Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 480 ggr
app.syl
0

Behöver ni hjälp ?

Nu är jag igång igen :-) hoppas ni står ut :-)

Jag undrar om någon som jobbar med något djurhem, eller djurförening eller linande behöver någon hjälp, jag kan själv inte ta imot mer djur än vad jag har men finns det inget annat jag kan hjälpa till med. Har ju Annonssidan och hjälper kks att uppdatera lite på sina sidor men det tar oftast bara en kort stund, sedan skall jag fördiva resten av dagen.

Vill gärna hjälpa till om någn behöver mig. Jag bor i Kungälv, men kan göra mycket arbete via datorn om det behövs hjälp på andra platser

Kram Malin

Radisa
0

Att ha "infobord" på stan är ju ett väldigt bra sätt att sprida information om föreningar. Kanske kan det vara nått för dig med? De flesta föreningar har ju en hel del material man kan använda, sen kan ju informera om kattkampanjen och annat djurskydds/djurrättsrelaterat som man tycker är bra. Vi försöker ha liknande med GbgDA iaf någon gång i veckan och just djurhemsverksamhet är många nyfikna på.

(Här finns en guide om hur man fixar ett  bra infobord.)

app.syl
0

Bara det finns bord och så på plats för jag har ingen bil så jag åker kollektivt så skulle det kunna vara något

Radisa
0

Ja det kan ju vara knivigare. Vi har ett "tapetserarbord" till våra infobord och det funkar ju bra att ta på spårvagnen och så. Men jag vet inte riktigt var man får tag i dem i sverige (vårat är från england). Man kan ju dela ut infomationsmaterial i brevlådor i sitt bostadsområde och sätta upp affischer annars, då krävs inget bord:)

app.syl
0

det är ju sant :-) Frågan är vilka i så fall som vill min hjälp och har informationsblad som jag kan dela ut, katthem och kattföreningar m.m

Radisa
0

Tigerharen är glada för all hjälp. Vi har flygblad på vår hemsida. Tror de flesta föreningar har nån form av informationsmaterial så du kan ju välja dem som finns nära dig kanske? Har de inte något på hemsidan kan man ju alltid mejla och fråga.

app.syl
0

Får försöka få kontakt med någon. Jobbar gärna med datorn för jag kan inte springa runt för mycket, men hjälper till där jag kan om någon skulle behöva mig

Erika91
0

Men motion är ju alltid bra och man gör ju något bra för djuren samtidigt :)
Men ifall du vill ha något att göra på datan för att hjälpa djur så vet jag inget någon som vet?

Erika91
0

Oj sorry jag läste lite slarvigt du kunde det bara det inte blev för mycket och det förstår jag mycket väl :)

Du kan ju sätta upp affischer åt www.kks.nu/kks_material.html
GÅ in på flygblad med rivlappar, där finns det tre olika: Permament hem, Stödhem sökes till våra katter och Akuta medel till våra katthem..
De kan du skriva ut och sätta upp på anslagstavlor..

Erika91
0

Gå också in på www.djurskyddet.se/material/index.asp där kan du skicka efter plancher gratis och sätta upp.. dessa sätt blir dte ju inte så mycket spring av som dte blir att dela ut i brevlådor :)

OBS, Om du inte är medlem i Djurskyddet så är inte allt gratis men det är plancherna iaf..du ser på sidan av sakerna om det är gratis om man inte är medlem vill säga om man är medlem är allt gratis..

app.syl
0

oki då vet jag det :-), skulle vilja kunna göra något hemifrån om det finns något eller besöka jourhem eller liknande

Bella-Maria
0

Synd att du inte bor närmare Borås. Här skulle vi behöva hjälp. Vi kommer att ha infobord ute (utanför en butik) ibland och sälja olika saker. Pengarna går till KKs. Vi delar ut kattfoldrar och informerar folk om hemlösa katters situation. Vi skulle även behöva hjälp med tillverkning av olika saker som vi kan sälja. En grupp som skulle pyssla, sy, måla osv. Pengarna ska gå till KKs. Någon som är intresserad?

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 jag kan skänka 2 par örhängen som jag gjort som ni kan försöka sälja om intresset finns.

PM:ma mig adrees så skickar jag dem i så fall. De ser ut ungefär så här, färger o pärlvariant varierar.

//Pia

app.syl
0

Ja det var synd att jag inte bor närmare för då hade jag gärna ställt upp och hjälpt er

app.syl
0

putt

app.syl
0

putt

Erika91
0

Någon som vet något som man kan göra från datan?

Bella-Maria
0

Puma77, du har PM

Radisa
0

Skriva insändare går ju alltid. Då kan man ju skriva om hittekattsproblemet och nämna organisationer man vill stötta. Att överhuvudtaget göra reklam och tipsa folk om katthem på tex forum är väl en av de saker jag kan komma på.

Hawknestgrove
0

Ingen som har något på gång i Strömstad/Tanum? Marknad eller vad som helst?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

app.syl
0

Ingen förening som behöver hjälp med administrativt arbete för att underlätta så ni får mer tid till annat ?

miranda1
0

skulle du inte starta en förening själv app.syl? Blandar säkert ihop allt som vanligt…. Glad

app.syl
0

Jo det skulle jag men det blev inte så så det ligger på is ett tag

miranda1
0

Varför blev det inget? Nyfiken….Flört

app.syl
0

Jag pm ar dig

app.syl
0

Jag kan inte pma dig

miranda1
0

Nu kan du!

app.syl
0

Har pm at dig nu miranda1

Erika91
0

du kan ju alltid ta an dig ett område på blocket om du inte redan har det.. sedan finns det andra forum du kan skriva svar på annonser.. att de ska kastrera ta mer betalt för katterna mm..

Hawknestgrove
0

Miranda, det var jag och sophia som också skulle försöka dra igång med App-syl… Men med de krångliga regler som är, så tyckte i alla fall jag, att vi hellre kunde köra med appsyls variant, där vi sponsrar på en hemsida. Hur enkelt är det att ha styrelsemöte och bilda interimstyrelse och riktig styrelse när alla bor så långt ifrån varnadra som vi gör? Tyvärr så är det en massa administration, det vet ju du Miranda också. ett inofficiellt nätverk kan faktiskt fungera lika bra, bara man känner varandra bra och stöttar upp varandra. Se bara, vad vi härinne grejade med Iffis hos dig och Tissel och Tassel! Där jobbade vi helt som privatpersoner och det fungerar det med. App-syl skickade mig kraven och alla paragraferna som skulle till för att starta en föening och det är svårt! Sedan en sak som behövs och et är tyvärr PENGAR…..

Faxlin
0

Ja det där med pengar är ingen höjdare tänk om vi hade en aldrig sinande sjö av sådana. Vilket guld jobb vi kunnat göra för våra katter då. Ja för alla stackars djur.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

app.syl
0

Ja och det är mycket därför jag gjorde Annonssidan för att försöka få in pengar till olika föreningar som står på listan på sidan.

Och sedan tänkte jag att föreningar har nog mycket att göra även omplaceringshem så om jag kan avlasta dom med något kan dom lägga mer tid på saker som är akut.

Jag menar jag har ju hela dagarna på mig så lite nytta skulle vara kul att göra

Erika91
0

Hur har det gått med din annonsida app.syl? Har det kommit in mycket pengar till föreningarna?

app.syl
0

Nej det har inte kommit in mycket, en banner under hemsidor så det har kommit in 50:-

Men jag har fått in mycket positiva reaktioner annars har inget hänt

Erika91
0

Men 50 kronor är ju bättre än inget (om man ser det från det positiva hållet). men jag tycker att du ändå gör ett kanonjobb som försöker!! Kämpa på!

app.syl
0

Ja det kan jag hålla med om att det är bättre än inget.

Ni får gärna hjälpa mig sprida ut det

Erika91
0

#35 Ja det ska jag göra! :)

Hawknestgrove
0

Ja,  det är min banner! Nu kan väl flera hänga på! Sätt igång bara!

app.syl
0

putt