Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 15901 ggr
destiny
0

Insamling Misär Trelleborgskatter 8

Länkar till dom gamla trådarna:

Tråd 1 Tråd 2 Tråd 3 Tråd 4 Tråd 5 Tråd 6 Tråd 7

Det började med att vi av en slump fick veta att en familj matade hemlösa katter på ett bostadsområde.

Familjen slutade mata i vintras men katterna förstod inte att den tomten inte var deras hem längre utan höll sig där ändå och låg under bar himmel mitt i smällkalla vintern sedan familjen kastat frigolithusen vi ställt på deras tomt.

Så småningom fick vi veta att dom katterna inte var dom enda på området. En kull kattungar dog i vintras, dom frös ihjäl. Vaktmästarna har hindrat barn från att misshandla kattungar, barnen hade bl a kastat grejer på katterna. Även vuxna är elaka till katterna.

Sedan vi tog in den första katten i februari i år har vi fått in 20 katter varav 14 honkatter, 6 hankatter samt 24 ungar. En del ungar är födda ute, en del är födda inne eftersom dräktigheten gått så långt så det inte gick att avbryta den.

Tyvärr går det fler katter kvar på området, bl a en röd ensam kattunge, en vit tigré honkatt som fick en unge i sin förra kull men som fått en ny kull nu. Mammans första unge går kvar. En svart mamma som har tre blå ungar och en svart. En blå mamma som har en tabby, en tigré och en blå unge. En tam svart hankatt. Två paddor, en av dom är tam och en av dom har tre ungar, en blåröd, en tigré och en röd. Den ena av paddorna ska enligt boende ha en ny kull nu. En ljusröd hankatt, en svartvit hankatt med skuggningar av grått i det svarta-smoke, en blå hankatt, en hankatt som är vit tigré.

Vi är i stort behov av hjälp både med hem till katterna och pengar till veterinärvård. Vi är tacksamma för varje bidrag, litet som stort. Varje krona som kommer in är en bit på väg till nästa kastrering.

Swedbank Clearingnr  8214-9    Kontonummer  924 289 951 -7

Lena
0

Tack för en föredömlig uppdatering!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
1

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg augusti 2011

In

1392

3 aug

Gåva

200

8 aug

Från Frasse

75

9 aug

eskils

100

16 aug

Rockyfamilj.

500

17 aug

Sherwood

200

26 aug

K Mattsson

500

30 aug

annebeate

400

3367

destiny
0

Ut

10 aug

Rocky. Se fakturan

1053

1053

Saldo

2314

destiny
0
destiny
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack själv Lena! Det är tack vare insamlingen och tack vare alla snälla människor som skänkt pengar som så många katter som det är är inne.

En familj har gäckat oss en tid nu men vi hoppas snart ha den inne. Ikväll ska vi ut och försöka få in den röde ensamme ungen. Vi har sett ungen flera gånger vid detta laget, alltid ensam, ingen mamma, inga syskon.

Roslyn
0

Putt och eloge för fantastiskt arbete. Hoppas på snar hjälp till lille rödingen. Kan tyvärr inte bidra med annat än putt och pepp.

KramKyss

Gullimat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det behövs det också Roslyn.

Tyvärr ville inte den lille röde komma in i kväll, men vi fick in den andra lilla ungen som också blivit ensam, nu när mamman tyvärr har nya bebbar. Dålig bild finns i den förra tråden. Den fångades med Drop-trap.

Tanken är att lillen skall vaccineras och ohyrebehandlas på måndag om vettetid finns

destiny
0

En bild på lillkissen vi fick in igårkväll. Hon, känns som att det är en flicka Flört, har ätit en Whiskaspåse blötmat, tror hon ätit lite torrfoder också. Och hon har rotat runt i lådan, har inte kollat än om hon gjort något där också! Och självklart har hon hittat upp på badrumsskåpet liksom alla andra katter som suttit på badrummet.

destiny
0

En dålig bild på en padda vi inte sett förut. Den gamla damen sa hon har källat!

Lena
0

#9 Badrumskåp verkar vara poppis bland skyggisar. Katter känner sig trygga när de kommer upp på en hög höjd och har utsikt över omgivningen.

Det var en supersöt liten kisse! Man blir ju kär helt enkelt! Och visst ser det ut som en liten tjej! :)

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sherwood
0

Söta små missar som är kvar där och hoppas att det snart ar tomt på hemlösingar på det där stället.

lillmymlan
0

Vilka tjejer… som ni jobbar! Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

destiny
0

Tack lillmymlan. Du går inte av för hackor själv. Kyss

Vi var ute igårkväll igen och försökte få in den lille röde skiten. Han var på parkeringen och lekte lite för sig själv men vågade sig inte fram till den gamla damens trädgård. Först var det ett gäng i en trädgård intill som skrålade och sjöng för full hals. När dom väl tystnat kom ett par av damens invandrargrannar som har satt upp en parabol i hennes  trädgård och skulle byta den. Det är inte hennes parabol utan deras, dom bor på andra våningen men får lov för den gamla damen att ha en stor ful parabol i hennes lilla trädgård. Trädgården är inte större än en terrass.

Vi frågade om dom inte kunde byta den en annan dag, det kunde dom inte! Damen kom ut och sa att dom skrämde katterna men dom svarade henne inte ens. Hon vill inget hellre än att vi ska få in katterna. Men dom stannade kvar. Det skulle ta en timme att byta parabolen sa dom när vi frågade. Och eftersom vi frågade hade vi en attityd som han inte gillade sa en av dom och blev riktigt arg på oss. Vi fann det lika bra att packa samman och gå därifrån.

Fast det är en parkering kör folk rent ut sagt som satan. Det är livsfarligt för katter att vistas där. Och där leker den lille röde och där rör sig även dom andra katterna. Ju förr vi får in dom desto bättre men det är inte helt lätt att fånga katter på det området, ingenstans får vi vara ifred.Skrikandes

Josefa
0

En bild på Alma och Axel som börjar bli stora.

Roslyn
0

Vilka sötnosarKyss Hur gamala är de nu?

destiny
0

Sötnosarna KyssKyss

Enligt mina anteckningar är dom födda den 27/5.

Josefa
0

13 veckor är de.

lillmymlan
0

Så fina missar Kyss

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Vilka friska goa sötnosar det blivit av demKyssKyss och en till dig JosefaKyss

annebeate
0

Alma och Axel KyssKyss

Hoppas ni snart kan fånga in den lille röde, så farlig miljö.

destiny
0

Vill tacka den anonyma person som fört över en summa till vår insamling.  Tusen tack. Kyss

Igår var jag hos vetten med den lilla kattungen vi fick in häromkvällen. Hon är nu vaccinerad samt ohyrebehandlad. Hon äter bra och går så fint på lådan.

Vi var ute igår och försökte få in rödingen men tyvärr ville den inte. Den höll sig en bit bort och lekte för sig själv på parkeringen men ville inte gå fram till matplatsen. Det både regnade och blåste starka vindar igårkväll och till slut gick den sig väg. Vi planerar att göra ett nytt försök imorgonkväll.

Selma99
0

Håller tummarna för att den lilla fångas in snart….

annebeate
0

Håller också tummarna för den lille rödingen kommer in i morgonkväll. Ni är underbara som kämpar så för våra små.

lillmymlan
0

Håller tummarna, som alltid! Kyss

*Nalle Puh*

Kat58
0

Hoppas ni får in den röde snart. Han/hon har ett hem som väntar Glad

destiny
0

Tack för all tumhållning. Glad Det lär behövas med den här lille skiten, har tappat räkningen på hur många gånger vi försökt lura in kattungen i fällan!

#26  Nu hoppas vi verkligen det snart är slutväntat för hemmet! Flört

Gullimat
0

Känns som vi var alldeles för sent på plats igår. Inte många katter var synliga. Lille röde såg vi inte skymten av fast vi var där flera timmar.

Den stilige Röde killen ser vi nästan alltid, han går och märker av hela området, så även min Drop-Trap. Han måste vara den lille rödes pappa.

Däremot kom den lille svart-vite som vi sett några gånger. Den kom till sophuset/förrådet där vi matar och var så jättetörstig och hungrig. Igelkottarna bajsar i både vattnet och maten tyvärr. När vi stod med fälla och Drop-Trap vid den gamla damen kom den svart-vite dit, men var inte hungrig längre utan bara gosesugen, h*n strök sig mot benen och jag kunde ta upp lillen i famnen, så tam visste vi inte. Ännu en utkastad kisse. Ungefär 4 månader gammal. Dåligt foto, det var mörkt

Gullimat
0

En dålig bild på Den röde, som vi kallar Far till alla barnen, stämmer inte riktigt förståss, det finns många blå kissar också.

destiny
0

Jag ser ingen katt alls i inlägg 29! Tungan uteBif. bild är inte bra men man ser i alla fall färgen på Tomten som är far till alla barnen. En mycket vacker kisse.

Är vi där tidigt är där inga katter, är vi där lite senare inga katter! Nästan inga katter i alla fall! Vi får nog tälta på området så kanske vi i alla fall kan få se lille röde bebisen!

monsi
0

Hoppas o håller tummarna att den lille röde kommer in.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

lillmymlan
0

putt

*Nalle Puh*

Debattia
0

Ni är bara så HELT FANTASTISKA !!!!! Jag och trelleborgskissarna är fulla av beundran för er.Ni ger verkligen inte upp,katterna kan lita på att ni ställer upp och hjälper dem…Hoppas fler kan ställa upp och hjälpa kissarna till bra hem…

Vi håller alla tummar och tassar härifrån..

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Josefa
0

Måste bara sätta in en fin bild på Alma efter maten.

Sherwood
0

Heh heh, verkar vara en riktig matvrak lilla Alma.

destiny
0

Fick hon i sig det gottiga hon sparat på näsan? Flört Lilla sötnosen. Kyss

Gullimat
0

Gullungen och nyopererad och alltKyss

Josefa
0

Jodå, hon tog tassen till hjälp så hon fick i sig den sparade efterrätten.

Alma var det full fart på redan någon timme efter kastreringen.

myran15
0

Hoppas det löser sig för er. Vet att det är ett jättejobb. Det är familjen som skall skjutas. Kan inte ha mycket att tänka med. Ge barnen mat när de är små och låt dom svälta när dom börjar skolan. Det är sak samma. Vi har samma problem i Malmö.

Kämpa på.

Josefa
1

Axel och Alma. Numera "stora" (kastrerade) kissar.

Josefa
1

Alma bus.

Josefa
0

Hur går det i Trelleborg?

Gullimat
0

Vilka smycken så sötaKyssKyss

Jo, vi kämpar på. Har inte fått in den lille röde som har ett hem. Har och är sjuk, men så fort man frisknat till fortsätter vi med att få in den.

Den blå familjen har vi inget hem till, sedan hon som skulle ha dem hoppat av p.g.a. sin egen sjuka kisse. Synd, de var ju bara ca 3-4 veckor gamla då och som mest formbara.

Roslyn
0

Men gå in med dig då lille Röding och luras inte med Gullimat och Destiny längre… Vet hur unge man . Ditt hem väntar på dig ju….Kyss

Kat58
0

Ja, vi väntar på den lille Röde. Hoppas ni får in henne/honom snart. Krya på dg Gullimat.

destiny
0

#40 Såna söta trollungar! KyssKyss Dom har verkligen blivit stora.

Vi var ute igår och försökte överlista lille rödingen. Men han vann! Rynkar på näsan Han rörde sig fram och tillbaka mellan där maten brukar serveras och parkeringen, var framme och kollade fällan men ville inte gå in i den. Som vanligt var det rörelse på området och som grädde på moset hade någon kastat ut mat på gräset som han hittade och åt av. Inte kattmat precis! Det var bl a bröd och något som liknade någon sorts färsbiffar, förmodligen bra kryddat om man ska döma av färgen i alla fall! Vi såg inte färsbiffarna från början, när vi väl gjorde det plockade Gullimat upp det men då var det för sent. Kattungen blev tillfälligt mätt på det. Han kom tillbaka senare men som sagt, han ville inte gå i fällan. Rynkar på näsan

Som vanligt var han helt ensam. Tycker så synd om den lille, han behöver så väl komma in i trygghet. Just nu vräker regnet ner här men är det uppehåll ikväll är planen att vi ska göra ett nytt försök. Regnar det är det inte lönt, då visar sig inga katter alls.

Vill tacka för pengar vi fått till vår insamling. Vi har fått traderagåva, från Missmaven och Sesam10. Tusen tack alla. Kyss

destiny
0

Ingen liten röding i fällan igår heller. Rynkar på näsan Han sprang på parkeringen när vi kom, var på väg in på den gamla damens tomt för att äta. Jag fick försiktigt mota ut honom (eller henne! Flört) för att sätta fällan. Då stack han och visade sig inte mer. Ikväll blir det ingen kattjakt men förhoppningsvis imorgon. Håll tummarna att vi får in lillmissen imorgon.

Som vanligt gick han där ensam igår. Han har väl varit ensam så länge så han lärt sig vara extra försiktig och misstänksam mot allt och alla. Det är bra i och för sig men han behöver väl inte vara rädd för vår fälla…! Den är så snäll så snäll… Oskyldig komsi komsi lillkissen.

Josefa
0

Och jag som trodde du kom med glad besked, nu när du skrev så tidigt på dagen.

Själv väntar jag på en tjej från katastrofhjälpen som ska komma och hämta en fågelunge.

destiny
0

#48 Jag önskar det varit så. Nu har den lille parveln gäckat oss länge nog!

Vad har hänt med pippin?

Josefa
0

Fågelbo som blåst ner mitt i stan. Syskonet låg död bredvid. Jag såg den först på förmiddagen, men tänkte att föräldrarna väl finns i närheten. Sen kunde jag så klart inte låta bli att tänka på den. När jag gick förbi där på eftermiddagen så hade någon lyft upp den på en bänk. Ett j*kla ställe för en fågelunge att ligga på. Massor med småaffärer och människor. Och stadsbussarna som dundrar förbi. Så jag plockade med mig den.

Nu har iaf en tjej varit och hämtat den. Hon har en jämngammal pippi där hemma, så den får ett nytt syskon. De är alldeles för sent födda på året, sa tjejen.

destiny
0

Håller tummarna att den lilla klarar sig. Bra att du tog hand om den, skulle inte tro den haft någon chans alls annars att klara sig.

Sherwood
0

Det är tur att vi har så vaket folk, för annars hade väl katten eller något annat tagit den.

destiny
0

Vi har fått traderapengar och ett bidrag från anonym till vår insamling. Jättestort tack till båda. KyssKyss

destiny
0

Den lille rödingen är hopplös!! Vi har varit där hela lördagen och söndagen för att försöka få in kattungen men icke. Rynkar på näsan Han är lika rädd för fälla som för droptrap. Han springer där fram och tillbaka men vågar sig inte fram till fällorna. Hur får man in en sån envis kattrackare?

Josefa
0

Har ni försökt med en håv?  Eller locka med mat eller lek med tex snöre och sedan kasta er över den?Glad

destiny
0

Håv är svårt för den håller mest till vid några buskar och bilarna, under bilarna. Annars har vi försökt lite av varje utom att kasta oss över den! Tungan ute Vi kan inte vara för nära, då kommer den inte fram alls.

Samtidigt är den inte alltid jätterädd. När jag kom igår låg den och sov i några buskar där den brukar hålla till. När jag var mindre än 2 meter från den sa jag "Går du inte i fällan idag din lille rödhårigare rackare får du stryk när jag väl får tag på dig!" Tungan ute Då först vaknade han, tittade upp på mig med en blick som sa "Stå inte där och kackla, jag försöker sova" och stannade kvar där han var.

Sherwood
0

Ett sätt är att om det är flera personer, så kan man använda sig av ett hållbart nät, där man omringar den, närmar sig den och han inte har andra möjligheter än att hoppa in i nätet.

Josefa
0

Det är väl inte konstigt att h*n inte är medgörlig, när du hotar med strykFlört.

Lena
0

Vilken snygging han är Tomtefadern! Tänk att han ska vara så svårfångad! De där herrarna är för smarta för sitt eget bästa. Vi hoppas han tar sitt förnuft till fånga och lyckas bli infångad så han kan börja det goda kattlivet innan höstrusk och vinterkyla tar över landet.

destiny
0

Ikväll har vi tillbringat några timmar igen med att sitta och beundra den lille rackaren. Han har sprungit fram och tillbaka mellan parkeringen och den gamla damens tomt hela kvällen. Men gå i fällan ska han inte! Attans lille kattrackare!

När jag kom dit i eftermiddag förstod jag varför han är så svart i sin röda vackra päls. Jag stod och kollade ut över parkeringen för att se om han befann sig i närheten. Det stod en firmabil för sig själv en liten bit från där jag stod. Helt plötsligt låg han under bilen! Fattade först inte var han kommit från men efter en stund gick han tillbaka till sitt gömställe, han klev upp under motorn! Förmodligen hade bilen inte stått där så länge så motorn var väl fortfarande varm och kattungen ville värma sig. Jag lade mig på knä vid bilen men han syntes överhuvudtaget inte. Han kunde inte valt ett sämre ställe!! Nu är det ännu mer brådskande att få in honom.

Gullimat
0

Lille röde skrutten har vi försökt fånga så många långa timmar och dagar, så man undrar hur detta skall gå till. Det är den svåraste kise jag har varit med om att få in och de är ju ganska många vid detta laget men vi ger inte upp än.

Kolla inlägg 9, Mamma upp i dagenKyss Denna mammakatt har enligt den gamla damen källat igen. När vi var där i helgen höll hon oss sällskap över 4 timmar, så nu undrar vi om hon verkligen har några levande ungar. Bebisen i inlägg 9 var den enda bebis vi har sett i förra kullen. Mamman är så väldigt liten så man undrar hur gammal hon är lilla stjärnan. Idag har hon pratat med oss, så kanske hon också är en utkastad kisse.

Roslyn
0

I kväll testade jagm umsmums som vispad grädde som jag lade lite mest av så långt bak det går på tramp-plattan + fiskburgare längst bak. Tog en kvart så var Skorpan inne. Han  och de övriga Kvibergarna är de svåraste nästan jag stött på. Kan det vara ett tips kanske. Hoppas.

Mvh Anette

Gullimat
0

Härligt med Skorpan äntligen inne, denna vackra kisseKyss

Fiskburgare är kanske bättre än tonfisk, makrill, burkmat, påsmat. Idag tänkte vi också försöka med färdig kyckling och kittenmat som luktar mycket.

Ja vi har nog försökt med det mesta, men lillen verkar rädd för fällan och drop-trapen

[trollskogen]
0

Ni verkar finnas ganska så långt bort men jag slänger in här ändå.

Vi kan ta hand om en liten kattunge .

Har stor erfarenhet av djur och jobbar just med att rädda vanvårdade djur .

M;en jag kan inte ta in en äldre då mina katter måste ha en chans att acceptera den , har sett hur dom jagar bort okända vuxna men är snälla med smått .

Vi bor på gård med olkia djur såsom hästar , gäss katter höns hundar mm mm

Vi kan säkert lösa frakten på nåt sätt , vi finns i västmanland.

Hör av er om nån kattunge behöver hem , våran ,mammiga katthona skulle bli överlycklig ( kastrerad men det vet hon inte om ) Glad

Roslyn
0

Åh det låter väl toppen. Hoppas det blir lille Röding som får chansen.

Josefa
0

Fast rödingen har redan ett hem som väntar. ….Det är därför den inte går i fällan.

Gullimat
0

Igår blev vi förskräckta. Som destiny skrev så har vi sett honom krypa in i motorhuven på en liten firmaskåpbil som alltid står där efter 4.  När vi satt och väntade på honom hörde vi bilen köra iväg och den kom aldrig tillbaka och det gjorde inte rödingen heller. Vi körde därifrån sent med tungt hjärta. Ringde imorse till den gamla damen som påstod hon såg honom tidigt idag och det hoppas vi stämmer. destiny går nu dit och kollar om han finns inför kvällens försök.

Sherwood
0

Hoppas den som kör den firmaskåpbilen, vet om att en katt hoppas in i motorhuven ibland, för annars kan det en vacker dag utmynna i en ren katastrof.

Josefa
0

Det är vanligt att katter kryper upp i bilarna underifrån för att värma sig.

Gullimat
0

Vi har precis upptäckt det och hade tänkt sätta en lapp på bilen igår innan vi körde hem, men bilen kom aldrig tillbaka igår, vi försöker idag

destiny
0

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg september 2011

In

2314,00

7 sept

anonym

500,00

16 sept

Traderagåva

17,50

21 sept

MissMaven

150,00

21 sept

Sesam10

200,00

22 sept

Traderagåva

27,00

23 sept

anonym

500,00

26 sept

Gunilla

12,00

28 sept

Sesam10 Kast.lotteri

1500,00

28 sept

MissMaven Kast.lotteri

750,00

28 sept

Kast.lotteriet

30,81

6001,31

destiny
0

Ut

6 sept

Kattunge vaccinerad mm

445,00

26 sept

Vet.besök kattsnuva

1449,00

26 sept

Medicin kattsnuva

1010,00

26 sept

Återbesök vet. Kattsnuva

537,00

3441,00

Saldo

2560,31

destiny
0

Kattungarna som hade kattsnuva fick det i omgångar, dom smittade varandra.

destiny
0

Medicin till kattungarna med kattsnuva.

destiny
0

Återbesök hos vet. för den kattungen som var dåligast. Men nu är den också frisk. Glad

destiny
0

Första vaccinationen samt ohyrebehandling för en ensam kattunge vi plockade in. Den var övergiven av mamman som enligt uppgift från  boende fått en ny kull.

destiny
0

Tusen tack till alla som hjälper oss hjälpa katterna. Kyss Utan all hjälp hade vi inte kunnat göra så mycket för dom här katterna som lever så eländiga liv på det här hemska området.

Vi har gjort fler försök med rödingen men han har fortfarande inte låtit sig fångas. När vi ska fånga ringer vi den gamla damen så hon ska ta in maten i god tid innan vi ska göra ett nytt fångstförsök. Sist hade kattungen kommit till henne och varit så hungrig sa hon så han hade fått lite att äta. Bl a sånt gör att det är hopplöst att få honom att gå i fällan. Vi var hjärtlösa sa damen när vi inte unnade honom en matbit.

För lite sedan gjorde jag en fuskfälla som nu finns hos den gamla damen. Jag tog en bit smårutigt nät, rullade ihop det så det ska likna en fälla. Nu serverar hon maten i den nätrullen. Vi hoppas det ska göra katterna/rödingen mindre rädda för fällan.

Vi har pratat med mannen som kör firmabilen. Han var medveten om att rödingen brukar ligga under bilen. Däremot visste han inte att han också kliver upp under den. Det är alltid värme i bilen det är därför rödingen håller till just där. Han lovade i alla fall hålla extra koll i fortsättningen.

Josefa
0

Vill inte tanten försöka att locka in honom hos sig. Jättehungrig katt + nygrillad kyckling innanför öppen dörr kanske blir = fångst.

persikahallon
0

Om ni ser lille rödingen krypa upp i motorhuven kanske det kan gå att fånga honom genom att hålla en stor håv därunder med något gott i? Jag vet inte hur det ser ut under en bil men om det bara finns en väg in och ut så måste han ju hoppa ut ur samma hål. Har ni en stor håv och är tysta märker han förhoppningsvis inte att det är nåt på gång. Ligger det nåt som luktar mums däri kan han kanske inte låta bli heller. Kanske kan ni få hjälp av bilägaren att öppna huven så att han kilar ut undertill och in i håven. Håller tummarna!

Debattia
1

Har inte läst tråden på ett tag men märker att ni är lika fantastiska som vanligt !!!KATTERNAS ÄNGLAR!!!!

Kan det hjälpa med en liten mus som piper i buren till den lilla röda ???

Dom kissarna här uppe hos mig har det bra och jag har satt ut annonser på Samira och Sodora nu ,får se om jag kan hitta något eller några bra hem till dem ??

Här är Samira.Hon är en tam och matglad kissefröken nu.

Debattia

Debattia
1

Samira ser lite tunnhårig ut vid öronen men det  växer ut mer och mer.

Här är Sodora.

Debattia

Gullimat
0

När man ser fotona på dem nu och ser vilket jobb du gjort, blir man varm i hjärtat, de var i bedrövligt skick när de fångades och kunde inte kommit till ett goare hem.Kyss

Gullimat
1

Damen skulle mata i en faikad fälla för att träna den röde, men när vi kom ner i tisdags stod maten på det gamla stället, och hon tycker vi är hjärtlösa som vägrade den röde mat på morgonen när vi sist skulle fånga em-kväll.

Fick ett anrop på en liten skrikande unge som följde med chefen på boendet, hon lämnade den på tomten där den blå familjen får mat. Vi åkte ner och hittade denna lilla unge ca 6-7 veckor, hon skrek hjärtskärande och darrade i hela kroppen. När vi stod där kom en man förbi som hade 4 katter, eftersom vi sa vi inte visste vad vi skulle göra, bad han oss följa med hem och visa den för sambon som blev förälskad, de tog in henne.KyssGlad

Vi gick vidare och hittade utanför en kartong en liten blå 2 veckors unge,på en altan hos en äldre utländsk man. I kartongen fanns 3 blå och 2 svarta bebbar, han hade Mamman och två äldre ungar, säkert samma mamma till dem. Fick prata med sonen i telefon som sa de hade hem till dem alla, vilket jag betvivlar. Vi sa till dem att kastrera katterna. Sonen berättade att pappan är jätteglad för katter, men vi tyckte de var magra. Vi tänker hålla lite koll på detta för inga fler katter behövs på detta område.

Gullimat
0

Den lille blå

Roslyn
0

Herregud vilket jobb ni har varje dag. Vilket sketområde rent ut sagt. Härligt att Lillan kunde få ett hem direkt med tama vuxna förebilder.

#80 Vad söta de är Samira och SodoraKyss Hoppas de hittar goda hem.

Fortsatt lycka till med rysaren om lille Röding ni "hjärtlösa människor"Flört

kattselman
1

Så imponerad av er! Inte hunnit följa er på länge men glad att ni fortsätter även om det bara verkar komma fler och fler små missar. Jag har satt in 750 kr, använd dem som vanligt där de behövs mest! Tack för allt ni gör, ni får alla stjärnor på himlen av mig.

Kram Kattselman

destiny
0

Tack för dom snälla orden. Glad Vi gör så gott vi kan och för att vi ska kunna göra det behövs det pengar. Så tusen tack för bidraget kattselman, pengarna har kommit in på kontot. KyssOch vi har fått ett bidrag från gunilla.h, tusen tack till dig också. Kyss

Josefa
4

Axel och…

Josefa
5

…Alma har nu tillsammans flyttat till ett eget hem.

Gullimat
0

Så underbart att de fick fortsätta vara tillsammansKyssKyss

Lena
0

Säger detsamma! Underbara nyheter! :)

destiny
0

Så glad jag blir. SkrattandeJätteroligt att Axel och Alma flyttat tillsammans.  Så vackra dom är. KyssKyss

Roslyn
0

Vad roligt. Grattis Skrattande

Sherwood
0

Det värmer verkligen att höra at Axel och Alma får vara tillsammans, för dom finner säkert ett visst trygghet hos varann dessa syskon.

Gullimat
1

Nu blev det brådis med att måla frigolitlådor. Minusgraderna kom från en dag till en annan. Har fått tillåtelse av några boende på området att sätta dessa på deras altan.

Vaktmästaren ringde mig i fredags och berättade att saneringen är påbörjad i husgrunderna och då skall alla hålen sättas igen med galler. Då har katterna ingenstans att skydda sig för regn och snö.

Några av Katterna därnere har små ungar, som vi inte vet om de klarat sig nu när kylan kom så tidigt, det är minusgrader här varje natt men hyfsat på dagen.

Aska och Klicka har godkänt lådorna

Gullimat
1

Målar dem med vattenburen akrylatfärg för puts och betong som jag fått i Byggbutiken. Den håller för väta och kyla och syns mindre än om de är vita

Lena
0

#96 Det var smart gjort! Ja stackars katter nu när kylan överfallit landet. Då blir det kalas med dessa lådor!

Roslyn
0

Ja usch! Här är kallt om nätterna i Gbg också. Rynkar på näsan Vart får man tag i så fina frigolitlådor?

Hur går det med Röding förresten? Ser ni honom fortfarande kontinuerligt?

Värmande kramar från oss i Kviberg.

martdat
0

sovunderlag man har när man kampar kanske är värmande att lägga i lådorna, ?`snällt av de boende att låta kissarna campa på altanerna,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

frigolit lådor, har ni något i de? Men är de inte väldigt lätta, om det blåser tänkte jag….

Var får ni tag på dessa? Fundera om jag skulle tipsa djurskyddet här

Gullimat
1

Hämtar dem i en Kinesisk mataffär i Malmö. Vet inte vad det har varit i dem, men de är rena och fina.

Det med liggunderlägg är bra men frigoliten värmer av sig själv. Lägger en bräda på varje sida under lådan för att komma ifrån direktkontakt med marken. Flisfiltar i lådan som man får byta och tvätta vid behov. En sten på taket för att det inte skall blåsa iväg.

annebeate
0

Undrar också hur det är med rödingen.

Sherwood
0

Kan det vara så att rödingen är en smart och extra klok kisse som inte låter sig fångas i första taget?

Gullimat
2

Tror det är som du säger Sherwood, men vi har inte sett till den röde de sista gångerna vi varit där. Den gamla damen vill inte mata i den låtsas fällan vi gjort för att träna in i.

Så här ser de färdiga husen ut

[eskils]
0

Jättefina varma katthus!

Putt för lille röde och hans kompisar.

Lena
0

#104 Vilka fina och funktionella katthus ni fixat! :)

Gullimat
0

I fredags när vi satte ut frigolithusen ville vi erbjuda den äldre mannen till de små bebbarna i inlägg #84 en varmare bostad till dem. När vi kommer dit är papplådan borta, vi kallade ut en yngre man som befann sig i bostaden, för vi trodde de hade tagit in de små. Han påstod att mamman inte ville ha dem så de hade annonserat ut dem på Internet. Konstigt om det har fungerat med så små, det är väl förbjudet att sälja innan 12 veckors ålder.

Kortet är taget den 5 oktober så de är ju inte så gamla

Är det någon som sett någon annons på dessa, vet inte vad man skall göra åt det.

destiny
0

Vi har fått ett bidrag från "anonym" och en traderagåva. Stort tack till er båda. KyssKyss

Det  händer inte så mycket just nu, inga hem så blir det så. Ser ju någon katt när jag är där och matar, igår såg jag en padda som vi inte sett på länge. Hon satt och åt pizza hos den gamla damen. Eller om det inte var pizza var det något annat lika olämpligt. Damen brukar få rester av någon granne som hon lägger ut till katterna.

Rödingen syns inte till. Pratade med en dam som sett en liten röd kattunge där hon bor för några veckor sedan. Kan ju vara vår lille röding eller en annan röding som håller till på ett annat ställe på området. Katterna gör ibland utflykter. Eller det kan vara en tredje röd kattunge. Vi vet ju att det finns röda hankatter på området och vi ju också att dom verkar ha legat i!

Jag såg den lilla mamman till den ensamma ungen vi plockade in för en tid sedan. Hon låg och sov i ett jättestort "buskage" jag sett henne vid flera gånger. Enligt den gamla damen skulle hon ha fått en ny kull. I så fall borde dom vara minst ett par månader nu. Fanns ingen unge i närheten av henne igår i alla fall. När vi än ser henne är hon ensam så har hon fått ungar verkar hon inte ha kvar dom. Att någon plockat in dom är nog inte så troligt, mer troligt att dom blivit överkörda eftersom hon varje gång hon går till den gamla damen passerar en infart.

lillmymlan
0

Kram på er tjejer! Kyss

*Nalle Puh*

Debattia
1

I morgon ska Samira och Sodora flytta till sitt nya hem.

Debattia

Debattia
1

Sodora ! Jag kommer att sakna de små liven.Men hemmet verkar seriöst och jag måste lita på att fler människor kan ge dem ett bra hem.Vi kommer att hålla kontakten och det är inte så långt härifrån ifall det inte skulle fungera.

Debattia

Debattia
2

Här är sista kortet jag tog på Samira och Sodora innan dom flyttade till sitt nya hem.Kattbädden fick dom med sig för dom brukade alltid ligga tills på den.Har pratat med hemmet i kväll och det har gått jättebra hittills.Dom går runt och luktar in sig nu pluttorna…

Debattia

destiny
3

Så glad jag blev över att våra flickor flyttat tillsammans. Dom levde ju tillsammans innan dom kom in så det är så roligt att dom får följas åt. Kan se dom framför mig när dom sprang där i snön i vintras, riktigt eländiga liv levde dom. Och sen fick dom det så bra som alla katter ska ha det. Dom är så fina, ser så lugna och trygga ut. Vi kan inte tacka dig nog Debattia för att du tog dig an våra katter. Kyss

Gullimat
3

Så fina de är. Tänk att dessa sjuka missar har blivit så friska och tama, det är helt underbart. Härligt att de får ett gemensamt hem och att det skall gå bra för dem. Bra att du kan hålla kontakten med hemmet, man önskar bara det allra bästa med tanke på hur dant helsike de har varit med om i Trelleborg. Puss på er allaKyss

Gullimat
0
Roslyn
0

Men vad roligt att de fick ett hem tillsammans. Vilken resa e har gjort. Hoppas på bra hem till fler TrelleborgareSkrattande

destiny
0

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg oktober 2011

In

2560,31

11 okt

Gunilla H

70,00

12 okt

Kattselman

750,00

21 okt

Traderagåva

10,00

27 okt

anonym

500,00

3890,31

destiny
0

Ut

13 okt

Vacc, stronghold Skorpan

395,00

395,00

Saldo

3495,31

destiny
0

Vaccinering, Stronghold Skorpan. Skorpan är kattungen som gick ensam på området, övergiven av sin mamma. Mamman hade enligt en boende fått en ny kull.

Jättestort tack till alla som hjälper oss hjälpa dom här utsatta katterna. Kyss

Lena
0

Tusen Tack för perfekt redovisning! :)

Ni jobbar på träget och metodiskt! Det är värt all beundran!

Debattia
0

Puttar upp för dom som behöver komma in….Kyss

Debattia

Roslyn
1

#104 Har fått tag på frigolitlådor som har använts till akvariefisk, men tycker de ser lite låga ut. Undrar om måtten på dina hus?

Debattia
0

Sweety  och Saffy puttar upp för hem till dom kissarna som är kvar därute nu.Hoppas dom kan komma in innan vintern och kylan kommer…

Debattia

Gullimat
0

Hur har jag kunnat missa din fråga RoslinFörvånad. Har inte haft tiden härinne på ett tag. Skall kolla måtten på dem i morgon.

Söta Sweety och Saffy som vi inte kunde skilja på, pussa dom från Aska och Klicka och mig så klartKyss

Roslyn
0

# 124 Ingen faraKyss

Puttar för hem till frusna Trelleborgare.

Gullimat
0

Roslyn här kommer måtten på frigolitlådorna

60,5cm långa, 45,5cm breda och 31cm höga, inklusive locket. Hoppas ni hittar sådana, det är kanonbra. Sedan gör jag hålet i den sidan som skall stå längst in mot en vägg, under tak eller annat skydd.

Roslyn
0

Tack Gullimat för mått. Kyss Ha en fortsatt trevlig helg.

Mvh Anette

Debattia
0

Sweety puttar upp för sina kompisar.

Debattia

Debattia
0

Vi puttar upp för kissarna…

Debattia

Gullimat
0

Sweety ser ut att flörta med oss på alla kortObestämd

Gullimat
0

Hur går det för Samira och Sodora i det nya hemmet

Debattia
0

Dom säger det går bra !!!

Debattia

Gullimat
0

Härligt o höra

Debattia
0

Hur många kissar är det kvar där ute????

Debattia

destiny
0

Jätteroligt att se dom fina kissarna. Kyss

Hur många som är kvar är lite osäkert! Det är några katter vi inte sett på väldigt länge. Ibland dyker dom upp igen fast vi inte sett dom på länge, så gör t ex den långhårige svarte hankatten som finns där. Han visar sig någon gång ibland bara. Han vet vi är frånflyttad av en boende som vräktes.

Idag när jag var där såg jag fyra katter men det finns ju fler kvar. Jag såg en helblå katt, en bruntigré som jag är osäker på om det är en av ungkatterna jag sett tidigare i det lilla huset vi matar i. Liknade en av dom men ändå inte! Ungkatterna brukar mest hålla sig undan därför är jag lite osäker på om det var en av dom.

Jag såg en hankatt vi kallar för Smokey eftersom han är svartsmoke. Och jag såg mamman till den ensamma ungen vi tog in, Stjärnöga. Hon låg där hon ofta ligger, på en stol som står i den gamla damens trädgård. D v s den gamla damen som snart är 100 år och som på sitt sätt är mån om katterna, hon ser till att det nästan alltid finns mat i hennes skålar. Inte precis kattmat dock utan rester hon får av några grannar, pizza, bröd, pasta mm.

Debattia
0

Hoppas verkligen det ska ordna sig för alla kissarna !!!Gråter

Jag har tomt i kattboden nu men jag vågar inte ta in några fler för tillfället för jag måste ha råd ge dom mat också. Får se om jag hittar några fler hem till dom här godingarna ???

Debattia

Gullimat
0

Så fina de är, ser ut som enäggstvillingar, men det är de ju inte, det är en pojke och en flickaSkrattandeKyss

Gullimat
2

Nu äntligen vågar Aska närma sig vår busiga valp Cutha och idag mumsande de på en hundtårta som de fått av Ronja som nyss fyllt 10 år, tack Ronja och matte för den uppskattade tårtan. Klicka fick också smaka

Gullimat
0

Nu är det kris för misärkatterna i Trelleborg.

Som vi skrivit innan skall alla husgrunderna saneras och alla hål som katterna går in genom, sättas igen och då blir de riktigt hemlösa utan skydd för väder och vind. Ett av husen visste vi hade sanerats och där det hittades 3 döda katter. Utan vår vetskap har nu många av husen, vet ej om de är sanerade, men hålen är igensatta.

Här en bild på Stjärnöga vars bebbe vi tog in för han var övergiven. inlägg #9 Hon vill så gärna komma in hon också

Gullimat
0

Bild på hålen före

Gullimat
0

Efter

Gullimat
0

Den före detta ägda semihjärtekatten

Sherwood
0

Men eftersom katterna är skygga riskerar dom att svälta där inne när dom bommar igen hålen, fruktansvärda tanke.

Gullimat
5

Måste prata med Trelleborgs hem som äger området, de måste väl se till att inga katter finns därinne innan de murar igen hålen. De här hålen leder ner under husen och är deras enda skydd.

[stubbe]
0

Herregud vad hemskt om det är katter kvar! Några som avlöser varandra och lyssnar efter ljud och jamande, finns det? Nattetid när det är tyst är ju klart bäst tid till sånt. Jag hade knackat sönder hålen med något för att vara säker.. Har katter dött i igensatta hål innan är de ju inte direkt noga. Är det anmält??

destiny
1

Dags för redovisning igen. Vi har inte haft några utgifter denna månaden men vi har fått ett par gåvor som vi är mycket tacksamma för. Skrattande Vi hoppas ju hela tiden att det ska lossna med nya hem igen så fler katter kan få komma in. Det är så skönt att ha lite pengar i kassan till dess så tusen tack för gåvorna. Kyss

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg november 2011

In

3495,31

5 nov

Traderagåva

21,00

25 nov

anonym

500,00

4016,31

[eskils]
0

Putt för stödhem till de snälla trelleborgskatterna!

Gullimat
5

Igår fick vi in dessa två godingar, som var så hungriga, att de genast gick till matskålen. En pojke och en flicka, tror viKyssKyss De fick ett stödhem i Trelleborg.

destiny
1

Så fina kissar. Kyss Skönt dom slapp tillbringa natten ute, det har både haglat och åskat här i natt. Förutom att det blåst halv storm. Det är fortfarande plusgrader men det är ändå ett riktigt kallt och vidrigt skitväder.

anebit
1

#148   Vilken lycka för dessa kissar att få komma in i värmen! Underbart!

Tur att ni hade ett stödhem i Trelleborg.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Gullimat
1

Idag fick vi ett samtal från kvinnan som hjälper till att mata på en liten del av området, att ungkatternas mamma var akut sjuk. Det är en Mamma som blev utkastad för 3-4 år sedan och kvinnan har matat henne sedan dess. Hon hade tagit in henne i sin lägenhet i allafall. Hon rosslade, hostade och hade tungan ute och fick dåligt med luft. Hon ville inte heller ätia eller dricka. Hon kallas för Pricken

Vi fick en akuttid på Haga ikväll, där röntgen visade en kraftig lunginflammation. Hon fick 2 olika sprutor och recept på Antibiotika. Kvinnan kunde inte ha henne under tiden och Pricken som hon kallas, kunde vi absolut inte släppa ut. Hon finns nu i jourhem.

Vi har haft några dagar med fruktansvärt regnigt och blåsigt väder och tänker på alla de andra, för det är precis på denna delen av området de har börjat att täppa igen alla hålen.

Vet inte nu vad räkningen på akutbesöket kostar, men det blir nog inte billigt. Vetten skulle återkomma med det i morgon.

destiny
2

När vi redovisade häromdagen tyckte vi vi låg bra till pengamässigt men sånt kan fort ändra sig! Vi har ju fått in två ungkatter och en ca 4-årig honkatt senaste dagarna. Pricken som honkatten heter fick vi ju ta akut till vetten eftersom hon har kraftig lunginflammation. Tack och lov är hon redan märkbart bättre.

Medicinen som hämtades ut till henne idag kostade 330:--. Vad akutbesöket kostar vet vi inte än eftersom vetten var ensam på mottagningen igårkväll och ville fakturera oss. Men ett akutbesök är aldrig billigt! Och alla tre katterna ska kastreras så fort det går.

Vi har hopp om att få in ytterligare en honkatt inom några dagar och då ska ju hon också kastreras. På grund av allt detta ligger vi hastigt och lustigt! risigt till pengamässigt istället för att vi ligger bra till. Så är det någon som har en slant att undvara till katterna är vi jättetacksamma. Utan pengar kan vi inte göra så mycket så är det tyvärr, vi är helt beroende av snälla människors bidrag. En mindre summa är precis lika välkommen som en lite större summa. Alla bäckar små…

Roslyn
0

Puttar för hjälp. Tur att fina Pricken hann få hjälp  i tid.

kattselman
3

Sätter in lite pengar idag! Hemskt med igensättningen av hålen-de måste väl kolla att ingen katt är där innan de börjar. Hur många kissar är kvar nu….? Skönt att Pricken blev hjälpt och fantastiskt att den lille grå och svarta fått ett stödhem. Man vill ju bara göra mer….Återigen tack för ert fantastiska jobb, ni har räddat många. På facebook finns också kattjouren som verkar kunna vara duktiga på att få fatt på stödhem, ni kanske ska ta en kontakt?

Kram Kattselman

Gullimat
0

Tack kära kattselman för ditt bidragGlad

Lena
0

Vilken dramatik det blivit med igensatta hål och svårt sjuk kattmamma.

Ni är så duktiga som envist och målmedvetet jobbar på även fast det är så motigt. Håller tummen för att kattmamman blir kry och att de verkligen vet vad de sysslar med när de bommar till hålen i husgrunden. Får ångest bara av tanken.

Debattia
0

Låter fruktansvärt det här med hålen..Vi hoppas verkligen det ska ordna sig för kissarna som är kvar där ute… Behöver vi nämna hur fantastiska ni är som hjälper dessa kissar?

Debattia

destiny
4

Vi har varit på kattjakt idag! Vi fick inte katten vi egentligen var ute efter, lilla Stjärnöga men vi fick en annan kisse vi tillbringat många timmar och dagar väntandes och väntandes och väntades på att han skulle gå i fällan. Idag när vi inte var ute efter honom gick han i fällan! Lille rödingen. Fast nu är han ju inte lika liten som han var för några månader sen när vi gjorde försök på försök att få in honom i vår fälla.

Han har varit försvunnen en längre tid. Han har enligt rapporter vi fått från boende varit synlig på andra ställen på området men vi har inte sett till honom. Inte förrän häromdagen när jag var och matade såg jag honom igen och visste att han äter hos den gamla damen igen. Idag när vi satt där och väntade såg vi att han inte lagt av med dumheterna att kliva upp under bilar. FörvånadJätteskönt att han är inne.

Rödingen är vår 50:e katt från det området. Varav 16 kattungar är födda inomhus (för sent för abort) resten har vi fångat i fälla.

Tusen tack för bidraget kattselman. Kyss Vi är i stort behov av pengar just nu. Alla katterna som tagits in december ska ju kastreras. Pricken har kostat ca 2.700:-- med sina mediciner. Men det är hon värd! Pricken mår jättebra nu, har fortfarande lite elak hosta men hon äter, dricker, går på lådan som hon ska. Efter sitt tuffa liv som hemlös i fyra år kunde hon ju mist sitt förtroende för människorna men hon är  en så glad och kelen katt. Kyss Hon älskar att ligga på magen  på jourmatte och prata med sin jourmatte.

lillmymlan
0

Tjejer! Tänker på er mycket och skickar varma kramar till er som kämpar så! Håller alltid tummarna för er och missarna! Kyss Ni är ju bara så bäst!

Kraaaaaaam

/M

*Nalle Puh*

[eskils]
0

Hurra för att lille rödingpojken kom in i värmen och slipper tillbringa vintern ute bland bilarna!! Kyss 

Har ni redan räddat 50 katter från detta hemska område, fantastiskt bra jobbat! Tänk om folk kunde ta hand om sina katter själva och kastrera dem m.m….

Gullimat
0

Eskils

Med de kattungar som är födda inne, där vi tog in de högdräktiga Mammorna blir det 50 kisar. Hemska tanke om de honor vi tagit in hade gått kvar och fått kanske 2 kullar var, då hade det varit fruktansvärt många där nu, men mycket av det är ni här inne på hittis som hjälpt till med detta, utan er hjälp hade det inte varit möjligt.

Gullimat
12

I dag fick vi in lilla Stjärnöga, den lilla Mamman, ja hon är verkligen liten, vars bebbe vi tog in när den gamla damen sa hon hade källat och lämnat sin tidigare unge ensam. Vi har haft dåligt samvete för detta länge, när det visade sig att hon aldrig kom med några ungar. Hon har suttit varje gång vi varit där på en plaststol med en tunn dyna på. Frigolitlådan vi satt har en annan katt lagt beslag på. Det är en pratsam kise som alltid svarar oss när vi är där och verkar inte allför skygg. Förmodligen en utkastad katt

Ytterligare en frigolitlåda fick vi ställa på hennes lilla altan.

lillmymlan
0

Bra jobbat tjejer! Kyss

*Nalle Puh*

Kat58
9

Vi hade gett upp hoppet om den lille Röde Obestämd Nu får vi hämta hans låda från källaren GladVi ser verkligen framemot och får träffa den lilla rackaren. Välkommen hem

Tack tjejer för allt jobb ni gjort för de utsatta liven.

destiny
5

#164 En liten rackare är det minsta man kan säga om busen. Kyss Som han gäckat oss!

Tack för att du och familjen haft tålamod att vänta på lille rödingen. Han är utan tvekan den katten som det tagit längst tid att få in. Skrattande Under lång tid visste vi inte ens om han fortfarande levde. Med tanke på hans ovana att krypa upp under bilar så har han ju levt extra farligt. Men så småningom fick vi ju rapporter från boende att han synts till på andra platser på området. Vad som fick honom att flytta tillbaka till området där den gamla damen bor vet vi ju inte. En teori är att hålen satts igen där han hållit till. Hålen i husen runt den gamla damens bostad är fortfarande öppna.

destiny
8

Han blev jätterädd för kameran och det började blixtra men här är han. Kyss

Roslyn
7

SkrattandeGladKyssGråter

Åh blir helt lycklig av att läsa här. Vilken överaskning att Röding gick i fällan. Och vilken tur att stödfamiljen orkat vänta på honom.

Ser fram emot bilder Tungan ute

Och så fortsätter bara de goda nyheterna = ) Lilla mamma Pricken som mår bättre och rörande nog har kvar sin tillit. Hoppas på superhem till henne.

Och lilla Stjärnöga också. Som funnits där väntandes och nu fått komma in. Hoppas hon får riktig anledning nu att få tindrande stjärnögon av värme och omtanke.

Håller med. Ni är bara så fantastiska.

Kram på er.

Kat58
6

Va go han är, vår lilla röding GladSer verkligen framemot att få hem honom. Det kommer att komma fler bilder av honom, vi har en fotograf i familjen.

Gullimat
0

Lille röding som blivit lite större medan h*n gäckat oss.Kyss

En fotograf hade vi behövt, när vi dåliga amatörer skall fotografera kisar.

kattselman
5

Vad härligt med rödingen och lilla stjärnöga! Underbara ni för allt ert jobb och envishet!

Jag försöker snart sätta in mer pengar och letar hem allt jag kan…

Debattia
1

Skönt lilla rödingen kom in…Puttar upp för resten av kissarna. Nu är det väl den värsta årstiden för dom som är kvar där ute..Om dom nu också satt igen hålen för dem.

Debattia

Gullimat
7

Vi har tagit in 5 katter på en vecka. Pricken blev det akut med, men hon är på bättringsvägen, lilla goa flickan.

Idag har vi kastrerat 3 kissar, de 2 syskonen, en blå och en svart och den röde. Det var 2 pojkar och en flicka, alla friska. De 2 syskonen hade loppor som hemmet behandlade när vi lämnade dem den 3/12 men som nu var ohyrefria. Ingen av dem hade skabb.

Ungkatterna har fått ett hem i Trelleborg hos en jättego tjej. Den lille röde ett hem i malmö hos en familj som har två hittekatter sedan innan. Missi svart och Kis vit. Som vanligt dåliga bilder på dem med min Iphone tog vi idag.

Missy först, en tioårig flicka som låg och sov under täcket

Gullimat
6

Kise, en före detta hemlös pojke från Irland, är ca 5 år

Gullimat
7

Måste säga att dessa 2 hemmen vi lämnat kisar i idag, känns så jäkla bra i hjärtat, två superhem som älskar katter.KyssSkrattande

Debattia
0

Underbart att ni har fått hem till dem..Hur många tror ni är kvar där ute???

Debattia

Gullimat
0

Det är svårt att säga, vissa katter har vi inte sett på ett tag. Tre kattfamiljer vet vi säkert.

Blå mamma med 4 ungar.

Rockys syskon som var 4, 3 kvar och deras blå mamma.

En tam padda och hennes 3 ungar och en lite mindre padda som håller till vid psykmannen där 4 av dina och 1 av Josefas höll till.

En skygg padda som vi vet har fått ungar, men aldrig sett, vet hon sprang långt iväg när hon ätit hos den gamla damen, där även Smokeyn håller till. Vi såg en helsvart sist vi var där och sedan finns det flera hankatter.

Ja, 20 katter eller fler.Gråter

Debattia
0

Oj,oj !!Det där med psykmannen låter inte så bra…

Debattia

destiny
5

Tack för kaffet och en trevlig pratstund Kat58 med dotter. GladOch tusen tack för bidraget till våra kissar. Kyss Hoppas det gått bra för lille rödingen i natt. Det har det säkert utom att han förmodligen är helt förvirrad och chockad av allt som hänt dom senaste dagarna. Stackars liten, tänk om man kunde förklara för honom att numera är han en älskad kisse som aldrig mer ska fara illa.

Jättestort tack till Anonym också för ditt bidrag. Kyss

I och med dom tre kastreringarna igår hamnade vi på minus men tack vare ovan bidrag står vi på plus igen. Och det är vi så tacksamma och glada för. Glad

Vi har ju två kastreringar till, Pricken är en av dom men henne får vi vänta med tills hon är helt frisk. Hon låter lite fortfarande så det kanske tyvärr blir ett nytt vet.besök för henne. Kollade med vetten igår och han tyckte vi kan avvakta några dagar. Pricken äter och dricker som hon ska och verkar pigg och glad men hon har som sagt ett biljud när hon andas. Inte hela tiden, bara ibland. Men jag har fått en tid till lilla Stjärnöga för hennes kastrering. Så om det finns fler som kan hjälpa oss och katterna tar vi tacksamt emot alla bidrag, stora som små.

Kat58
8

Tack själv Destiny och Gullimat.

Rödingen är "blyg", han ligger under badkaret, men han har ätit och gått i lådan. Vi får ha tålamod med honom. Kise har sett honom genom ventilationshålet och han är väldigt nyfiken på "lillebror". Missy däremot har inte märkt något. Som sagt, tålamod Glad

Lena
4

Underbar läsning! Kanonbra jobbat att ni fått in flera svårfångade kissar och att bra jourhem finns till hands!

Tufft det där att det aldrig verkar ta slut på katter i området. Det är ett tålamodsprövande arbete ni utför på alla sätt och vis. Al heder åt er Gullimat och Destiny och ett stort fång rosor!

anebit
4

Oj, finns det ca 20 katter kvar fast ni tagit in så många?

Hoppas att ni får tag på många jourhem och permanenta hem nästa år.

Ni gör ett underbart arbete.

Gullimat
6

Hurra, vann en kastration idag på kastrationslotteriet.Skrattande

Lilla Stjärnöga och Pricken står på tur. Pricken så fort hon är frisk nog att klara det och lilla Stjärnöga den 28/12

Sherwood
3

Härligt att kastrationslotteriet kommer väl till pass när man vet att det finns en hel del missar kvar där som gärna vill komma in i värmen.

Debattia
0

Puttar upp för kissemissarna.Kyss

Debattia

Gullimat
0

Idag har vi gått en runda över hela området och kollat hur många hus som är igensatta. Avtalen är gjorda så, att saneringsfirman i sammarbete med ett snickarföretag skall sanera och samtidigt sätta igen hålen. Nu har snickareföretaget på eget intiativ satt igen flera hus, utan sanering,så idag har vi tillsammans med vaktmästaren varit nere och lyst under husen så inga katter befann sig där. 

Inne i förrådet vid psykmannen satte vi en frigolitlåda i vintras, där vi fångade de ungkatterna som nu är hos Debattia och Josefa. Där kunde ungkatterna ta sig in och de lite större gick ner under huset som nu är igensatt.

Vaktmästaren borrade upp förrådsdörren på eget initiativ.

Ovanpå lådan var en stor  fläck med en stor spagettiliknande mask och i lådan låg en liten kattunge död. Hon låg så sött som att hon sov. Det var den lilla brun,vit,röda lilla paddan.Hon hade varit alldeles blöt på hela bakdelen och gulgröna fläckar på flisfilten. Tänk om vi hade haft ett hem till dig tidigareGråter Rest in Peace lilla duKyss 

Vi tror det beror på den äckliga maten psykmannen ger dem som ligger och ruttnar i buskarna.

I dag såg vi den semilånhårige ganska tama kattkillen och han hade tungspetsen ute. När han kom springande gick han först bort till psykmannens buskar, men vi kallade bort honom därifrån och matade på annat ställe.

Josefa
0

Men lilla, lilla tösen…

F*n vad jag blir upprörd av sånt här.

Debattia
0

Gråter

Debattia

kattselman
0

Usch vad ledsamt att den lilla dött Gråter man blir ju alldeles kall….men ni har räddat så många, glöm inte det. Nu hoppas jag bara att vi skulle kunna hitta flera hem till kissarna. Jag vet inte om ni vet men det finns en förening som heter Kattjouren som verkar vara mycket duktiga på att hitta nya hem i Skåne, deras nätverk har blivit ganska stort så många utlysningar som leder till hem. Kanske värt med en kontakt?

Önskar er och kissarna en God Jul, vi hoppas på bar mark och många plusgrader. 2012 få bli året då ingen kisse finns kvar på detta hemska ställe utan får varma, trygga och snälla hem.

Ni är iaf fantastiska och får alla stjärnor på himlen från migOskyldig

Kram Kattselman

Gullimat
0

Tyvärr har vi idag mycket tråkiga nyheter.Gråter

Samtidigt när destiny gick och mata idag ringde vaktmästaren mig och berättade att han fick besked när han kom i morse att alla hålen skulle sättas igen idag. En chock för oss och även för vaktmästaren.

I flera av husen befann sig katter som sprang skrämda upp när saneringföretaget gick ner, samtidigt som de satte tegelstenar för hålen. Han berättade att i åtminstone ett av husen hittades döda kisar.

Tycker det är för j*vligt att ett så stort bostadsbolag inte har tagit tag i kattproblemet och sökt hjälp, utan bara gör de stackarna så här illa.

Nu har de tagit ifrån kisarna deras enda trygghet för vårt blöta och fuktiga väder, för alla hemska barn och vuxna som kör iväg dem med sparkar och stenkastning.

Några förrådshus kan små katter komma under dörren och ta skydd i, men resten kan ingen katt komma under. Var skall kisarna nu ta vägen.Gråter Kan tänka mig de springer helt förtvivlade omkring och förstår inte varför de inte kan komma ner i hålen.

Had vi åtminstone blivit förvarnade. Vi vet inte vad vi skall göra nu.

anebit
1

#189   Fy FN så hemskt för dom stackars kissarna.   Gråter Man kan ju undra om dom har nåt hjärta i kroppen, i så fall ett iskallt!

Är det här deras julklapp  till katterna ?

Undra om dom tror att dom kommer åt problemet med lösspringande katter genom att mura igen hålen?

Usch, jag blir så ilsk på oförstående folk!!!!   Skrikandes

Liz-arden
2

Usch så trist att bostadsbolaget agerar så själviskt.

Men vaktmästaren verkar ju vettig… Kan inte ni och vaktmästaren ordna något tillfälligt krypin i närheten? Typ frigolithus eller andra lådor i något skjul eller annat utrymme som barn och katthatare inte har tillgång till?

Vad som helst är ju bättre än att katterna nu utsätts för elementen under vintern och då ger dom sig säkert av ifrån området för att söka skydd på andra platser. Det skulle ju försvåra ert arbete betydligt.

Josefa
0

Men gör inte Kattjouren något för att hitta hem till katterna? De skulle väl hjälpa? Tycker annars enligt deras FB att de hittar hem till katter på löpande band.

Gullimat
0

Det finns ingenstans att sätta något, det får inte stå ifred.Några skjul där katter kan komma in finns inte. I de enstaka förråden kan endast små kattungar komma under dörren. Ett förråd på hela området har vi kunnat mata i, där även vuxna kan komma in och där fanns också ett hål ner under grunden, det hålet är nu igensatt. Där bodde Rocky och hans familj.Ungarna och Mamman är ju kvar. Misstänker att de förråden också kommer att åtgärdas

På ett ställe finns 2 kvinnor som matar den blå familjen, som tyvärr aldrig kom in. Detta är ett stort område och alla katter har sin plats att befinna sig på.

För att vi skall kunna mata måste vi ha någon boende på området som är villig att ha det stående inne på sin lilla uteplats och tyvärr finns inte det vid psykmannen, där den lilla babyhonan hittades död, och där vi fångat de sjukaste katterna. Där bor en tam Padda, en yngre padda och någon av dessas 2 ungar, där den ena hittades död i tisdags.

När vi började sökte vi hjälp av alla föreningar, men det var endast Kattjouren som svarade. De har hjälpt oss att hitta hem till en del av katterna. Utan dem och er hade inte alla som trots allt räddats, kommit in.

Gullimat
0

De är svårt att hitta hem till skyggisarGråter

Josefa
0

Men söker de aktivt efter hem till dem? Har inte sett något anrop just till dessa katter på deras FB.

Maxima06
1

Fy vilken dålig stil av bostadsbolaget! :(

Ett litet bidrag är påväg.

Josefa
5

Har ni hört runt med dem som tagit in de senaste katterna, om de inte kan ta emot ett par till som jourhem? Och Rockys familj, kan de inte ta emot syskonen tillfälligt?

Jag blir faktiskt lite sne. Här fanns en familj som satt och väntade i ett par månader på att en viss speciell kattunge skulle fångas in. Samtidigt har andra katter som varit i större behov av hjälp, legat och självdött. Syskon eller iaf släkningar till den önskade kattungen. Tycker lite att har man plats för en katt så kan man väl hjälpa den som behöver hjälpen mest.

Gullimat
0

Tyvärr Josefa är det inget vi bestämmer över. Vi försöker övertala de vi kan. Hon som tog ungkatterna nu, den blå och den svarta ville bara ha en hankatt, men där vi fick henne att ta en till, alltså en hona och en hane. Det är inte helt lätt för gemene man att vilja ta in en skyggis.

Nu har de stängt för det enda matstället vi hade därnere, förrådet med stor springa för att alla, både små och stora katter skulle komma in. de har lagt tegelstenar längs med hela springan så att de inte skall komma in, så nu får de ingen mat i heller. Katter befann sig där och ville komma in tíll mat och skydd.GråterSkrikandes

[stubbe]
5

Nu om någonsin är det läge att kontakta medier, inte bara lokalt, för såhär får det inte gå till. Fler måste få veta för att kunna hjälpa. Nyheten måste ut till allmänheten. Värre än nu kan det knappast bli, så facebook, media, annonser, lappar, allt som kan tänkas. Vad är planen nu? Tack för att ni fortsätter kämpa!

Gullimat
0

Vi har ingen erfarenhet av sådant här, det kom som en fullständig chock för både destiny och mig. Tycker det är konstigt när vi hjälpt dem med så många katter.Fy så hemskt för katterna mitt i vintern och nu när smällarna också har börjat.

Frigolithus kan vi inte sätta, de kommer att plockas bort, eftersom vaktmästarna med chefer har ordnat detta. Vi trodde att det förrådet skulle vi kunna mata i så där skulle vi sätta 2 frigolithus inne idag, men när destiny kom var stenarna lagda längs med hela dörrspringan.

Josefa
0

Så sorgligt. Vilken trevlig julklapp.

Hur pass stora är ungarna som går där? Jag har tyvärr snuva bland mina här hemma, som antagligen Jamse drog med sig in, men den verkar gå över ganska snabbt.

[eskils]
1

Arma kissar! Vilken hemsk situation! Gråter

Håller med Stubbe. Försök få in en artikel i någon lokaltidning om detta. Folk blir säkert upprörda och vill hjälpa till när de hör hur bostadsbolaget behandlar små värnlösa katter i juletid!

Om ni skriver bostadsbolagets namn här kanske vi sajtmedlemmar kunde hjälpa till att maila/ringa och vädja till dem att åtminstone låta katterna ha kvar förrådet  som värmestuga över vintern, tills ni hittat nya hem till katterna. Det skulle ju inte kosta dem någonting. Ett gott samvete är bästa huvudkudden, heter det ju. Skriv också i så fall vad området heter.

Håller tummarna för er och katterna.

destiny
2

#201 Ungarna som vi kallar dom, är ganska stora vid detta laget. Vet inte utan att kolla hur gamla dom är men dom är nog mer än ett halvår.

Det brukar vara långt mellan gångerna vi ser ungkatterna, nu efter detta har vi inte en aning om var dom håller hus. Jag gick på området igår efter mörkrets inbrott, det är då katterna brukar vara synliga. Såg bara två vuxna katter på hela området. En helblå katt satt utanför ett f d hål där h*n förmodligen bott tills i förrgår.

#202 Håller också med stubbe. Vi försöker sedan i förrgår att få kontakt med en person som vi tror kan mer om sånt här än vad vi kan.

Tusen tack Maxima06 för ditt bidrag till vår insamling. Kyss

Och tusen tack för traderapengarna. Kyss

emjon
2

Blir också så upprörd och ledsen för sådan känslokall behandling mot katternaSkrikandesGråter. De vet ju att ni gör allt för att försöka hjälpa katterna därifrån och så kan de inte vänta över vintern.

Hoppas ni lyckas få den hjälp ni behöver för ni gör ett fantastiskt jobb i motvind.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Debattia
0

Jag blir så upprörd över hur fastighetsägarna beter sig…Dj…..la idi…..r !!!!

Finns här någon som kan komma hem till mig och hjälpa mig med katterna där jag bor. Finns någon som kan ställa upp och hjälpa till ekonomiskt med matpengar.Finns hjälp till kastrering så kan jag ta emot fler här hemma hos mig. Det finns en tjej i Stockholm som kanske kan köra.

Debattia

wendel83
1

kan ni maila mig info om alla katter och bra bilder på var och en samt om de är skygga, tama, kastrerade osv så lägger jag ut på kKS hemsidan under akuta och under mina katter. angelica.w@kks.nu

skriv väldigt gripande om deras historia så brukar folk vilja ge kisarna ett hem.Givetvis kommer de skygga att bli svårare då jag redan har flera som inte kunnat få hjälp än pga att de är skygga och de tama väljs först.

Gullimat
0

Det är behjärtansvärt av er att vilja hjälpa katterna.

Det vi nu framför allt behöver är att få katterna därifrån, men hur.

Just nu känner i allafall jag mig ganska uppgiven.Vi har kämpat så för dessa katter som från början, vad vi trodde, var 4 ungkatter med sin Mamma. Hade de åtminstone gett oss vintern också på oss hade vi kanske lyckats.

Kan tänka mig nu att katterna blir svåra att hitta just när vi är där. Det är ett större bostadsområde och innan visste vi var de höll hus, det var vid hålen vid vissa husgrunder och vid det ena förrådet och hos den gamla damen.

lillmymlan
0

Gråter blir alldeles förtvivlad…

Stackars er och stackars missarna! Gråter

*Nalle Puh*

Lena
0

Alltså det här är ju för dj**ligt! Finner inga ord! Det blir ju smått hopplöst när bostadsbolagen motarbetar er.

Om man bara kan få dem med sig brukar det ju lösa sig. Det blir en vinna vinna situation för båda parter. Frågan är hur man får dem att inse detta? Tror det bästa hade varit ett annat Bostadsbolag som insett fördelarna med samarbete och själv haft vinster av ett sådant samarbete vore den bästa ambassadören.

Tänkter på Stockholms Kattkastreringsgrupp, Göteborgs Katthjälp samt Stockholms Katthem. De kanske kan ge tips?

Det är inte den här motvinden man behöver lagom till jul. Kan ju knäcka den bäste. Ni är guld värda som inte ger upp!

#205 Synd man bor så långt ifrån varandra!

Gullimat
0

Vi har hela tiden trott vi hade dem med oss, eftersom vi tagit in så många katter. Nu har vi mest pratat med en av vaktmästarna och tydligen har han inte varit informerad om denna snabba åtgärd.

Det som har berättats för oss är att en gård skulle saneras innan vintern p.g.a. att det luktade i lägenheterna ovanför och där det hittades döda katter.

Enligt den unga vaktmästaren hittades nu under fler hus döda katter. Hoppas bara de har fått ut alla som befann sig därnere. Ryser vid tanken

Debattia
0

Gråter

Debattia

Gullimat
3

Vi vet ju inte riktigt vad bovärden har informerat Trelleborgs Hem om ,men han visste att vi höll på att ta in katter och då tycker man att de åtminstone gav oss den informationen innan åtgärd

Gullimat
4

Kattjouren har nu lagt in ett nödrop om misärkatterna på sin Face Book

Gullimat
10

Nu är 2 katter infångade. Återkommer med mer info

Kat58
9

God fortsättning önkar Lucifer "Rödingen"

destiny
6

Kyss Han ser ut som en annan katt! Så avslappnad, ni har gjort ett bra jobb med Lucifer. Skrattande Hur funkar han tillsammans med era andra kissar, ser i alla fall ut som att det går bra. Vad glad jag blev över att se honom igen. Kyss

God fortsättning till hela familjen.

Krullsvans
3

Kattjourens nödrop tog skruv förstod jag! :-)

Gullimat
2

God fortsättning till hela familjen. Lucifer Lurifax, så gott att se honom i sin hemmiljöKyss

Gullimat
6

Dessa två kisar fångades igår

Gullimat
4

Nästa

Gullimat
8

Artikeln från Trelleborgs Allehanda

Trelleborgs Allehandas svar

Krullsvans
10

Vilken skithög till karl! Att bara se till det som går under sk "mitt ansvar" och inte lyfta ett finger för något annat. Tur att alla inte är som han!

Gullimat
5

Ups det blev bild på samma kise, denna kise skall det vara

Gullimat
4

Idag har lilla Stjärnöga blivit kasterad och imorgon skall Pricken kasteras.

destiny
6

Har varit och fått gratis kattmat av en affär här i stan ikväll, www.petoutlet.se Det är vi tacksamma för, vi matar ju på området och har gjort så sedan vi upptäckte att det finns hemlösa katter där så maten kommer till användning.

Gullimat
4

Hoppas alla hittisfolk som läser vår tråd läser artikeln. Har inte hört en enda kommentar från er i allafallFörvånad

I dag kastreras Pricken och flyttar till sitt hem den 4/1 2012 där hon får en kattkompispojke

Debattia
3

Så skönt att läsa att dessa kissar har kommit in. Ni ska alla ha en guldstjärna,och den ska vara väldigt tung.Ni gör ett fantastiskt jobb.Nu ska jag läsa artikeln.

Debattia

Debattia
0

Har läst artikeln och det var mycket bra du gick till tidningen.. Hoppas dom får mycket påhopp för vad dom gjort.Jag skrev i tråden och tror tyvärr även min email kommer med ,gjorde fel, men det struntar jag i. Kan man inte anmäla dom för djurplågeri?

Debattia

Gullimat
11

Den här lille blå fångades igår

Sherwood
2

Men vad söt han var och kan inte göra annat än beundra er för det storartade jobb ni gör för missarna där nere.  Ett gott nytt år!

anebit
2

#229  Underbart att en till fått komma in i värmen. Det ser ut som en litenPysen som jag har här hemma.

Han ser så söt och nyfiken ut, inte alls rädd.

Eloge till er som jobbar på!

Josefa
4

Den skulle bara veta vilken tur den har som slipper vara ute i natt. Vill inte tänka på hur det kommer att vara i det området då. Och skydden igenbommade. Fy tusan.

destiny
9

En nyårshälsning från Maja Sötnos. Mamman är en f d misärkisse som togs in högdräktig. Hon fick fyra fina ungar varav Maja är en av dom. Maja valde att stanna kvar hos jourmatte. Flört Hon är den mattigaste katten jag någonsin haft, alltid nära matte. Jag har henne runt benen när jag rör mig i huset, alltid rädd att jag ska snubbla över henne. Här kollar hon på TV. Eller i alla fall använder TV:n som värmekälla. Det vita som går tvärs över TV:n är bandet jag bundit fast den i väggen med. TV:n har vickat betänkligt flera gånger när Maja Sötnos klättrat upp på den!

Maja Sötnos nyårsönskan är samma som mattes, att alla kissarna som går kvar på området firar nästa nyår i soffan tillsammans med en egen matte/husse.

destiny
8

Här är Maja hos matte vid datorn.

destiny
8

Här sitter hon i mattes knä när matte sitter vid datorn.

destiny
8

Här ligger Maja som en boa runt halsen på matte. Kyss

destiny
10

Här hjälper Maja matte med disken.

[eskils]
2

#221 Jättebra artikel! Den har säkert väckt en massa tankar och diskussioner i Trelleborg, både bland personal på Trelleborgshem, boende i området och övriga. Grattis!!

Har skrivit en kommentar till artikeln, som faktiskt blev införd. Ska maila till Trelleborgshem också för att vädja till dem att samarbeta med er. Försöka duger…

Här är deras mailadress: info@trelleborgshem.se

Gullimat
0

God fortsättning på alla som följer vår tråd och hjälper oss med misarnaKyss

Lena
0

Underbara bilder på kissarna! Kanon att det blev en artikel om Trelleborgshems agerande. Deras svar på artikeln känns föga övertygande. Trisst attityd när ansvarig skjuter ansvaret ifrån sig på det där viset. Det finns mycket fastighetsägare kan göra som ligger vid sidan om deras huvudsakliga ansvar. Det handlar om att skapa GoodWill för företaget som sådant. Det gör de ju knappast nu!

Roslyn
0

Både sorglig och solig läsning här.

Snälla snälla . starta en ny tråd nu. Lååång.

anebit
0

Bra med en ny tråd.

Då låser jag denna.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer