Ännu en djursamlare
Först skickade miljökontoret ett brev i november 2006 utan att besöka vederbörande, först i maj 2007 åkte dom dit och omhändertog djuren
http://www.aftonbladet.se/vss/helsingborg/story/0,2789,1099639,00.html
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Åh….. hur gick det sedan?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gunilla kom du inte in på länken och kunde läsa?
Ett utdrag: Såväl katten som hundarna är nu på ett djurpensionat i avvaktan på att länsstyrelsen avgör deras öde. - Kvinnan har överklagat vårt beslut. Hon tycker inte själv att det var så farligt.

Varför, varför blir det så här. Att folk samlar på sig djur. Och varför, varför tar det så lång tid innan det görs något. Blir så trött. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jag tror att detta är folk som egentligen gillar djur, men det går för långt, de klarar inte av sköta det pga ekonomin och så är de kanske inte så städsamma av sig.
Jag har ju själv snart 8 katter 2 hundar, detta är inga problem för mig alls. Här hemma har jag ju rutiner hur allt ska skötas, vi hjälps åt med allt. Kattsand o annat åker vi varje vecka tillsammans för köpa in, och så har vi schema för bad o annat så vi vet vem som kan behöva bada nästa gång.
Men man måste samtidigt ha en gräns, vi ska inga mer ha nu, 8 katter är vår gräns i katter, ibland så flyttar någon pga den behöver ro i lugnare miljö, så kallad omplacering, men annars får de bo kvar om allt fungerar.
Det är synd att vissa inte vet sin gräns, man kan inte ta åt sig mer än man klarar. Men så är det ju även i katterier ibland. Kan vara fruktanvärt hos en del med lukt av piss. Det ska inte lukta om man sköter allt varje dag. Katterna ska ju må bra och även vi.
Våra vovvar är ju 8 åriga schäfern Kalle och vår minsting Kajsa 5 månader, här skulle jag aldrig komma på tanken skaffa en till, det är mkt jobb med hundar som ska fostras och ha tiden med promenader o annat.

Fy, stackars djur men samtidigt tycker jag synd om kvinnan o hennes dotter! Det måste beror på bristande insikter om hur ett dagligt fungerar o ansvar om sina djur. Själv inser jag min begränsning, jag kan inte ta emot fler djur hur gärna jag en skulle vilja. Huvudsaken för mig är att mina 4 djur har det bra liksom mina barn. Varken tid eller ekonomi räcker till flera djur.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Ja det gäller att veta sin gräns. Bor man på 40 kvadrat som den här kvinnan gjorde är gränsen inte så stor. Hur fick de plats?
#4 Som du skriver är det viktigt att ha fasta rutiner när man har många djur. Det hade dessa uppenbarligen inte så som det såg ut i den lägenheten.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jo då, jag läste att de hade tagits omhand. Men fortsättningen?

40 kvm räcker inte till mkt
Ja jag kan tänka mig det såg ut
Och djuren som hade så ont av plats. Här har vi 120kvm med tomt som är mot skog o marker, stor altan, och jag önskar större ändå hmm. måste ju vara psykiska problem när man ger sig in sådant som denn kvinnan gjort. Vi får hoppas djuren får bra hem med mkt kärlek och plats för lekar. En eloge till er som jobbar och bryr er om dessa djur, jag vet efter flera år inom djurskyddet att det är inget kul se elände som detta, jag tog hem en hund efter ett liknande fall då jag jobbade med detta.

Gunilla jag har mejlat Helsingborgs miljökontor med en förfrågan vad dom gjort av djuren. Får vänta och se om jag får nå svar.

Hör och häpna. Miljökontoret i Helsingborg ringde nyss till mig, så snabbt…. Bara 3 ½ timme sen jag mejlade
Djuren kommer inte att avlivas. De var friska och fina. I avvaktan på länstryrelsens beslut var dom skall placeras så är dom kvar på pensionatet
Toppen! men hur länge? Det där är ju en fråga om pengar…..JA, som du förstår, så är jag inte ute för att grumla någon glädje, men ser likheter med Jämtkatten….

tyvärr kan länsstyrelsen besluta om avliving av djuren….

Som jag förstår så handlar allt nu om att hon överklagat. Och under den tiden så kommer djuren tas om hand på pensionatet. Skulle de omplacera eller avliva så gör de egenmäktig förfarande och det är ett brott. Så under tiden som överklagatndet pågår görs inget med djuren. Men jag tror att de gör allt för att de ska få leva. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Ja det är ju knäpptanten som får betala och det är inte billigt… Troligtvis så går de stackars djurpenionaten back, då hon troligen inte har medel att betala.