Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 887 ggr
HellIPutUThrough
0

AVLIVNINGSHOTADE KATTER

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Livlinan har 8 katter som är i behov utav nya trygga hem.

En del av dem står under akut avlivningshot.

Kan du ta emot en katt?

Maila mig på Livlinan!

Malin, malleboy@bredband.net

JosephineF
0

Vad är Livlinan för ngt? En förening? Och var håller den isf till? Kunde ju vara en fördel att skriva ut det när ni skriver sånt här otäckt..

MorganP
0

Ärligt, ett bättre nickname tack för inte ser det så seriöst ut. Bara ett tips, inte att klaga Flört

miranda1
0

är det nu även föreningar som hotar med avlivning? Flört

Radisa
0

Livlinan är en förening som vi från Tigerharen samarbetar en del med. De är ganska nystartade så kanske därför inte så många känner till dem än, men de är seriösa och bra!

Erika91
0

Men en förening kan väl ändå inte hota med avlivnnig? Om katterna inte är friska så att säga.. Fundersam
#4 Har livlinan ingen hemsida?

JosephineF
0

Fattar fortfarande inte var i landet de håller till och vad de söker? Stödhem? Permanenta? Jour??

spookie
0

Se hemsidan www.alternativ.nu

Där har Livlinan en del annonser.

Radisa
0

Jag är inte den som har kontakten med livlina så det är nog bäst att de svara själva egentligen ;) men som jag har förstått det är det främst trollhättan de aktiva finns i och en hemsida är på gång. Katterna är antagligen på kö och avlivningshoten kommer ju då från annat håll än föreningen. Det är ju ofta föreningar jobbar med katter som står under hot av avskjutning eller liknande.

(Det är väl bättre att fråga om det som är olklart och vänta på ett svar innan man antar det värsta)

Erika91
0

#8 Okej

Det har du rätt i: Det är bättre att fråga och vänta på ett svar än att anta det värsta!

Erika91
0

#0 Bilden på katten där, är det en av livlinans katter?

spookie
0

Puttar upp ;-)

Erika91
0

Putt

Lena
0

Vi kan ju även maila via adressen som står angiven och den vägen ställa frågor. Jag ska skicka ett mail och be dem gå in och berätta mera här  i tråden.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Så bra att du gör det….låter lite oroväckande detta…

Sidentass

JosephineF
0

Det kanske bara är jag, men jag tycker att då man skriver att katter hotas av avlivning kan man berätta hur det ligger till och var dom finns på kartan. Ska alla skriva ett mail till henne nu? Alternativt tycker jag trådstartaren kan försöka vara lite tillgänglig på sajten och svara på frågorna.

Kan vara jag som är proppmätt på dessa avlivningshot iofs..

HellIPutUThrough
0

Hej allesammans!

Livlinan har hemsida: www.livlinan.be. Under konstruktion dock.

Bilden på katten är en katt som finns hemma hos mig i Täby (omhändertogs av en kille som oroade sig för att hans mamma skulle avliva hans katter då han inte var hemma) och behöver nytt hem, här kan den bara bo temporärt.

vanessa
0

Så du är Täbybo. Precis som jag. Tyvärr har vi fullt med katter i föreningen, och jag kan inte ta in en till här hemma. Hoppas att det ordnar sig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

HellIPutUThrough
0

Vad roligt! Synd att ni inte har plats. Vi har 8 katter som behöver hem just nu.

HellIPutUThrough
0

Ingen som kan ta emot en katt?

Lena
0

#19  Tyvärr är det nog så att de flesta av oss "hittekattsfolk" redan har huset fullt av katter. Men ibland kan det ju finnas någon som har en plats över - om inte annat så temporärt. Hoppas att det löser sig för katterna, de är ju så fina allihopa.

Intressant att läsa om Livlinan på er hemsida! :) Jättebra att ni jobbar mot avlivning av friska djur. I Nederländerna, Tyskland och Norge finns det som ni säkert redan vet en lag som förbjuder avlivning av friska sällskapsdjur. Det borde vi ha även i Sverige.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Det sorgliga är, Lena, att i alla fall i Norge, så är det ingen som vet om denna lagen! Inte ens veterinärerna! Ok, min norske vet jobbar till vardags enbart med livsmedelshantering och har sin lilla djurmottagning bara som extra, men min svenska vet är också norska och har väl vänner i Norge, som är veterinärer. Hon är väldigt ung. Hon har aldrig heller hört attd en finns, innan jag mailade det till henne och ingen av hennes norska kollegor vet om det heller?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

HellIPutUThrough
0

Vi har en katt i Borås (5 år, kastrerad, ID-märkt & vaccinerad) som kommer avlivas i veckan om ingen tar honom. Så fruktansvärt tragiskt.

Ingen som vet någon som önskar katt i området?

Alexej
0

Kollar med DavidE. i Borås. Han kanske vet nån?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

HellIPutUThrough
0

Tusen tack! Hör av dig!

vanessa
0

Vilket jobb ni göt på livlinan. JAg som tycker det är jobbigt med bara katter, och så har ni allt från tuppar till hästar. Jisses. Beundransvärt. /Vanessa

HellIPutUThrough
0

Tack Vanessa!

KATTEN I BORÅS HAR HEM! Men ägaren kan/vill inte skjutsa den hit i Stockholm.

Finns det NÅGON som kan ta katten och köra den från Borås hit så den får leva?

Ankie
0

putt

Alexej
0

#26 gå till katter.nu, akutärande. Där brukar man få bra hjälp just med transportfrågor.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
0

Sedan så kan du skapa en egen tråd här, under transport "något". Men vem ska ta hand om den? Har ni ordnat jourhem? /Vanessa

HellIPutUThrough
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hörni!

Det verkar faktiskt lösa sig för lilla Ozzy nu. Om ingenting går snett nu har han nytt hem och transport dit i veckan! :)

Tack för allt stöd! Mycket trevligt forum det här. Stannar nog! ;)

Malin, Livlinan

Ps. Försöker bifoga en bild på Ozzy. Ds

Alexej
0

Vad skönt! Glad

Simson
0

#30 Heja lilla Ozzy! Hoppas att det går vägen för dig!

Älskar din namne…hårdrockare jag är.

Stanna gärna kvar! Det är trevligt här inne med alla som strävar åt samma håll tillsammans. Ju fler dess bättre! Kram!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Fin bild! Stanna gärna hos oss!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Så skönt att det verkar lösa sig för Ozzy…………… det är väl klart att du skall stanna här hos oss…………….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

HellIPutUThrough
0

Vilket härligt forum, alla tycks så glada och tillmötesgående. I många forum är det mycket sura miner.

Tack för det!

Malin

Simson
0

Vad härligt att du tycker att det är trevligt här…tycker jag med!! I allra högsta grad! Har blivit beroende av datorn än mer nu när jag hittat hit… Cool

Tack för allt fint arbete du och de dina gör på Livlinan!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady