Kanonbra Miranda! Toppen att Skanska sponsrar det hela! Högsbo ligger tyvärr lite fel för mig, men när det startar i Slottskogskolonin kan jag hjälpa till en dag per vecka eftersom det är nära mitt jobb. Ska även försöka värva några arbetskamrater.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Var ligger Högsbo då?

Vad underbart Miranda! Och en eloge till Skanska så klart. Visst man tycker ju att fastighetsägare mm borde kunna sponsra, men de flesta är väl inte villiga att hjälpa till på något sätt. Så det är ju kanonbra! Hoppas att fler följer exemplet när det visar sig att det är en bättre metod än andra onämnbara…
Skönt!
Grattis!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#5 så fort vi har bestämd när vi ska börja infångandet hör jag av mig!
Tyvärr har dom 2 gubbarna som har matat katterna i många år fortfarande inte börjat kartlägga katterna, ingen tid enligt dom….. Vi har uppmanat dom att göra det vid flera tillfällen, nu skulle dom göra det i helgen. Hoppas dom håller löftet så att vi kan börja nästa vecka.
Kanonbra gjort av Skanska, och av er förstås.Göteborg är långt från Norrköping och katterna här behöver sin tillsyn också men hoppas verkligen att volontärer ställer upp för Högsbokatterna.
Bra Miranda, lita på mig! jag kommer, bara inte en fredag eller lördag.

Hoppas innerligen att du och katterna får all hjälp som behövs. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Redan i sommras sa jag att jag kan hjälpa till att fånga in katterna om det behövs. Erbjudandet kvarstår.

Tessblack, jag har mailat dig på dit hotmailadress för några dagar sen, men kanske fick du inte den. Fyll gärna i vårt volontärformulär så finns du med i "förteckningen" av volontärer! :)
#15, nej inget mail har kommit fram.. Men jag har fyllt i formläret iaf.
Detta låter ju fantastiskt.
Super bra jobbat.
Skanska borde ha en reklamplats hos er.
Kram Jenna
Härligt! 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Nu har jag fyllt i åt dig…