Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 938 ggr
Hennum
0

Ska flytta till skellefteå 19/8

eller snarare Frostkåge…

bort från alla mina älskade djur! det känns urjobbigt. det är visserligen bara för 4 månader. men ändå. det är jobbigt att inte kunna lita på pappa och att han kommer ta hand om dem som han ska.

katterna ska få rätt mat och veterinärvård vid behov, hunden ska få klorna klippta tillräckligt ofta, hästen ska få hovarna verkade tillräckligt ofta och få ordentligt med uppmärksamhet. så att han inte står i hagen aldeles bortglömd. det här är saker som inte sker om inte jag är där och tjatar och påminner. får väl ringa istället.

fast jag tror att mamma kommer hjälpa mig. hon kan nog åka dit och titta till allt lite då och då. det ska bli riktigt spännande och flytta så långt upp. ska läsa till personlig assistent på folkhögskolan Solvik. så kan man kanske få jobb sen.

/hennum

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

AnneN
0

Vad kul att du ska gå på Solvik! Jag har läst allmäna A där och trivdes ganska bra =) Har en kompis som ska gå där i höst och bo på elevhem =)

Hoppas att du ska trivas bra där iaf!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Efter att ah läst din presentation så tror jag att du och min kompis Ida har en del gemensamt, hon är wiccan, gillar fantasy, älskar djur, mm

_**/Mvh Anne

marieborg
0

Förstår att det måste vara jättejobbigt att vara från djuren i fyra månader men tiden kommer säkert att gå fort! 

Har du ingen kompis som bor i närheten och kan komma och hjälpa och/eller kolla så att din pappa tar han om djuren?

Lycka till med studerandet!

Hennum
0

biobio: oj. hehe. vilket sammanträffande! mjo, solvik verkar trevligt. men man uttalar Wiveca på ett lustigt sätt där uppe ^^

marieborg: nja, ingen kompis med körkort iaf. men en får förhoppningsvis snart. hon hon har djur själv… ska fråga henne :D

AnneN
0

Va hur då lustigt? Har aldrig tänkt på hur vi säger det

_**/Mvh Anne

Lena
0

Förstår din oro vad gäller djuren. Men din mamma kan säkert hjälpa dig att hålla ett vakande öga på dem när du är på Solvik. Kul att du ska gå en utbildning till personlig assistent. Det finns alltid jobb som det om man är rätt person. Eftersom den som har funktionshindret själv väljer handlar det om att hitta någon som har samma intressen som man själv har där "personkemin" stämmer. Att sedan ha utbildningen gör att du blir säkrare i din yrkesroll. Lycka till med utbildningen!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Förstår att det känns hårt att vara borta från dina älskade djur..men tiden går fort..snart är det jul;-) Så hoppas jag att du får den hjälp du behöver så att djuren sköts om på bästa sätt…som du säger får du väl slå en pling då och då och påminna dom där hemma…

Lycka till med din utbildning…låter intressant med folkhögskolan, önskar dej allt lycka till:-)

storAnnette
0

Så bra att du går en sån utbildning.

Jag har själv personliga assistenter hemma till en dotter och vet hur viktigt det är med utbildning.Rätt person måste det också vara och när det gäller barn måste man komma överens med föräldrarna också….som här…de måste tycka om katter är ett krav!

Tänk om du kunde hjälpa Djurskyddet i Västerbotten den tiden du bor där?Stödhem - om ni får ha djur på skolan förstås?

supermoccine
0

#8 Är nog inte så troligt att de får ha djur på skolan om det är ett internat. Allergiskäl.

AnneN
0

Jag har kompisar som bor på internatet och har själv gått på den skolan och alla djur är strängt förbjudna på internatet oavsett om dom kan vara allergi framkallande eller inte

_**/Mvh Anne

ciss
0

Jobbigt att behöva lämna djuren. Jag bor i Skellefteå & för tre år sedan hade jag en hyrponny från Frostkåge :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

supermoccine
0

#10 Ja, när du säger det så var det så för oss också, på Fellingsbro folkhögskola (där de f.ö. och har personlig assistent-linje). Alla djur var förbjudna oavsett om de är allergiframkallande eller ej.. En i min klass hade dock sin lilla ödla där i smyg. Med stort terrarie :)

Hawknestgrove
0

Åh… förstår att du är lesen. Men litar du inte på dina kattvaker, din pappa och mama?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hennum
0

bio bio: jo, ni betonar på ett roligt vis. mer wiveeka och vi säjer wiiveka. :P jättepinsamt att säja wiiveka. det känns som att man säjer fel namn till henne. hehe

nä, inga djur alls, jättetråkigt!

jo, alla säger hela tiden till mej att jag kan få jobb som personlig assistent även utan utbildning. men jag tycker att det är bättre med. dessutom så kommer jag nog helt säkert få jobb när jag gått där, om jag inte har utbildning så är det kanske lite osäkrare.

om jag bara påminner dem lite så kommer det nog gå bra.

tack för alla uppmuntrande svar, det känns inte riktigt lika jobbigt nu :P

AnneN
0

Aha jo jag tycker också att många har uttalat hennes namn konstigt, jag uttalar det nog mer som det du gör =)

Det är absolut lättare att få jobb som personlig assistent om man gått utbildning för det även om man ibland kan ha tur att lyckas få det bara pga lämplig personlighet.

_**/Mvh Anne

Hennum
0

okej, ja, då kanske jag inte blir ensam om det där uppe, vilken tur.

jo, så tänker jag oxå…

AnneN
0

Kanske kommer ner och hälsar på på solvik någon gång då jag som sagt känner fler som ska gå där =)

_**/Mvh Anne

Hennum
0

okej, tänk att det kan bo så många människor så långt upp att man tillomed träffar på en på ett hittekattsforum, som tilloch med känner andra människor som bor så långt uppe. Oskyldig

AnneN
0

Haha ja helt obefolkat är det inte här uppe norrRäcka ut tungan

_**/Mvh Anne

Hennum
0

där ser man, där ser man. :P

ja, kanske man ska strunta i den här tråden nu..  har vi nåt mer att säga varandra så fins det ju gästbok. det känns som att ämnet "hennums flytt" är färdigdiskuterat :P

hejdå inlägget.