Kattfälla i Stockholm?
Hej! Jag försöker fånga in en kisse som är väldigt skygg. Hennes husse har gått bort och hennes kattkompisar är infångade, så hon är helt ensam i världen. Inser dock att jag behöver hjälp så råkar någon här sitta på en kattfälla eller känner någon som gör det? Tack på förhand! /Annika 0736242222
Har du provat att kontakta katthemmen?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Fråga Akutgruppen, de är duktiga på att fånga in katter i Stockholm.
Katthemmen kan hyra ut fälla och du kan få praktiska råd om hur du ska gå till väga. Vad ska du göra när katten väl är infångad?
Medarbetare Hittekatter iFokus
Tack för tipsen! Ska kolla både akutgruppen och katthem.
Katthemsmatten: Jag ska ta hem kissen till mig där hennes två kattkompisar finns, så kommer de att få nya hem framöver (har ett gäng spekulanter).
Kattstallet och Stockholms Katthem kan du kolla med.
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
#4 Vad fint att du tar dig an henne! 🌺 Hoppas det är riktigt seriösa spekulanter som låter henne leva med dem resten av livet. Det är så synd om dödsbokatter som ofta sörjer sina ägare länge.
Tack till er alla! Den försiktiga lilla Dollan är nu här och har verkligen gjort sig hemmastadd, så pass att jag tänker behålla den lilla pälsbollen!
Nu är det bara en katt kvar att fånga in.
#7 Vad härligt att hon får stanna hos dig. Lycka till med infångandet av den sista kissen.