Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkatthemsevenemang
Läst 400 ggr
johnnys girl
0

Intervju om hemlösa katter

Programmet Rond i P3 sände idag en intervju om hemlösa katters situation. Allt med anledning av kampanjen som pågår just nu.

För er som vill lyssna:

http://sr.se/webbradio/include/player.asp?InsidePlayer=1&type=latestbroadcast&IsBlock=1&Id=2882

Programmet är långt, dra fra till 41.45 där startar intervjun.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Faxlin
0

Vad roligt, då blev det ännu mer uppmärksammat. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pelusa
0

Himla bra intervju, johnnys girl. Här får du verkligen fram vilken misär katter lever under - och vilka hemska grymheter som utövas mot de små försvarslösa liven i våra svenska hem.

Jättebra jobbat!

/Pelusa

Simson
0

Tack och lov för änglar som du, Johnnys Girl! Som kan ge katterna en röst utåt! Gråter

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Engla
0

Kan tyvärr inte lyssna, har inget ljud på datorn. Sucka.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hawknestgrove
0

toppen! Hoppas många lyssnade!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

johnnys girl
0

Tack för alla snälla lovord. Nu får vi bara hoppas att några fler fick upp ögonen för katternas situation.

Jag pratade mycket om varför det finns så många hemlösa och om vikten av att kastrera sin katt. Propagerade även för en lag om obligatorisk id-märkning av katt. Tyvärr kom ingenting av det med.  Men man får glädjas åt det lilla. Skrattande

PS. Ni kan nog sluta kalla mej johnnys girl nu, de flesta vet väl vid det här laget att jag heter Ewa. DS

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.

Simson
0

Hej Ewa!! Det har jag missat! Kram på dig!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

Bara så att du vet Ewa, så började jag gråta när jag lyssnade. Dels för han utan öron, och ja. De som murades in. Och allt du sa är så sant, och jag känner detsamma. Det blir bara värre och värre darenda dag.  Nu måste jag gå och snyta mig. Kan säga en sak. Det är inte så ofta jag gråter. Men du lyckades med det konststycket. Fast det är bra att gråta gar jag hört. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

johnnys girl
0

#8 Men lilla gumman då, du borde väl vara något så när härdad vid detta laget. Hoppas dock att en och annan lyssnare fick en klump i halsen. Sanningen är brutal, men den måste fram ibland.

vanessa
0

Jag borde vara härdad, men just vissa saker kan jag inte skaka av mig ändå. Vilket jag är glad för. För den dagen jag gör det, då är det dags att kasta in handduken och börja med något annat. Så om jag fick en fet klump i halsen så fick det andra det definitivt. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

miranda1
0

kan inte lysna, har inget ljud på datorn Generad 

Hoppas att däremot många som inte har koll på läget har lysnat och har fått en rejäl klum i halsen!

/Miranda