Nya akuta ärenden!
Kopierar detta från SKS hemsida, kanske någon som kan hjälpa eller som känner någon som kan… Alltså Morgan som har skrivit detta som står nedanför.
Hej!
KKS liksom andra kattföreningar får som ni vet varje dag in många nya ärenden, främst såklart södra Sverige och primärt Skåne.
Jag gör som så att jag i denna tråd fr o m nu samt framöver fyller på med ärenden som kontinuerligt anmäls så kanske det blir en extrachans för dessa katter att hjälpas från hemlöshet eller avlivning. För vem vet, du kanske kan eller känner någon som kan ställa upp som stödhem till en eller ett par katter som står finns i dennes stad.
_________
24-25/6
Privatperson i Ingelstad har tre honor med ungar som fanns där när denne flyttade in
Privatperson i Kristianstad matar en vuxen spräcklig långhårig hane. Kan inte mata längre.
Privatperson i Karlshamn har en bekant som har två mammor med ungar som han tänker slå ihjäl. Anmälaren har lovat hjälpa till med den ene. Mycket akut då bekantingen tidigare tagit ihjäl katter.
Privatperson i Linderöd har en egen hona med små kattungar som denne inte kan ha kvar. Hotade med avlivning.
Privatperson i Osby har hittat två små (5-veckors ) kattungar som nu bor i en kartong. Anmälaren skulle på semester.
Privatperson i Fågelmara, Karlskrona hittat en liten röd kattunge som de matar. Ev. kan dottern ta den.
Privatperson i Karlshamn matar en katthona ev. dräktig som inte tolererar dennes katter.
Privatperson i Bromölla har en ungkatt eller kattunge utanför som skriker och vill gå in. ingen matar den. Anmälaren har egna katter och kan inte ta in den.
Privatperson i Rödeby ringer om en äldre man som har en skygg hona med 3 små ungar som behöver in omedelbart.

Hur gammal är kattungen i Fågelmara?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

#1 Vet inte exakt men Lisbeth och jag sagt att skulle det vara så att inte dottern tar den så lägger jag till den till mamman med ungar hemma hos mig så den får kompisar samt uppfostran.

#2 Aha, okej. Hoppas bara att mamman vill ta emot ungen. Har ni fått något napp på de andra ställena?

Vart ligger Ingelstad?

5 Veckors kattungar i Osby. Dom behöver ju en kattmamma!!

#4 Ingelstad ligger rakt in från Kalmar nedanför Växjö….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Har varit inne på kks hemsida, hittar inget om katterna i Ingelstad, nån som kan länka? bor nära Ingelstad, tänkte att jag kan ju göra reklam om katterna till folk man träffar här men då är det ju bra med lite info om färger, kön, ålder, om de är någorlunda tama osv…..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#7 Nej, du hittar nog än så länge inget av de ovan anmälda ärenden på hemsidan då de är så heta att de inte ens hunnit svalna, d v s helt nyanmälda. Jag vet inte så mycket om ärendena utan har man frågor och/eller kan hjälpa till så maila till alla@kks.nu för besked.

Fyller på med ett par ärenden till som anmälts under förmiddagen.
26/6
Privatperson i Knisslinge har en svart 8-årig hona som går på p-piller. Denne ska flytta och vägrar ta med sig katten. Denne hade avlivat den för längesedan om inte dotter bett att den skulle få leva. Är nämligen dotterns katt. Själv gillar hon inte katter. Flytten sker om en vecka.
Privatperson i Ängelholm matar en skygg hona med tre ungar. Var villig att med hjälp av fälla ta hand om de två röda kattungarna, kvar en svart-vit unge och mamman.
Privatperson i Malmö matar två vuxna hanar och en hona med ungar. De får inte mata längre. En bekant kan ev. ta en av hanarna.
Privatperson i Malmö har fått en hona med 4 små kattungar på halsen. Var inte villig att mata.
______
Någon som vet någon som vet någon som kan hjälpa någon katt i något ärende? Maila då alla@kks.nu
Men det är ju inte klokt, det blir bara fler och fler katter som behöver hjälp. Var det lika många förra året med tro? jag lider verkligen med de och kunde jag skulle jag hjälpa varenda katt och ha fast anställd personal som kunde kela med kissarna hela tiden. Ja, det kostar ju inget att drömma. Detta är ju för bedrövligt, man läser om katter som någon lämnat vind för våg och katter som bara dyker upp från ingenstans och som inte verkar ha något hem. Jag tycker att det är för hemskt och kan inget annat bli än ledsen… Jag älskar ju alla katter!!!

Hej!
Vill bara tillägga att jag inte uppdatera nya ärenden i denna tråd utan jag uppdaterar nya ärende i tråden på kattakuten då där flest läser (även om jag är här mest, så ta inte illa upp) samt på KKS egna forum, ni får dock mer än gärna kopiera in ärendena hit ;-)
Ska nu gå in och uppdatera ett sedan igår inmailat ärende med katt i Karlskrona…

Är det någon av katterna som har fått något hem?

#12 Något har säkert hänt men ska gå igenom det med Lisbeth närmaste dagarna, dock är det för många ärenden och vi behöver nå ut till fler…
Någon som kan hjälpa kattfamiljen jag precis la upp och ett av de ärende som anmälts hittils idag:
1/7
Privatperson i Karlskrona kontaktar om mamma med små kattungar, barnen härjar med kattungarna. Lever farligt.

Var i Karlskrona finns dessa kattungar med Mamma?

Några km utanför Trossö, mer detaljerat än så skrivs inte på ett publikt forum, jo självklart till person när någon kontaktar att denne kan hjälpa resp anmält ärende 

Jaha är lite för nyfiken ibland. Ska försöka tejpa igen käften på mig lite bättre

Kan det vara kattfamiljen i Kungsmarken?

# 18 Aha, OK!