Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 3443 ggr
catwoman_909
0

Är wasabi farlig för katt??

Åt sushi idag och lämnade resterande wasabi och ingefära en stund på tallriken innan jag plockade undan. Telefonen ringde och när jag tittade igen satt en av mina katter och nöjt käkade wasabi!!

Fattar inte att han kan tycka att det är gott, han har nog inte fått i sig så mycket men är det någon som vet om det är direkt farligt och jag borde vara orolig??

Alexej
0

Wasabi-är det inte den starka saucen? Knäpp katt, tror inte att det är så farligt, kanske blir det diaré?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Swadika
0

Håll koll på kissen, han kan nog bli lite dålig imagen men det borde inte vara något mer. Se till så att han dricker om han får diaré

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

catwoman_909
0

Han har inte reagerat alls vad det verkar, inget magtrassel och är precis som vanligt så det verkar ha gått bra. Blir lite nyfiken om han kommer att försöka ge sig på det igen nästa gång jag äter sushi…

Lena
0

Är helt novis vad gäller Sushi. När jag söker på wikipedia får jag fram att det är en slags pepparrot som odlas i Japan. Att den som förekommer i Sverige brukar vara vanlig pepparrot som färgats. Om det är kryddstarkt så borde det inte vara bra för din kisse att äta det. Även om det inte är skadligt vid en engångshändelse så är det inte ngt en katt mår bra av om den får i sig mer regelbundet. Det är antagligen smaken av fisk som fått din katt att äta det.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Julle-A
0

Hur mår din katt idag? Märker du att hans mage börjar krångla eller att han beter sig konstigt så slå en signal till veterinären. Knasboll som gillar wasabi, men alla har ju sina svagheter när det kommer till mat, även katter gissar jag Skrattande