"HEMMA"Lund: Randig ungkatt bortsprungen
Lovis försvann från Magistratsvägen i Lund natten till den 14/1 2012. Hon är 6 månader, brun-grårandig med markerade mörka streck vid ögonen och vit haka och tassar. Vid försvinnandet bar hon ett blått halsband med namn och telefonnummer broderat och adressbehållare. Halsbandet kan dock ha gått upp av sig själv om hon fastnat i en gren eftersom det hade "säkerhets"lås.
Hon är mycket saknad och inte van vid kyla. Ala tips uppskattas!
Ring lokalpolisen och anmäl henne som försvunnen. Sätt upp lappar med tel.nr. i området där hon försvann. Leta på kvällar och morgnar.
Är hon kastrerad? Id-märkt?
Mycket vägar runt omkring, elaka barn också….
Hoppas att katten kommer hem och gör den det borde ni nog försöka hålla henne inne :). Är hon kastrerad? Risken finns ju att hon sprungit iväg för att para sig, och kanske hamnat i knipa (typ sprungit över vägen och vet inte hur hon ska ta sig tillbaka). Gå längs med vägen och locka på henne, gärna på natten när det är lugnare och mindre trafik, och när det inte blåser för mycket så att hon kan höra er.
Tack för svar. Hon är anmäld hos polisen nu. Tyvärr inte ID-märkt eller kastrerad. Hade/har tid hos veterinären på onsdag för just det ändamålet. Hon har kommit tillbaka till bostaden innan så det är mycket möjligt att hon följt någon hankatt och hamnat i knipa.
Det är så kallt på nätterna nu, flera minusgrader så jag är mycket orolig för det..
Ska lappa området snarast!
Ut och locka och leta nu i natt. Mat och något hemifrån så hon känner igen doften. Lycka till!
Medarbetare Hittekatter iFokus

#3 Ja lägg lappar i folks brevlådor, det ger stor spridning. Folk läser inte alltid sånt som bara sitter uppsatt.
Synd att du släppte ut en okastrerad honkatt i dessa tider
Men det kanske inte var avsiktligt.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Hemma igen! efter flera dygn i minusgrader. Tack för råd och tips!

Härligt att hon är hemma igen. Kastrera henne omgående ifall hon haft roligt med en kille så att det inte blir nå bebisar. 

Skriver "HEMMA" i rubriken. Jag älskar att skriva Hemma, för jag blir så glad när kissarna hittar hem igen.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#7 Och jag blir glad av att läsa det :D.
TS: Kom hon hem eller "hittade" ni henne någonstans?
Grattis! Man får aldrig ge upp och att lappa, efterlysa hos polisen men framförallt tidigt ut och locka, lägga ut mat och något hemifrån brukar lyckas. Tid bokad för kastrering? ;-)
Medarbetare Hittekatter iFokus
Jag blev så glad att läsa att Lovis är hemma igen. Så skönt! Kom hon av sig själv? Vilken vacker katt hon är