Kastration av 9Liv katter
Här startar vi en insamling till de katter som du kan läsa om i tråden Man med tjugotal katter. Det var inte 20 utan ca 30-35 katter i stället. Dessa ska vi försöka kastrera men vi har inte tillräckligt med pengar så vill du bidra så kan du sätta in pengar på
bg 430-7823
Tack på förhand !
Pia
9Liv Östergötland
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ska man märka betalningen med något om man vill lämna ett bidrag?
Nu ligger insamlingen under Godkända insamlingar!
Bidrag till 9Livs Kastreringsprojekt 9Livs BankGiro 430-7823, Märk insättningen med "Kastrering iFokus"
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tur att mannen insåg att han måste få stopp på förökningen även om det är i ett sent skede.Absolut bättre sent än aldrig!
Hoppas många vill ge lite när lönen kommer så de iaf inte blir fler.
jag kommer absolut ge pengar när jag får min lön för då kan jag ge mer:)
"1 Du kan märka betalningen med kastration så vet vi vad det är till
Har tassat över en slant nu, hoppas att det räcker till nån kastration.
Jag har bidragit med lite pengar nu. :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
putt
Vi tackar för de 1200 kr som hitttills kommit in . Räcker till en hane och en hona
#9 Så bra! :)
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Här kommer lite bilder som vi tog när vi var där i fredags. En liten kattunge har fått somna in då den var så dålig och helt uttorkad av att det bara rann avföring ur den. Vi har tagit in ytterligare tre katter förutom de tre vi tog första gången. Två honor tror vi är dräktiga och vi håller på med att försöka iordningställa ett rum där de kan vara med sina ungar.
De är verkligen söta och fina katterna! Men jag förstår att det finns en hel del att göra för er.
Hur går det för katterna?
Ursäkta att jag inte uppdaterat på ett tag,det är så mycket som händer. Jo vi har tagit hand om 10 katter hittills som är i stödhem och av dom är 2 kastrerade nu och resten om några månader,dom är så små än. 1 är avlivad då den var så dålig och 3 katter är kastrerade,vaccinerade och tillbaka hos mannen. Så 14 katter har vi kunnat lösa hittills. Efter jul fortsätter vi kastreringen,hemmet som vi har katterna i när dom återhämtar sig efter operationen ville ha ledigt över jul så vi får vänta lite.
Vi lämnar mat till mannen varje vecka och även ved så att han kan få värme till sig och katterna.
Så bra Pia att ni kunnat hjälpa så pass många katter! Håller tummarna för resterande katter sedan efter nyår!
Putt för dessa små missar.
Här är en uppdatering kring kattkolonin. Vi har fram till nu tagit hand om 18 katter. 1 fick avlivas, 11 är i stödhem och 6 är tillbaka hos mannen.
Katterna som är tillbaka är kastrerade och av de 11 som är i hem är 6 kastrerade och de andra 5 kommer att kastreras när de är tillräckligt gamla.
Nästa vecka ska 4 katter till in för kastration och då honor som vi koncentrerar oss på nu för att förhindra att det blir fler kattungar.
Vi åker till mannen med ved ocn kattmat som vi samlat in en gång i veckan. Så det går långsamt framåt i alla fall.
Vi har fått in 10000 kr från lotteriet och sen 1200 i gåvor . Vi tackar så jättemycket för dessa bidrag och avslutar nu den här insamlingen.
Ursäkta att jag varit dålig på uppdateringen,det har inte varit medvetet utan tiden har inte räckt till.
Pia
9Liv
Tack Pia för uppdateringen och redovisningen. Vet att ni har andra behov inom föreningen som ni behöver hjälp med. Starta en ny tråd för dessa katter och deras behov.
Vi kämpar febrilt med att få in så många honor som möjligt nu. De senaste var två små sköldpaddor som nu är kastrerade. Nu är vi uppe i 24 katter som vi tagit in. 1 avlivad, 11 tillbaka och 12 i nya hem varav flera permanenta.
Men det känns som att det bara dyker upp fler när vi är där men det är väl att vi inte sett alla varje gång. Vi ska ut och försöka räkna och skriva upp vilka som är kvar så fort som möjligt. Men det finns åtminstone 5 honor kvar som måste kastreras.
Här kommer en bild på en av katterna