Nu har de kommit, kattungar o mamma.
Vi flyttade upp "lilla röda", eller Kizan som hon heter, i går. Hon väntade ju kattungar, men vi hade ju ingen som helst aning om när. Gissade dock att hon var nära. Så i morse när jag kom upp till henne, fanns där 4 stycken små.
Det slutade med 6 levande och 1 som inte klarade sig. Alla verkar pigga och nöjda, så även mamma katt. Alla kattungar är röda. Vägda och könsbestämda. tror det var 4 honor och 2 hanar (har papperna uppe). Så har klippt lite i deras päls på olika ställen, så kan jag skilja de åt, när jag väger dem i morgon.
Skönt att hon väntade till hon fick flytta hem till oss, och väldigt skönt att jag får ta i henne och ungar.
Bilder kommer i morgon. Ni kan läsa mera i min dagbok, eller på min blogg (inte skrivit något där än men kommer) http://hittekatter.fylgias.com
Lägger tråden under katter söker hem, då de kommer omplaceras (mot självkostnad, vacc, chip o besiktining) sedan de är minst 12 veckor.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Stor kram till dig som ställer upp på dessa katter!

Vad bra att du tagit in mammakatt och att hon fick ungarna hos dig!
Ser fram emot bilder sen :)
Grattis, nu blir det kul…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Det var tre honor och tre hanar. Nu har jag skrivit i bloggen, och kommer försöka uppdatera varje dag, men vikter osv. Kort har jag tagit, men måste ladda kamera betterierna innan jag kan föra över dem till datorn.

Snacka om familjen Rödtass. Låter väldigt spännande och kul att se de små liven utvecklas och mamma som säkert är lika underbar som alla kattmammor verkar vara. Skönt att du kan ta på dem alla, det underlättar en hel del. Väntar nyfiket. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Puttar upp

Åh så fint att mamma-katt fick föda sina små hos dej..blir så varm i hjärtat över varenda katt som slipper ligga o föda ute i det fria….vad roligt det ska bli att få se bilder sen:-)

Aldrig sett en kull med 6 röda…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Fantastiskt! Röda katter som är så efteertraktade! Bara de kommer till bra hem…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Blir helt varm i hjärtat att se en så nöjd kattmamma med sina småttingar. Rosor till dig som gjorde det möjligt.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Vackra katter! Du är bäst!!!!!

Rödingar allihop, så jattesöta! Kram till dig!!!

Jag dör! Röda katter allihop! Jag älskar röda katter! *Avis*
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#8 Vilken underbar liten kattfamilj! Ja så liten är den väl inte med 6 bebbar. Blir så glad att mamma katt fått komma till dig och nu får hjälp med sina småttingar. De ser ju nästan ut som raskatter. Tänk att alla 6 blev så lika sin mamma. Det måste vara ovanligt?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Oj vilka godingar!!!!!!!!!!!
Älskar oxå rödingar.
Kram Jenna

Sikka sötnosar det var :)
Alla sex är röda? :O Pappan må också ha varit röd :) Men hur söta är de egentligen inte?? :)

Åhhhh! Nu är jag där igen…där det känns något speciellt i magtrakten, som jag upplever ibland då man ser på ljuvliga bilder…man vill bara borra in nosen i hela högen o känna den goa doften o höra det dova spinnandet…så vacker att få se…o ännu härligare att dom får vara i tryggheten hos dej!

Nya bilder på bloggen. Länk längs upp.

Jag säger bara
vilken mys gosig röd hög… vill ha allihoppa!

Men så härliga bilder, och missar!! En hel hög med sötnosar, och här är en till som älskar röda katter:)

Ohh, jag älskar röda katter.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars