Kalle och Erik
Farmors ena katt har blivit lite "knäpp"? Kanske på grund av cystan, han hoppar på de andra katterna och alal säger till förrutom den näst äldsta Kalle, han är rädd för så mycket… SÅ fort Erik (katten) kommer i närheten så springer han och Erik efter…
Han har hållit på så här i en månad ungefär och det har inte blivit bättre…vi har tänkt att ringa till veterinären om råd men vi har avvaktat..vi har hoppats på att det bara var ett tillfälligt beteende men i alla fall.. idag åkte pappa tidigt till farmor.. tjugo i sex på morgonen
Jag fattar inte att han kan gå upp så tidigt men i alla fall…när han kom hem berättade han att klockan sju på morgonen (när han klippte gräset) hörde han ett smärtsamt rop och det var Kalle..Pappa sprang över staketet och fick se att Erik låg över Kalle fastbiten.. Pappa fick tag i Erik och drog loss honom och tog honom i nackskinnet och sa med arg och bestämd röst: "vad f*n gör du?" Och Erik sprattlade och sprang in i deras skjul..
Efter en halvtimme kom han ut och pappa sa hej till honom, sedan på eftermiddagen kom Erik fram till pappa och pappa kela med honom senare såp låg Kalle och erik i en buske tillsammans och sov 
Jag var emot att pappa gjorde så oc blev ledsen och arg men sedan när han berättade att de sov tillsammans så kännde jag att det var det bästa för Kalle och Erik också :)
Han föstod nu att han inte fick göra så..
Nu får vi hoppas att det håller i sig också! Att de är vänner och att inte Erik hoppar på honom…
Ville bara berätta detta (hoppas ni förstod det jag skrev)..en katt behöver ibland tillsägelse..
Har skrivit om detta i en annan tråd (att de varit ovänner) men jag hittar den inte..
Hej !
Jag tror det gör ont på vuxna katter när man drar dem i nackskinnet. Det ska man nog bara göra på kattungar.
Men jag förstår att han ville få slut på slagsmålet. Kanske man gjort likadant, för ibland så handlar man bara för att få slut på ett slagsmål.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
JAg tar alltid Arne i nackskinnet och ruskar om rejält, när han är stygg mot Esther. Kombinerar det med ett starkt fyyyyyyy. HAn tror nämligen, att han kan busa med henne på samma sätt som med Ebba och det gillar inte den lilla stillsamma damen. Det händer kanske en -två ggr/vecka.Debattia, man skall inte ta kattungar i nackskinnet! Det kan bara mamman göra på rätt sätt och enbart i syfte att bära.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Idag var jag hos farmor igen och Kalle och Erik åt i samma skål och låg och sov tillsammans igen 
De har blivit vänner, nu vet Erik att man inte får göra så, det är så underbart att se de vara vänner :)

Härligt att dom blivit vänner igen! Tacka din pappa…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jag är jättenöjd att han gjorde så faktiskt :)
Och han har fått många tack :)
Hej !
Jag håller med om att jag inte ska ta kattungarna så. Det var dålig svenska bara.
Däremot har jag lärt mig att det är en påfrestning på deras nackmuskler. kattmamman har ju inget val.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Tyvärr så började samma visa igen :/
Så han fick en hormonspruta och då blev bra! De låg och sov tillsammans (Kalle och Erik).. Men så börja han vara på Sara! :/ Nu är det bra igen (han har blivit mycket bättre sen sprutan).. men Sara tycker inte om Erik längre.. så fort Erik konmmer i närheten av henne fräser hon men de kan vara i närheten min inte för nära! Men sedan tror jag att Erik vill leka med katterna också (han är yngst tre år) och då säger katterna ifrån eller springer och gömmer sig för att de är rädda att han ska hoppa på honom..
(skulle visa bilder men det får bli någon annan gång.. datan krånglar nemligen nu..)
Skall också höra om eventuell hormonbehandling för Arne, när jag kollar upp hans njurvärden. Veten ville inte ge tex ppiller om han har dåliga värden. han försöker sätta på lilla esther ibland och det blir ett fasligt liv. Mest på Husse, Esther är hans ögonsten!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det hjälper faktiskt ganska bra! Så det tycker jag att du ska fråga veterinären om!