Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 412 ggr
minimalin
0

Hittekatter söker goda hem-akut!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är förtvivlad, har annonserat i flera veckor men får inga seriösa "intressenter"..Jag tog hand om tre hanar i mitten av juli då de var ca 6-7 veckor gamla(hittades i skogen) Var kanske naiv när jag trodde att det skulle gå(enkelt) att finna hem nu när de är flyttklara.Det är akut nu; min ekonomi är körd i botten, min allergi har blivit värre trots tabletter, min egen katt avskyr kattungarna och vantrivs.Min ena hund ska avlivas pga. ålderdom/sjukdom inom en snar framtid och jag vill ju ge henne det mesta av min tid kärlek och uppmärksamhet nu.Känns som jag verkligen tagit mig vatten över huvudet..Jag är ensam med 3 barn (nu 4)katter, marsvin och(2) hundar och känner att jag gått över gränsen , känner mig så otillräcklig på alla plan.Ville i det längsta slippa vända mig till något katthem men nu går det bara inte mer Sad Katterna är 100 %rumsrena och avmaskade, välmående, pigga och helt underbara.Tyvärr inte vaccinerade då pengarna inte finns till detta.Kanske var det ett misstag att ta på mig detta kanske jag borde lämnat in dem från början. Men jag tänkte man skulle vara "snäll" och klara det på egen hand då man vet hur kämpigt det är för dessa underbara människor/föreningar som har fullt av katter att hjälpa.Endast seriösa varaktiga hem med ansvarstagande ägare sökes.

martdat
0

Vilken tur att du hittade dem,, förstår att det känns hopplöst, du verkar ha lite mycket just nu… ring runt till olika katthem i din närhet och se om de kan hjälpa dig… har du provat anonser i dagstidningar? alla har ju inte tillgång till internett,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

O du tittar här under länkar, så finner du länkar till katthem.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

vart bor du någonstans då?

minimalin
0

tack för era svar..vi bor i Göteborg.Har mailat Göteborgs djurskyddsförening får se om de ev. kan hjälpa oss. Men man hade ju önskat att de kunde fått nya hem direkt istället nu när de är vana vid familjelivet så att säga:(

Hawknestgrove
0

HAr du mailat till Göteborgs Katthjälp? Du hittar länken här. Vad du än gör, så akta dig för djurens vänner.

minimalin
0

Ska prova Göteborgs katthjälp också,tack för tipset!Nej "Djurens(sk.)vänner tänker jag aldrig vända mig till…Min egen katt kommer därifrån tack vare en kompis som jobbade där för åtta år sen.Den där mannen ville inte ens släppa ifrån sig några katter så vi fick smuggla ut lilla Tuffe i smyg för att rädda livet på honom.Kändes hemskt att se alla dessa fina katter som aldrig ens fick en chans till ett gott liv:(Vissa såg t.om ut som raskatter och många av dem var säkert saknade av förtvivlade ägare.Det verkade ju svårt att ens få information för de som sökte efter sina bortsprungna katter.Förstod aldrig varför de inte aktivt arbetade för att katterna antingen skulle komma till rätta(om de var bortsprungna)eller alternativt finna nya hem åt dem.Helskumt..

Alexej
0

Tar kontakt med Miranda här!Cool

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Kontakta Göteborgs Katthjälp. I värsta fall kanske vi kan ta oss ann de små tills nytt hem infinner sig. Vi ska ta tre katter från ett nedlagt katthem senare i höst. Men om Miranda tycker det är okey kan vi vara jourhem under tiden. Vi bor i Mellerud men jag arbetar i Göteborg.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

miranda1
0

jaaa tjejer…. vi (GBGs Katthjälp) har en kölista med katter som väntar på hjälp…. och "tyvärr" prioriteras dom katterna som bor utomhus som finns på kön. Så plats på katthemmet finns inte pats bum… men däremot kan minimalin bli jourhem till kissarna, då bekostar vi vaccination och ev. annat vet. vård och omplaceras katterna i Göteborgs Katthjälps regi.

Om det låter intressant minimalin får du gärna maila mig på miranda@goteborgskatthjalp.com

miranda1
0

var upptagen mellan skrivandet och publicering av mitt inlägg :)
Låter bra Lena! Tack!

/Miranda

Hawknestgrove
0

Ja och hos Lena  i så fall får de ett himmelrike! JAg lovar! Högsta betyg till henne, när det gäller hem. Även om det bara är temporärt.

Sidentass
0

Åhhh..vilkan söta fina små charmtroll! Och tack till dej Minimalin som gett dom en så god start i livet. Hos dej har dom funnit den alldeles speciella grundtryggheten som erbjuds hos en djurälskande familj som er…sen när situationen inte är hållbar för att kunna ha dom permanent gör du så rätt som söker hjälp här..ser att du fått tips här ovan…o nu håller vi tummar för att det ska lösa sig med ett jourhem snart här framöver..själv skulle jag inte tveka om jag inte hade huset fullt med missar redan..

Hawknestgrove
0

Åh, så jag fattar det som, att antingen så får de stanna hos minimalin, eller så får de komma till Lena så länge? JUBLAR!!!!!!

karins
0

Så bra det känns när allt löser sig så här fort!

Lena
0

Vi får ju försöka hjälpas åt vi i Göteborgsområdet.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

minimalin
0

Hej å tack alla som bryr sig det värmer!Speciellt när jag känt mig så ensam i den här situationen länge.Tänkte nästan att det var svårt för gbg:s katthjälp när jag läste på deras sida om alla katter..

Hade varit underbart om du Lena hade kunnat hjälpa oss om du verkligen känner att du mäktar med det?

Tack för erbjudandet om att jag själv kunde vara jourhem men tyvärr funkar det nog inte då ekonomin är så hårt ansträngd att jag nästan får köpa kattmat för mina sista pengar ibland istället för mat till övriga familjen.(inte riktigt så illa men nästan)

Hawknestgrove
0

Jättebra! då blir de små alltså Mellerudskatter så länge?

Lena
0

#16 Jag skickar ett PM till dig så kan vi diskutera det praktiska lite mera.

//Lena