Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: media
Läst 261 ggr
Mettan
0

Från Lillemis Semlan på Hittekattens dag

Tänk att vi hittekatter har fått en alldeles EGEN dag! Jag vet inte om jag kan räknas som hittekatt längre nu, eftersom matte Mettan verkar ha bestämt att jag nog stannar här. Jag sänder en tanke tillalla hittekatter som vistas ute och inte har något hem att komma till. Hoppas att ni alla slipper frysa, svälta och fara illa. Jag tänker på syskonen till den lilla katten som blev ihjälbiten av schäferhunden inte så långt härifrån. DEN hundägaren ger jag inte ett dugg för, han är katthatare. OK, det får han vara, men hanska ha klart för sig att hans hund INTE får ära sig åt hur som helst för det. Jag fick ju ett nytt hem, där jag stormtrivdes de få dagar jag hann vara där. Men när de vusna och det som skulle föreställa "förståndiga" människorna bara drog iväg med mej och i stort sett slängde tillbaka mej till matte Mettan, så blev jag besviken. Desa människor ville tydligen bli av med min nya matte Sandra, eftersom hon var flickvän till deras son. Händer detta många hittekatter? Nu stannar jag här, och matte säger att visserligen är det lite för mycket med 4 katter, men både hon och maten räcker till för mej också. (även om hon får äta lite vad som helst de sista dagarna innan hon får påfyllning i plånboken) Har fått veta att OM jag ska flytta, så ska det vara till ett verkligt superställe och till folk, som går att lita på. Men hon har sagt att hon vill helst INTE bli av med mej. Här finns ju min älskade "mamma Archie", kungen Ludde och Spotty, som verkar tycka om mej ibland i alla fall.  Archie, Ludde Spotty Hälsningar från Lillemis Semlan som skriver själv för första gången och önskar att alla hittekatter får komma till ett BRA hem.

modellflickan
0

Åh vilka fina katter :)

Hawknestgrove
0

Stackars lilla Semlan! Nu får vi väl hoppas, att hon antingen stannar därhon är eller att hon får det kärleksfullahem hon förtjänar och slipper hoppa runt som en annan gummiboll….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

FInns det två trådar av denna med?

Alexej
0

Söta semlan!Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus