Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1017 ggr
Debattia
0

Vill ha er åsikt !

Har hört att man inte får använda och skriva Djurskyddet om man inte är med i Djurskyddet Sverige . Någon som vet mer om detta ?

Finns det någon mer förening i Sverige som enbart hjälper skygga katter i första hand ? Någon som vet ?

Djurskyddet : SKYGGA KATTEN / catfoot
http://catfoot.site11.com/
Telefon :0702- 00 84 06

Vi är den första bildade föreningen i Sverige för skygga katter, i vardagsprat ” S k, vildkatter ” Vi är politiskt och religiöst obundna.
Arbetar helt ideèllt och är helt beroende av godhjärtade människor som delar vår uppfattning och bryr sig om de katter som är mest utsatta och bespottade i vårt samhä… Visa mer

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Katthemsmatten
1

Det finns säkert risk för att Djurskyddet Sverige känner att ni snyltar på deras renommé även om djurskydd är ett generiskt ord. Jag skulle, för att inte dra på mig onödiga anklagelser/stämning antingen använda ett annat ord eller i vart fall kontakta dem och meddela att ni tänker använda ordet Djurskyddet. 

I ärlighetens namn förstår jag inte varför ni skulle göra det. Räcker det inte med Föreningen Skygga Katten? Vi är några som har en liten förening som heter Föreningen Rädda Katterna (liten ordlek) som ägnar oss åt att hjälpa hemlösa katter varav de flesta är utefödda och därmed skyggisar.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Debattia
1

Det är inte viktigt för oss att använda det, men jag blir ju nyfiken för jag tänkte också att det är generiskt.

Debattia

Niklas
4

Visst får man använda ordet djurskyddet. Det ingår bland annat i namnen på drygt 40 olika organisationer i Sverige.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Katthemsmatten
0

#3 Frågan är väl om de organisationerna som stavar med versalt D är kopplade till Djurskyddet Sverige eller om de verkligen är fristående. Utan att ha kontrollerat hur väl Djurskyddet Sverige har skyddat sitt varumärke skulle jag vara försiktig med att använda det.

Niklas
5

#4: De andra registrerade organisationerna ser inte ut att ha något med Djurskyddet Sverige att göra.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Mari
3

Det enda jag vet är att de som är ansluten till Djurskyddet Sverige måste heta Djurskyddet innan sitt nästa namn och helst då ortsnamnet

Tror säkert man får kalla sig djurskydd utan att vara ansluten

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Debattia
0

Låter bra det !

är det någon som har synpunkter på om vi är den första eller inte ?

Vill ju inte fara med osanning ! 😇

Debattia

Rödis
3

Tycker bara det redan är rörigt kring just "djurskyddet", benämningen alltså. Även länstyrelsen är ju "djurskydd" utan att ha något med Djurskyddet Sverige att göra. Folk har svårt skjilja på vad de olika organisationerna är och var de hör hemma!

Katthemsmatten
0

#7 När bildade ni föreningen? Den uppgiften kan ju vara bra att ha för att kunna säga om ni verkligen var först eller inte. Som jag skrev så är vi några stycken som bildade föreningen 'Rädda Katterna' för att ta hand om skyggisar och vi jobbar inte med katter för omplacering. Göteborgs Katthjälp har ju funnits i ett antal år och de jobbar, veterligen, enbart med skyggisar.