Olika kön olika pris?
Varför är det så att endel ta mer för det ena könet än det andra på kattungar? Är inte honor och hanar lika mkt värda?
Har sett många annonser där renrasiga kattungar har sålts av uppfödare men att det ena könet har kostat någon tusenlapp mer än det andra, detta gör mej ganska irriterad då jag själv iaf anser att både honor och hanar har samma värde!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Kan inget om raskatter, men på katthem kostar de olika pga kastreringskostnader.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jo då kan man ju förstå att det är olika priser men då det är 12veckers kattungar som säljs till olika pris så tycker jag det är lite diskriminerande
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
men har de inte att göra me att honer kan bli dräktiga…

Är inte så insatt i det hela. De flesta katthem har samma pris för katterna oavsett kön och kostnader med kastrering.
Det jag tror gör prisskillnaden har med avel att göra. Vissa anses ha bra avelsanlag, medan de andra ska kastreras för att inte avlas med. Ofta kostar de med avelsanlag mer. Det bästa du kan göra är att ställa frågan på någon av raskattssidorna här. Då får du nog vettigare svar än från oss som inte avlar :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.