Nej tack till päls!!
Säger som många andra BOJKOTTA pälshandeln nu!! Den är barbarisk och onödigt grym!!
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,1097383,00.html

En av anledningarna till att jag INTE stödjer pälshandeln. Jag vill VARNA känsliga för denna hemska film. Filmen visar hur hundar blir misshandlade och levande flådda för att bli päls. Även katter blir behandlade på samma sätt.

Den vågar jag inte gå in och titta på än, kanske en annan gång..
Jag förstår inte att människor inte har nån empati……. Hur kan man flå ett levande djur? Så Känslokallt! 
Grrrr
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Nej vill inte se! Jag kan föreställa mig denna grymhet mot djur. Och dom har inget hjärta som kan göra något sådant. Päls är fult på manniskor!

som det står i artikeln så lönar det sig med att starta kampanjer och upplysa folk. Zookampanjen här i Sverige har gått jättebra tex, alla affärer vi har haft kontakt med i gbg ska sluta ta in leksaker gjorda av päls! Så att göra sin röst hörd och uppmärksamma andra på att päls faktiskt innebär lidande för djuren kan ge stora reslutat.
#3 "Päls bärs av vackra djur och fula människor"

Den filmen vågar jag inte titta på! Jag skulle bara bli så ledsen.. men däremot blundar jag inte för saninngen!! Men jag vill inte se! Det är så vidrande! Så dumt! Jag skulle må så hemskt av att se sånt! Det är ju precis som djur inte har några känslor för de! Det är idiotiskt, helt vidrigt!
Jga kan inte uttrycka i ord hur grymma de är! Men de har väl inget hjärta
#4 Ja information om hur djuren drabbas när de blir päls är det ända som kan gå till en förändring! Jo förstås, skriva brev och till de som säljer päls…
Det uttrycket: "Päls bärs av vackra djur och fula människor" Det var ett bra uttryck!!
säger också att gå in på filmen, klarar jag inte, skulle aldrig bära päls, slogan, där den lilla sälen säger, bär din mamma päls, min mamma har blivit av med sin, och tittar med stora ögon säger allt Maggan47

Bra skrivet Radisa, päls bärs av vackra djur och fula människor.
Spyr på dom som bär päls. Fattar de inte hur mycket lidande djuren får gå igenom? Och det för något så fult som päls? Vem vill se ut som isbjörnar typ? Päls är inte snyggt på någon människa.
Jag fattar inte hur denna vidriga behandling av djur får fortsätta?! Tänk er, pälsdjur i Asien blir misshandlade rejält, torterade, sedan blir dom flådda levande! Djuret hängs upp och ner och får skinnet praktiskt taget avdraget långsamt. Sedan får dom ligga och sakta dö i en blodhög. Djuret dör inte direkt utan sakta dör den i plågor. Vi kan ju inte ens förställa oss vilket lidande dom går igenom. Det är fruktansvärt!!
Det är för j-vligt när man tänker på det. Och vad kan man göra? Jag vill att detta ska sluta!! Det är så fruktansvärt sjukt! Vad är det för typ av vidriga känslokalla svin som sysslar med sånt?! Blir så trött på mänskligheten ibland!

Engagera sig i djurrättsrörelsen är en bra början om man vill göra något. Nästan varje vinter hålls nya kampanjer mot de få klädkedjor som fortfarande har päls i sina kollektioner, i vintras fick en svensk kampanj J. lindeberg att sluta sälja päls trots att det är en stor internationell kedja! Så man ska inte bara gräva ner sig i hur hemskt allt är utan försöka fokusera på vilken styrka vi har tillsammans när vi säger ifrån!
Ingen skulle få mej att sätta på mej en päls, inte ens en fuskpäls.
Jättebra skrivet

Puttar upp och hänvisar till Goda nyheter-tråden!
Äntligen!!!! 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
HAr sett en del av den hemska filmen, klarade inte av den i sin helhet… Har bara en fundering, tänk, hemska tanke, om hela filmen är arrangerad?alltså man plågar de arma djuren bara för just filmens skull? Bilder ljuger ju aldrig, men tänk…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ush! Tänk ifall det är så! 
Gunilla, det tror jag inte. Har läst och sett så mycket om hur djur behandlas i just de asiatiska länder.En kompis var i en restaurant där man kunde välja ut en apa, som blev fastbunden under bordskivan med halva huvud ovanpå. Sedan blev hans kranium avskuren och de åt av den varma hjärnan. Apan blev bedövat innan (vet inte hur), men levde! Det är bara de rika som har råd till det, men genom att det är helt normalt där ser vi hur deras inställning till djur är.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#14 Näe fy f##n vad hemskt!!!
Jo, jag vet!!!!! Men filmen är ju som sagt gjord i Asien. Kan bara inte låta bli att tänka den tanken, även om sannolikheten i min tankegång är minimal….Den där saken du beskriver om den arma apan är sann, tyvärr. Det skall vara förbjudet att servera aphjärna på det sättet, men penningstinna idioter betalar massa pengar för att få sig en sådan "måltid" på svartkrogar…..Det har förkommit länge, t o m min mamma berättade om det….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

FY FN!!!! Äta varm levande aphjärna, jag tror jag smäller av. Barbariskt det är vad det är! Är hela männskligheten i Asien Känslokalla ? Kan dom inte förstå att djur har känslor och känner smärta? 

Finns inga ord för vad jag känner. Grrrrrrrr
Bläääää, jag mår illa!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jag går heller aldrig in för se sådanda filmer, man har ju råkat se dem via tv o annat ibland, men man mår så dåligt måander efteråt. Det är hemskt att de kan behandla djur på dessa vis som folk gör.
Jag va på stan en dag i veckan, där satt en äldre gubbe o sålde de där katterna med päls i alla dess olika former, visst är de fina, men så står det kaninpäls är de gjorda av, tänkte jag! och vad spelar det för roll, jag vill inte ha en slakatd kanin stående i mitt fönster el hylla. Jag bara stirrade på honom när jag gick förbi.
Ser heller ALDRIG sådana filmer! Mår så dåligt jag oxå efteråt i månader :( Hemska tanke! Fattar inte heller hur folk är i andra länder, FY F*N säger jag.
Sådana skulle bindas fast och TRAMPAS på, så kanske dom fattar att ÄVEN djur har känslor!?
:(:(:(:(
Grrrrrrrrrrrrrr

Det som är mest skrämmande med det där med aphjärnan är att det är turister som oftast äter dem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars