Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3913 ggr
[Forest]
0

*HEMMA!* Efterlyster Bamse! Östergötland

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 3/3 smet Bamse ut genom ett fönster han har vart ute förut men då har han bara gått till grannen. Denna gång har vi inte sett honom, och börjar verkligen bli oroliga. Det är dotterns katt han är bara mattegris till henne och troligen mycket skygg ute för främmlingar. Där med hoppas jag att personen som ser honom ringer 0768-34 57 29 eller kontaktar mig via PM Info om Bamse 2 år kastrerad öronmärkt, foderallergi och troligen norpat mat hos grannen isf har han sår i nacken eller huvudet. ( det är vad jag tror bara)

[Forest]
0

Han är anmäld hos polisen, även satt upp lappar i staden (med bild) samt efterlyst via fb. Har ni mer tips så kom med detta, han är mycket saknad!

annebeate
0

Locka med hittelön. Lägg också lappar i brevlådor, flera katter har kommit tillrätta just via en sådan lapp. Be omkringboende kolla så han inte blivit instängd någonstans. När det gäller efterlysningslappar underlättar det för allmänheten om de är försedda med avrivningsremsor med ditt mobilr. Sedan gäller det att leta, leta…..aktivitet i början kan vara helt avgörande.❤️

Andina
1

Håller tummarna för att Bamse hittar hem snart! 🐱

I den här tråden hittar du många bra tips: Om din katt försvunnit

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Forest]
0

2,   vi är ute 3 gånger  prar dag o lekar frågar hus omkring här om de sett en lh röd katt som verkar vilse och rädd, eller instängd men inget napp. Ska skriva på att det ges hittelön på lapparna mobnr är redan + hem nr och adressen med 👍

3 tack ska genast ringa fler samtal och lägga ut mer trådar

Detta är dotterns katt hon fick han i födelsedagsprisent av oss. De två är verkligen ett fint par, hon vådar honom och han jamar mamma till henne. Han är inte ett dugg kelig mot oss utan han är mattegris. Dottern tar detta verkligen hårt, gråter varje kväll och när man pratar med folk så blir hon ledsen o gråter. Vi saknar honom oxå 😭

[helenal]
1

putt för bamse

[eskils]
3

Är hans öronmärkning registrerad hos Sverak eller DjurId? Där kan ni också anmäla att ägaruppgifterna får visas direkt, så en ev upphittare kan ta kontakt med er, och att han är försvunnen.

Katthemsmatten
0

Den här artikeln innehåller massor med goda råd när din katt är försvunnen.

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?bookmarks-1

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
1

har delat via fb och via östgötakatternas sida och grupp!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

[Forest]
0

tack för alla tips var ute nyss med hundarna och gick promenad kolla o ropa men såg inte till han men såg flera andra missar 😭

8 tack är jätte tacksam för all hjälp o synas lite extra 👍

Katthemsmatten
4

Du har större chans att upptäcka katten sena kvällar och tidiga morgnar när det är tyst och stilla. Skrämda katter ligger och trycker dagtid och rör sig för att hitta mat och vatten (och hem) först när alla andra dragit sig tillbaka.

[Forest]
0

10 tack för tipset :) Var ute i natt o gick kvarteret 01.10 :) och ute imorse vid 7 men då är det folk ute, går runda eftermidd men idag jobbar jag så fick ta rundan lite tidigare. Dottern hänger med på eftermidda o kvälsprominixarna eftersom han är så mattig.

Uppkatten
1

Viktigt att du ställer ut mat o vatten åt misse nära den plats där misse försvann. Finns inte mat utställd kommer misse att tvingas ge sig iväg för att leta efter mat. Då blir det svårare för er att hitta honom. Ställ helst ut mat till kvällen, annars är det stor risk att fåglarna äter upp maten. Leta ffa i skymning-mörker-gryning. Satsa på att söka av ffa ett område som sträcker sig 400 meter i varje riktning (från stället där han försvann) i det här skedet. Förmodligen ligger misse och trycker någonstans. Vartefter tiden går får man sedan utöka sitt sökområde. Men min gissning är att misse i det här läget finns nära stället där misse försvann, det är också troligt att misse kommer tillbaka till det stället där han smet ut då o då under dygnet… (om han inte är inplockad av ngn). Så mat utanför fönstret där han klev ut, och varför inte sitta på nattspan innanför fönstret? Lägger man ett vitt lakan/badlakan under matkoppen så ser man extra bra när misse kliver upp på lakanet för att äta (kan vara lite knepigt i mörker annars att se katter). Hoppas det löser sig, det är jättejobbigt när misse sprungit bort!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[Forest]
11

Kan medela att Bamse är nu inne 😃
När jag kom hem från jobbet säger dottern att han sett Bamse försvinna  under ena grannens lilla uthus. Hon hade tagit fram mat till han men då såg hon inte till han därimot lämna hon maten. Jag tog ut hundarna för snabbkiss o tar med mig lite mer mat, ropar som vanligt efter han o rätt som det är hör jag ett mjauuu! Vid andra grannens  ligger han o trycker imot vårat staket fast på fel sida, pga nätat så kunde han inte hitta ut just där. Jag kuta in sabbt som ögat efter dottern och hon fick locka på han lite så jag kunde kliva över han var ovanlig medgörlig  :) . Nu har han ätit och drukigt vatten ligger på dottern o gossar.

Imorgon köper jag barnhasplar som man sätter upptill på fönster, då jag har en slarvig son som har mycket lätt för stänga fönster 😕. Har iaf tagit en kedja på hans fönster upptill man kan öppna men inte så katten kommer ut…. 😊

[Forest]
7

11 tackar för alla tips vi la ut mat varje kväll, både torrfoder och en hel mjuas mjukmat antagligen har grannens katter ätit mycket dom med eftersom det vart renskrapat och en massa olika tassavtryck 😎 Vatten har jag haft en bunke brevid fast på plattorna öven har vi haft dotterns fönster öppet nattetid men stängd dörr.

Tackar så hemst mycket för alla tips och hjälp, nu ska jag äta lite sen medela inne på fb om detta, imorgon ska jag ringa polisen och plocka ner alla 43 lappar runt stan 😃Blir en ren lyckopromenad ❤️

annebeate
1

Gläds med Er!❤️🐱

Uppkatten
1

Grattis!!!! ❤️ Det finns inget härligare än att få tillbaks sin lilla misse!❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[Forest]
6

15-16 tackar :) 🌺

Jag visste att han levde det kände jag på mig, men trode mer på att han var hemma hos någon då vi inte sett han något alls innan. Han har sår i nacken (så han ahr fått mat av någon) men det ser fint ut har tvättat det rent och smörjt på salva som vi fick av vetrinären. Han sover nu på sin älskade matte ❤️
Jag känner att jag kommer sova mycket gott i natt åh vad skönt 😃

lillmymlan
1

❤️ hurra va bra att missen kom hem igen! HURRA!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

[Forest]
1

18 Wiiiiiiiii 🐱 😉

[helenal]
1

alltid härligt att läsa solskenshistorier:)

[Forest]
6

Han sov hela natten på sin älskade mattes mage . Härligt o höra han igen, hörde direckt mamma-mjuaet o dottern jaså ska du ha lite mat Bamselamse ❤️

Jag har vägt Bamse idag och han har tappat 1/2 kg dessa dagar, han får bara äta blötmat då jag tror att det är det bästa så hans torrfoder får vänta i några dagar, kycklingvinge fick han detta är det ända han ber mig om o tillomed så kelar han med mig. Han mår annars toppen busa med ena hunden i vanlig ordning på morgonen de två är helt tokiga när dom sätter igån. Så allt är normalt, förutom att han kelar tillomed med mej 😃

Katthemsmatten
0

Underbart att han är hemma. Och att hans foderallergi inte givit honom allt för stora sår. ❤️

[Forest]
0

22 tack. Jag har samtaltat med våran vetrinär fick samma råd som jag gör redan tvätta det, smörj på och håll det luftigt. Det är rent o ser fint ut. 

Har ni tips om avmasking jag fundera på göra "kollamasken prov" på honom, men ska man vänta någon vecka eller kan jag göra det nu?

Gullimat
0

Lycka❤️