Annons:
Läst 9431 ggr
destiny
4/30/11, 5:13 PM

Insamling Misär Trelleborgskatter

Länkar till dom fyra första trådarna:

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4d713302b9cb46223904a945-akut-trelleborg

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4d713030b9cb462233046f72-akut-insamling-misar-trelleborgskatter

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4d712dfbb9cb46222d044032-insamling-misar-trelleborgskatter#discussions-1

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4d96e91ac5c6a7098e0002a0-insamling-misar-trelleborgskatter#discussions-2

Det började med att vi av en slump fick veta att en familj matade hemlösa katter vid en vårdcentral. Vi fick kontakt med familjen och ställde två frigolithus på deras tomt som katterna direkt accepterade som sina hem. När vi sen kontaktade familjen igen visade det sig att dom slutat mata två veckor tidigare, slängt frigolithusen och jagade bort katterna när dom såg dom. Katterna förstod inte att den tomten inte var deras hem längre utan höll sig där ändå och låg under bar himmel mitt i smällkalla vintern sen frigolithusen slängts.

En kull kattungar dog i vintras, dom frös ihjäl. Vaktmästarna har hindrat barn från att misshandla kattungar, barnen hade bl a kastat grejer på katterna. Även vuxna är elaka till katterna.

Vi har hittills fått in 14 katter. Katterna har lidit otroligt mycket nöd, en liten fick på veterinärens inrådan somna in.

Vi har fått veta att området kommer att saneras inom kort, katterna ska bort. Och för att få bort katterna kommer kommunjägaren att tillkallas.

Vi behöver hjälp för att kunna hjälpa även dom resterande katterna. Vi är tacksamma för varje bidrag, litet som stort. Varje krona gör att vi kommer en bit på väg för att kunna få  ytterligare en katt kastrerad.

Ett varmt tack till alla som hjälpt oss få in dom fjorton katter vi fått in, nio honkatter och fem hankatter. Nu behöver vi mer hjälp för att kunna få in fler katter. Vi är i stort behov av hjälp både med hem till katterna och pengar till veterinärvård.

Swedbank Clearingnr  8214-9    Kontonummer  924 289 951 -7

Annons:
destiny
4/30/11, 5:41 PM
#2

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg april 2011

In

1733

5 april

anonym

500

5 april

Gunlog Lotterivinst

1500

11 april

eskils

115

16 april

Sugarcane

100

3948

destiny
4/30/11, 5:42 PM
#3

Ut

6 april

Safira, Ultraljud mm

914

7 april

Iris/Luris kastrering

1051

Utgående saldo

1.983:--

1965

destiny
4/30/11, 5:57 PM
destiny
4/30/11, 5:59 PM
destiny
4/30/11, 6:16 PM
#6

Kan berätta att Jasmine, en ungkatt från det här området, nu börjar bli tam. Eller i alla fall börjar gilla att jag klappar henne. En tid har jag försiktigt smekt henne på en tass eller svansen när hon legat och slumrat i sin favoritfåtölj. Hon har tittat storögt på mig, efter en stund backat lite och sen lagt sig ner igen. Och så har vi hållit på så. Idag spann hon för första gången när jag kliade henne bakom öronen. Kyss

Hon och hennes bästa kompis Cherie-Sofie har hur kul som helst tillsammans. Det är fullt ös medvetslös när dom håller igång. Cherie-Sofie har nästan svikit farbror Svante nu. Eller det är han som svikit Cherie-Sofie kanske. Flört Nu när det är fint väder håller han sig mycket ute i rastgården tillsammans med dom andra stora pojkarna och flickorna.

Jasmine och Cherie-Sofie ska få gå ut i rastgården dom också så klart men dom har inte känt för det riktigt än. Än så länge tycker dom uterummet räcker. Dom är allra mest igång på kvällarna och då springer dom fram och tillbaka mellan uterummet och vardagsrummet, skitkul tycker dom.

Annons:
Gullimat
4/30/11, 11:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Melissa som var högdräktig och var en av de honor vi försökte fånga, men inte lyckades med just då, träffade vi på häromdagen och nu är det för sent, hon har fått sina bebbar och lagt dom på en plats vi än så länge inte vet var. Två andra högdräktiga honor fick vi in och just nu finns tyvärr inte fler hem.

Vid ett av sophuset finns två unga kissar som vi fått veta blivit lämnade av sin mamma. Hon lämnade 3 kattungar här, där en av dem var vit, men som är försvunnen. Det var här de tre hankatterna befann sig utanför jamandes, vid ett av våra besök. Då borrade vaktmästarna igen dörren för att de skulle få vara ifred. Vi förmodar att någon av dem löpte i allafall. Det finns tid att ta in dessa för kastrering om hem hittas i tid.

Nytagen dålig bild på en smal Melissa, tagen i tisdags och de två ungmissarna. Dessa såg vi för första gången utanför förrådet

Gullimat
4/30/11, 11:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

ungkatterna

Gullimat
4/30/11, 11:45 PM
#9

Dessa två kan än så länge ta sig under förrådsdörren, dit inga vuxna katter kan komma in.

Lena
5/1/11, 12:02 AM
#10

Tack för en perfekt redovisning!

Kul att det går så bra med katterna som du har hos dig Destiny!

Gullimat det var snygg katter som du fångat på bild. Hoppas någon kan öppna sitt hem så att ni kan ta in dem.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
5/1/11, 5:49 PM
#11

Putt! Mysigt att kattdamerna trivs hos dig, Destiny! Hur går det med småkissarna i badrummet? Vore kul att se kort på dem så småningom.

Gullimat
5/1/11, 9:43 PM
#12

Vill bara berätta att Sara och hennes lille bebbe mår alldeles utmärkt.Skrattande Mamma är lugn och verkar inte allt för skygg eller i allafall inte så arg som Safira

Gullimat
5/2/11, 7:27 PM
#13

Finns det någon som har en liten vrå till dessa söta ungmissar som är på bild i inlägg 8 där åtminstone en av dem förmodligen är dräktig dräktig

Annons:
Debattia
5/2/11, 7:51 PM
#14

Jag klappade också sodora.Hon som springer före mig,vänder på sitt lilla huvud och fräser allt vad hon kan. När jag klappat henne gick hon några steg framåt, så vände hon plötsligt ,kom tillbaks och klappade till mig med tassen.Förvånad

Hoppas det finns någon liten vrå för ungkissarna !!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

destiny
5/2/11, 8:37 PM
#15

#11 Jag tror det går bra med missarna… Mamma är inte särskilt samarbetsvillig… Jag skulle väldigt gärna visa kort på bebisarna men det lär tyvärr nog dröja. Rynkar på näsan Transportburen hon valde som bolåda hade jag ställt med öppningen inåt väggen så hon skulle få så mycket lugn och ro som möjligt. Det gör att jag får inte ens se en skymt av dom små. Mamma blir helt vild när jag är inne hos dom. Hon kastar sig mot transportburen och spottar och fräser och slår på transportburen.

När jag pysslar på badrummet med mat och sånt stänger jag dörren till duschhörnan där familjen bor. Lugnast för dom och lugnast för mig! Men mamma äter i alla fall bra och fortsätter sköta lådan perfekt. Men hon gillar att gräva! Jäklar vad hon gräver den katten, det är kattgrus i hela badrummet varje dag.

¤14 Det är jätteroligt när dom börja ändra sig. Skrattande Här har det gått fort med Jasmine när hon väl började låta mig röra henne. Hon älskar att klias och kelas med nu. Vänder upp magen och rullar runt i stolen av välbehag när jag klappar henne. Häromkvällen låg hon på golvet där jag skulle gå. Hon orkade inte flytta på sig utan jag fick lyfta benen över henne och hon låg kvar.

destiny
5/2/11, 9:09 PM
#16

Jag var borta en sväng med mat och vatten till katterna på bostadsområdet förut. Det är nästan lika roligt varje gång, alltid är det något. Rynkar på näsanÄr inte skålarna borta har någon pissat i dom. Det var vad någon hade gjort idag. Jag tyckte innehållet i en vattenskål såg konstigt ut och lyfte upp den och luktade. Full av piss. Skrikandes Säkert hade dom pissat i matskålen också eftersom det fanns mat kvar. Jag slängde det.

Det är fortfarande ljust nu när jag går dit så jag ser inte så många katter. Såg bara två katter idag och dom vet jag har ägare. Sist vi var där och pratade med vaktmästarna sa en av dom att kattproblemet inte är lika stort i år som det var i fjol. Nä sa jag, vi har fångat 14 katter. Flört Det är ju bra att det märks, det betyder att det kanske inte är så många kvar trots allt.

Men vi vet i alla fall att dom två ungkatterna Gullimat skriver om ovan skulle behöva komma in. Dom är verkligen jättesöta båda två. Kortet gör inte den kissen rättvisa. Den svarta som finns där är precis lika söt.

Sen vet vi att Melissa går där. Och ytterligare en ungkatt som vaktmästarna berättade om. Den ska hålla till där den psykiskt sjuke mannen bor, d v s där det var pissat i skålarna.

Den gamla tanten har berättat att det finns en katt med mycket vitt och resten svart som är rund om magen som kommer till henne och äter. Det var den enda som är rund om magen som hon visste om. Vaktmästarna hade inte sett någon tjock katt.

En helblå katt och svart katt kommer också till tanten och äter, dom tror vi är hanar. Den svarte långhårige är en hankatt.

En katt som tydligen inte är så stor kommer till ett par och äter. Dom vill inget hellre än att vi ska få in katten. Dom frågar varje gång vi ses om vi inte ska fånga katten. Men vi saknar hem till den…

Några av katterna jag sett där under mina vandringar har ägare har jag fått veta efterhand jag pratat med folk där. T ex ett par röda katter, en padda, en gråspräcklig, en dam har tre honkatter.

Gullimat
5/4/11, 7:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

En av de okastrerade vackra kattherrarna som passade på de söta misarna utanför förrådet

destiny
5/4/11, 7:54 AM
#18

Vid just det förrådet går det inte att ställa matskålar, dom stjäls varje dag av en gubbe och kärring som bor alldeles intill. Så småningom lade jag maten direkt på marken, då sopade dom upp den. Dom avslöjade det själva för oss en gång när dom skällde ut oss och skulle polisanmäla oss. Gick inte att prata med dom.

Ungkatterna kommer in i förrådet tack vare att det är en hyftsat hög springa nertill på förrådet. Till sist sköt vi in mat- och vattenskål genom den springan. Skålarna syntes inte alls uteifrån. Men gubben och kärringen har väl sett mig gå och fylla på och har lyckats nå vattenskålen som jag brukar ställa utanför matskålen och börjat stjäla vattenskålen igen. Matskålen har dom inte nått än. Som sagt, det är roligt nästan jämnt på det området som verkar vara det området där stans alla idioter samlas.Skrikandes

Gullimat
5/4/11, 8:23 AM
#19

Det var den 4/4 som kattherrarna passade på ungkisarna vid förrådet. Är de dräktiga börjar det bli bråttom. Det är drygt 4 veckor sedan.

Finns det ingen som kan ta in 2 söta ungmisar innan det är för sent med kastrering

kattarina
5/4/11, 9:24 AM
#20

PUTTAR

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Annons:
emjon
5/4/11, 10:56 AM
#21

Man kan ju gråta för mindre stackars kissar som skall behöva leva i den miljön och fy vilka elaka människor det finns.

Önskar verkligen att jag haft möjligheten att kunna ta en kisse men det går inte hur gärna jag än vill pga av att jag redan har fullt.

Hoppas hoppas att någon annan som läser här kan kan öppna sitt hem så kissarna får komma ifrån denna hemska platsGråter.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

lillmymlan
5/4/11, 12:04 PM
#22

Hoppas också att någon kan öppna dörren för dessa missar som så akut behöver komma in i trygghet Gråter

Det är så sorgligt att vi alla har så himla fullt!!!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Gullimat
5/4/11, 11:06 PM
#23

Saras lilla bebbe har öppnat sina tittor, har jag fått veta, gulligtKyss

Pratat med Luris stödhem, som berättar att det är bara bra med den lille lurifaxen. Bett dom skicka foto.

destiny
5/5/11, 10:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Jasmine visar att hon numera gillar kel. Kyss

[Nisse2002]
5/6/11, 11:28 AM
#25

Nu har mina Tradera-auktioner till stöd för hemlösa katter, för denna gång avslutats.

Idag har jag överfört 450 kr till Trelleborgskatterna. Överföringen syns säkert direkt eftersom vi har samma bankGlad. Ni är så duktiga och kämpar på trots alla besvärligheter. Ni är guld värda Kyss

destiny
5/6/11, 9:29 PM
#26

Tusen tack Nisse2002 Kyss Pengarna har kommit. Skrattande

destiny
5/6/11, 10:30 PM
#27

Tusen tack till spinell också. Kyss Pengarna har kommit. Skrattande

Annons:
Lena
5/7/11, 9:56 AM
#28

Hoppas dessa katter kan få hem! Att någon som inte redan har knökfullt kan ställa upp.

Skriv gärna om katterna på FaceBook också. Vi har dels vår FaceBooksida: Hittekatter iFokus. Sedan finns även Kattgruppen sedan en vecka tillbaka. Det kan även vara fruktbart att söka hem på Katter iFokus.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
5/7/11, 10:44 PM
#29

Goa Nisse2002 tusen tack.Välkommen hit Spinell på Hittekatter och tusen tack för ditt bidrag.

Gullimat
5/7/11, 11:29 PM
#30

Så här såg Melissa ut den 10/4 och vi tror hon fick sina bebbar ungefär när Safira och Sara fick sina. Vi har nu hittat Melissas gömställe, på en villatomt under presenning där familjen bl.a har sina krukor. Dom har varit bortresta och en son som bott där och passat huset. Vet inte om dom är villiga att låta presenningen ligga kvar tills vi hittat en lösning, hoppas.

Gullimat
5/7/11, 11:31 PM
#31

Och så här såg hon ut den 28/4

Hawknestgrove
5/8/11, 12:53 PM
#32

Oj….. ja hoppas ni hittar en lösning för dessa små

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

destiny
5/8/11, 2:01 PM
#33

Utöver katten ovan går det enligt den gamla damen en högdräktig katt där som har mycket vitt och resten svart. Kan inte påminna mig jag sett den katten men hon behöver också komma in…

[Nisse2002]
5/8/11, 2:36 PM
#34

kära nån, tar det aldrig slut på dessa stackars Trelleborgskatter Gråter …. ni har ju tagit hand om så många redan Förvånad ….. ett fantastiskt arbete ni har gjort!

Annons:
Hawknestgrove
5/8/11, 4:58 PM
#35

Oj……. detta är inte bra…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gullimat
5/8/11, 7:40 PM
#36

Det måste vara den katten jag såg, som sprang ut från damens tomt när du låg på sjukhuset, han inte se om den var dräktig. Då behöver vi ett hem till, akut.

Debattia
5/9/11, 9:33 PM
#37

Har inte haft tid vara här inne på ett tag p.g.a. mitt gamla hus. Puttar upp för kissarna och hoppas någon har möjlighet ställa upp och hjälpa dem.

 Det går sakta men säkert framåt med dom som är här hos mig. Sodora är den tamaste och henne får jag klappa nu. Hon verkar inte få något hår på sina små öron så jag tror hon  förfrusit  dom, så har hon även en fläck på ena sidan där det heller inte verkar vilja växa något hår, i övrigt är hon pigg ,äter  och busar.. Men jag får nog gå till vetten och kolla den fläcken tror jag ??PS !Annars är hon en liten goding.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Hawknestgrove
5/9/11, 9:49 PM
#38

Putt för dessa…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

zenita
5/9/11, 10:08 PM
#39

puttar också för hem

Maggan47

piamaria
5/10/11, 12:27 AM
#40

puttar

Gullimat
5/10/11, 11:47 PM
#41

Vi har nu i 2 dagar försökt få in lilla Melissa, men hon vill inte gå in i fällan.Gråter Imorgon skall vi försöka med Drop-trapen också.

Annons:
lillmymlan
5/11/11, 8:34 AM
#42

Håller tummarna att ni får in Melissa!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Gullimat
5/11/11, 10:27 AM
#43

Vi har dessa båda dagar också sett den helgråa kisen som haltar och som vi såg 1 enda gång när vi fångade in hela den lilla familjen, som är hos Debattia, Josefa och Destiny, hade hon synts fler gånger då hade hon också bott i Helsingland. Vi tror att det är dessa kisars Mamma. Hon var inte tjock, så misstanken är att hon kanske också har bebbar någonstans. Behöver komma in och få sett över varför hon haltar.Gråter

destiny
5/12/11, 9:07 AM
#44

Äntligen! Igårkväll gick Melissa i fällan och befinner sig nu i sitt stödhem tillsammans med sina små.Skrattande

Vi satte fällan vid matplatsen hos den gamla damen och efter en halvtimme eller så kom Melissa för att äta. Och gick nästan raka vägen in i fällan som var laddad med tonfisk och Pussi. Ett skynke över fällan och in med katt och fälla i bilen så körde vi direkt till villan där hon lagt  ungarna.

Vi hade inte sett ungarna innan, bara kikat in där vi trodde hon lagt dom och då såg vi en förvånad Melissa titta tillbaka på oss och förstod att vi gissat rätt på hennes val av boplats. Hon hade valt att gå en bit bort från bostadsområdet till ett område med några villor. Klok flicka!

Hon hade valt ett bra gömsle under en stor presenning som låg över ett bord på husets altan. På ena sidan låg villan som vindskydd, på två sidor plank och så då presseningen på den fjärde sidan och som tak. Vindskyddat och bra. Under bordet stod ett gäng stora krukor med jord i och i en av dom krukorna låg fyra stycken bedårande bebisar. Kyss Vi gissar på att dom är ca tre veckor gamla. Vi tog kort på dom och jag tror Gullimat lägger in dom senare idag.

lillmymlan
5/12/11, 11:32 AM
#45

HURRA va ni är bra! Grattis till att mamma Melissa och bebbarna är inne i trygghet! Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Sherwood
5/12/11, 2:33 PM
#46

Men, vilken klok kattflicka det här var, som kunde ha så mycket förstånd att välja ett lugnare ställe. Man blir riktigt överraskad över att dessa härliga missar har så mycket att tänka med. Men vad glad jag blev.

[Nisse2002]
5/12/11, 2:53 PM
#47

GrattisGlad …… bra jobbat. Härligt att läsa att fina mamma katt var så klok, skönt att hela familjen är inne i tryggheten Kyss

gulliver
5/12/11, 3:20 PM
#48

Härlig läsning Skrattande. Fantastiskt och jättebra att ni har så pass lätt för att hitta stödhem till katterna. Hur gör ni?

Annons:
Gullimat
5/12/11, 4:56 PM
#49

Som vi tidigare skrivit är det en enda förening som har varit hyggliga att svara och lägga in vårt desperata rop på hjälp för dessa misärmisar. I ett av de stödhemmen är nu Melissa med sina bebisar. Två jättegulliga människor som säkert kommer att göra allt de kan för att de skall få det bra. Bebisarna såg fina och välnärda ut.KyssKyssKyssKyss

Hoppas att det skall gå bra, det är naturligtvis nervöst, att en skygg och hemlös katt inte skall bry sig om sina små när de blir skrämda och kommer in till en helt ny värld.

Gullimat
5/12/11, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

bebbar

Gullimat
5/12/11, 8:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

sötnos 1

Gullimat
5/12/11, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

sötnos 2

Gullimat
5/12/11, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

sötnos 3

Gullimat
5/12/11, 8:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

sötnos 4

[eskils]
5/12/11, 8:54 PM
#55

Grattis, jättebra jobbat, och vilka gulliga småkissar! Kyss

Annons:
destiny
5/12/11, 9:07 PM
[Nisse2002]
5/12/11, 9:11 PM
#57

Men vilka underbart söta små bebbar, vill ha dom här allihop Kyss

Gullimat
5/12/11, 9:21 PM
#58

Synd att man inte har en bättre kamera som ger rättvisa foto, man skulle haft  lillmymlans kamera och hennes kunskap.

destiny
5/12/11, 9:29 PM
#59

Det var en härlig känsla igår när vi insåg vi haft rätt om boplatsen. Glad Och mamman kunde ju dessutom valt att flytta dom sen vi såg henne gå in där för en tid sedan. Men ungarna låg kvar.  Glad Husägaren hjälpte till att lyfta bort presenningen och flytta undan en jättestor kruka sen dök jag in under bordet. Cool Ner på alla fyra så Gullimat och husägaren fick nöja sig med att se min bakdel Tungan ute och in och kolla under bordet. Därinne i halvmörkret hade ungarna samma färg som jorden i krukan så det tog en sekund innan jag såg att dom lagt sig i ena hörnan allesammans. Sen var det bara att plocka ut dom helt ljuvliga ungarna. KyssKyssKyssKyss

Josefa
5/12/11, 9:54 PM
#60

Ooo, jag vill också ha!!!

destiny
5/12/11, 10:46 PM
#61

Själv längtar jag efter att mamma Safira ska låta mig gosa med hennes bebbar… kan dröja… Rynkar på näsan Hon vaktar fortfarande sina små som en hök.

lillmymlan
5/12/11, 11:24 PM
#62

Vilka ljuvliga bebisar och jättefina bilder Kyss

Åh… åh…. åh… så fina!

#61. Hoppas att du snart får gosa med dem… inte lätt när mamman vaktar som en hök… får du se på dem överhuvudtaget?

Kram på er!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
anebit
5/13/11, 12:34 AM
#63

En sån underbar nyhet att läsa på nattkröken att mamma Melissa med bebbar är inne.

Ni är så ofantligt duktiga att fånga in katter. En stor eloge till alla!  Kyss

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

martdat
5/13/11, 6:41 AM
#64

härligt att en familj till är inne i trygghet, Bra jobbat tjejerGlad

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

destiny
5/13/11, 9:40 AM
#65

#62 Nä, jag får inte se bebbarna. Gråter Jag satte transportburen med baksidan utåt så hon skulle få lugn och ro och det gör att jag inte får se dom små liven. Det enda jag kan se genom springorna i buren är att dom  rör sig därinne men någon riktig titt har jag inte fått sedan hon flyttade in ungarna där. Men nu ska ungarna väl snart börja gå på upptäcksfärd så då…! ska det bli pusskalas. Kyss Hoppas jag i alla fall! Flört

lillmymlan
5/13/11, 1:10 PM
#66

destiny… den som väntar på nåt gott… pussa från mig med när du får chansen Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Debattia
5/14/11, 5:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Så underbart att hela familjen är inne.Nu måste jag svära,kraftord.NI ÄR SÅ DJÄKLA DUKTIGA !!!!!

Så många som ni hjälpt från det här området.

Tänker också på dessa som låg på en stolsits mitt i vintern på gräsmattan.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Gullimat
5/14/11, 5:04 PM
#68

Har precis talat med stödhemmet, allt är bra med Mamma och alla bebbarna. Hon ville inte låtsas om dom precis efter infångning och bebbarna fick då stödmatas med råd från vår duktiga bebbeproffs Josefa. Nu ligger Mamma Melissa hela tiden med sin bebbarKyss

Lite oroliga var vi att hon skulle vägra ta dom till sig, eftersom hon var så skrämd.

Det här med med hemlösa misar vet man aldrig hur dom tänker

zenita
5/17/11, 6:52 PM
#69

puttar upp för hem till sötnosarna

Maggan47

Annons:
destiny
5/17/11, 10:26 PM
#70

Ikväll när jag var på området med mat hade dom lyckats få ut båda skålarna som jag skjuter under en dörr på ena matstället. Och för att få ut dom skålarna behöver man något att sticka in under dörren, haka fast i skålen och dra ut den. Det är den tokiga gubben och kärringen som bor alldeles intill som till slut lyckats få ut båda skålarna, kan inte vara någon annan. Nu vet jag inte hur jag ska göra. Lägger jag mat utanför sopar dom upp den, nu stjäl dom t o m skålar som står i ett hus. GubbSkrikandesdjävulen får väl utlösning för att han lyckats överlista oss. Tyst Ja, jag är trött på dom och alla andra idioter på det området. Fanns inga skålar kvar någonstans ikväll. Lägger mat på fyra olika ställen.

En rolig nyhet är att jag fått se Safiras ungar ikväll. Dom är så stora nu så dom flyttat hemifrån. Flört När Safira flyttade dom från toalådan valde hon att lägga dom i en stor transportbur jag gjort i ordning. Men jag gjorde även i ordning en låda som står intill. Ikväll när jag gav dom mat fanns Safira i transportburen men alla ungarna låg i den lådan. Hade lite bråttom ikväll så jag gav mig inte tid att gå efter kamren men nu ska jag väl snart kunna visa kort på dom.

Josefa
5/17/11, 10:35 PM
#71

Så kul för gubben att han får lite glädje av er och matskålarna!!!

Gullimat
5/18/11, 10:37 AM
#72

Ingen som vill,kan ta in dessa två ungmisar där förmodligen en eller båda är dräktiga

Får försöka igen

anebit
5/18/11, 12:11 PM
#73

#70   Grrrrr!   Skrikandes På gubben och gumman och alla andra på detta område.

Man kan undra vad det är för fel på viss (många) människor egentligen?

En eloge för att ni orkar fortsätta att kämpa!

Stödhem behövs NU!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

emjon
5/18/11, 12:53 PM
#74

Hoppas och håller tummarna för att några kan öppna sina hem för dessa missar.

Med sådana hemska människor in på knuten som bara saboterar vore det underbart om alla kissarna där kunde komma bort därifrån. Kissarna är värda ett hem i trygghet där de blir älskade.

I sådana här situationer känns det jäkligt att man själv har så fullt när viljan finns men inte utrymmet.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

gulliver
5/18/11, 4:30 PM
#75

#49 OK, tack för svar. Skönt att inte alla katthjälpsföreningar är totalt överbelastade.

Oh, så fina bebisar Kyss. Helt underbart ljuvliga Skrattande.

#72 Självklart så skulle jag vilja ta in två ev dräktiga ungkatter men dels så är jag inte ensam om att bestämma då sambon måste få ha sitt att säga till om och dels så har vi redan knökafullt och jag är svårt sjuk (dock envis). Hoppas snart på att få komma in och få min helt lösa höftprotes bytt. Ev så kan jag ha en hjälpe på gång med att sköta om katterna här så jag hoppas på det.

Gullimat
5/19/11, 11:04 AM
#76

Om jag förstått det rätt prioriterar kattföreningarna vilka katter som skall tagas in, vi tycker att detta ärende är brådskande med en sådan hemsk misär dessa stackare lever iGråter

Puttar till först dessa två ungkatter som kan snart vara högdräktiga

Annons:
Gullimat
5/19/11, 11:14 AM
#77

#75

Dessa katter lever i mycket värre misär än de katterna vi hjälpte dig med på äldreboendet.

Sen var det inte mig du hjälpte med katter, det var mattanten i Västra Hamnen och Lagunen i Malmö, jag hlälpte till att fånga, vara chaufför och kontakt, detsamma som jag hjälpt dig med vid äldreboendet.

gulliver
5/19/11, 12:39 PM
#78

#76 Vill du ev i PM till mig utveckla vad du menar med att kattföreningarna prioriterar vilka katter som tas in? Det finns många katter som lever i minst lika stor misär som de katter som du och Destiny nu så förtjänstfullt hjälper.

#77 Det var jägare beställd för att skjuta alla katterna vid äldreboendet även kattungarna.

Jag hade självklart hjälpt till med dessa katter om jag bara haft möjlighet. Och som sagt så måste min sambo också ha något att säga till om. Hade jag bott själv och fått bestämma så hade redan flera av katterna i misärärendet i Trelleborg befunnit sig här för länge sedan.

Med risk för att sambon tar sitt pick och pack och drar så erbjuder jag mig nu att ta in de två ev dräktiga ungkatterna.

Gullimat
5/19/11, 8:45 PM
#79

#78

Har inte med ett ord anklagat dig som person för föreningarnas ovilja att hjälpa oss.

Ok, finns det katter som lever i värre misär, med svält, misshandel, katthatare som kissar, fimpar i maten eller kastas och noga sopas bort, en massa kattlik som skall saneras, och deras enda skydd i husgrunderna sättas igen och kommunjägare beställd, tycker iallafall jag att du hjälper de först, sen om det finns plats längre fram kan vi tacka ja till ett erbjudande av dig som förening.

destiny
5/20/11, 9:38 AM
#80

Jasmine, katten i inlägg 24, börjar bli riktigt jobbig nu. Flört Hon kommer och vill kela hela tiden. Skrattande Hon är den förste som kommer till sängen för lite kel när hon märker jag är vaken. När jag sen går upp har jag henne runt fötterna för mer kel. När jag kommit upp brukar jag dra från gardinerna det första jag gör, det gäller att hålla koll bakåt så jag inte trampar på  henne för där står Jasmine bakom mig och vill ha mer klappar. Jätteroligt att hon ändrat sig så, från ett fräsmonster när vi tog in henne till ett kelmonster. Kyss

Hon har ju tittat på hur Cherie-Sofie gör, när jag t ex slår på TV:n är Cherie-Sofie den första i TV-soffan. Hon vet att är TV:n på landar matte snart där och då ska det kelas. Kyss Jasmines favisplats är i en fåtölj alldeles intill TV-soffan och hon har kollat hur Cherie-Sofie gör med stora ögon många gånger. Nu har jag två småflickor före mig i TV-soffan på kvällarna. Kyss Plus några av dom andra katterna. Skrattande Men finns det hjärterum finns det stjärterum. Flört

gulliver
5/20/11, 3:55 PM
#81

#78 Tror inte att det handlar om ovilja utan helt enkelt om total överbelastning. Har inte påstått att du skulle anklaga mig personligen.

Citerar dig:

"Ok, finns det katter som lever i värre misär, med svält, misshandel, katthatare som kissar, fimpar i maten eller kastas och noga sopas bort, en massa kattlik som skall saneras, och deras enda skydd i husgrunderna sättas igen och kommunjägare beställd, tycker iallafall jag att du hjälper de först, sen om det finns plats längre fram kan vi tacka ja till ett erbjudande av dig som förening."

OK, det var ord och inga visor. Jag skrev att det fanns fler katter som lever i minst lika stor misär som katterna som du och Destiny så förtjänstfullt kämpar med att hjälpa, inte specifikt att de lever i större misär.

Så då tackar ni nej till den erbjudna hjälpen alltså? Trots att jag sträcker mig så långt att sambon säger upp bekantskapen med mig?

Gullimat
5/20/11, 6:48 PM
#82

#81 Du behöver inte ta åt dig allt.

Är bara så besviken på föreningarna som inte ens kan bemöda sig att svara, på ett så allvarligt rop på hjälp. Förmodligen svarar de inte på några rop eftersom inte mycket kan vara värre än detta.

Vi tackar nej till hjälpen, om sambon säger upp bekantskapen, vi vill naturligtvis inte det och inte att du skall gå in i väggen, med tanke på hur många katter du har,eller haft, alla sjukdomar du berättat om.

Vi vill också dessa katter skall få det bra och inte kanske sitta på ett badrum eller någon liten vrå p.g.a platsbrist. 

Jag vet att de katter du har hos dig har det jättebra.

Gullimat
5/21/11, 10:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Måste berätta, Klicka har gjort så stora framsteg den sista veckan, och det med bl.a. hjälp av skinka som hon har svårt att motstå. Klicka är en mycket försiktig, mjuk och blyg liten flicka, men nu stryker hon sig på benen och nosen puttar hon på våra händer och spinner.

Idag har deras utebur blivit klar. Det tyckte dom om, ville bara snusa blommor och jaga humlor, godingarna.

Snart färdig

Annons:
Gullimat
5/21/11, 10:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Skall vi våga

Gullimat
5/21/11, 11:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Mina allra vackraste smycken AskaKyss och KlickaKyss

Roslyn
5/21/11, 11:21 PM
#86

Vilken härlig utegårdGlad Lyckliga kissar.

Mvh Anette

destiny
5/21/11, 11:24 PM
#87

Så fint! Förstår att dom gillar sin nya utebur. Verkligen jättefin.

Och så vackra flickorna är. Kyss Visst är det roligt när katterna gör framsteg. Glad

Gullimat
5/21/11, 11:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

En mycket trött Klicka efter en strapatsrik dag, de har suttit hela dagen i uterummet och följt arbetet.

destiny
5/21/11, 11:39 PM
#89

Så trött blir man av att bygga utebur. Skrattande

Gullimat
5/21/11, 11:41 PM
#90

Ännu en glad nyhetGlad. Vi har fått ett stödhem till de två ungmisarna, där vi misstänker att, kanske en eller båda är dräktiga. Hoppas i såfall att det inte är för sent att kastrera. Nu skall vi bara få ihop tiden att räcka, till att fånga, till vetten, sen transport till det nya hemmet.

Annons:
emjon
5/22/11, 9:38 AM
#91

Vad fint kissarna har det och så spännande att kolla runt i vegetationen klart  man blir trött av det och sedan koppla av i en mjuk säng så härligt.

Underbara nyheter att ungkissarna nu fått stödhem och jag önskar lycka till med infångande och vetbesök som jag hoppas kommer gå bra.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

anebit
5/22/11, 10:28 AM
#92

Å. så bra att ni fått stödhem!

Jättefin utebur ni byggt!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Debattia
5/24/11, 9:40 PM
#93

Så härligt att se dessa fantastiska uteburar.Vilka fina kissar och en gubbe såg jag allt också.

Så bra att ni fått stödhem till kattfröknarna. sen känner jag att man skulle vilja åka ner och sanera på det området. Kan ni inte lura invånarna att jordbävning är på gång eller något liknande så dom flyttar därifrån idioterna.

Dom kissarna här närmar sig mig också mer och mer, men sodora vill fortfarande klappa till mig när jag smeker henne.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Sherwood
5/24/11, 10:19 PM
#94

Otroligt fint utegård för Aska och Klicka, det ser så tryggt ut.

destiny
5/25/11, 2:50 PM
#95

Idag har Safira kastrerats. Hade ju egentligen inte tänkt göra det nu eftersom hennes bebisar inte är så gamla än, drygt fem veckor, men Safira har öronskabb och har kliat så mycket så det gått hål bakom ena örat. För att kunna åtgärda det måste hon sövas och då var det lika bra att få henne kastrerad samtidigt. Så nu är det gjort och hon blev även vaccinerad och idmärkt.

Dessutom har jag hämtat ut ett recept på Stronghold och ögondroppar till dom små så det tog hårt på kassan idag.

Jag har även Sara och hennes bebis här. Tre av Saras bebisar dog ju tyvärr i sitt stödhem och stödhemmet ville inte ha kvar Sara och den överlevande bebisen. Det blev akututryckning och Sara och bebisen flyttade hit.

Eftersom Sara bara hade en bebis kvar flyttade jag över en från Safiras till henne för någon vecka sedan. Troligen har även den lilla familjen öronskabb så jag har fått Stronghold till dom också. Liksom ögondroppar till dom två ungarna.

Imorgon ska jag med Saras egen lille bebis till vetten. Jag är lite orolig eftersom det hänger ner en liten påse under magen. Är rädd att det kan vara navelbråck. Det är en så otroligt charmig liten unge, kan en liten bebbe vara full i fan så är h*n det. SkrattandeSå glad, så sprallig, så underbar.Kyss Hittar alltid på saker. Kommer alltid och möter mig när jag kommer in på rummet. Tittar begrundande ut i hallen när jag öppnat dörren, jaså tänker h*n världen är så stor! Jag har nätdörr även till det rummet men har inte använt den eftersom jag kände att Sara behövde absolut lugn och ro för att ta hand som sin lilla bebis. Och det har hon gjort jättebra. Hon tog även till sig Safiras bebis direkt. Sniffade två gånger, sniff sniff och sa du luktar lite konstigt men kom till mamma. Kyss Sara älskar båda sina barn lika mycket.

Ikväll ska vi ut och försöka få in två ungkatter. Får vi det och om det är honkatter och dom inte gått för långt ska dom kastreras direkt. Självklart ska dom kastreras även om det är hankatter. Och nu har det som sagt tagit hårt på pengarna idag. Finns det någon vänlig själ som har några kronor över tar vi tacksamt emot dom. Alla bidrag är lika välkomna.

Kommer snart bilder på ungarna. Och kanske mammorna också. Flört

Hawknestgrove
5/25/11, 9:34 PM
#96

Putt för Trelleborgarna!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

destiny
5/26/11, 12:46 AM
#97

Precis tillbaka efter en lyckad kattjakt. Glad Vi fick in dom två katterna vi var ute efter. En har tjock mage och en som inte är så tjock. Det bär iväg till vetten direkt imorgonbitti.

Det var dom två katterna som höll ihop och bodde där den där gubben och kärringen har stulit både mat och skålar en längre tid.

Vi hoppas att i alla fall en av dom två katterna ska gå att kastrera nu. Det gick åt en del pengar till Safira och alla bebbarna idag så är det  någon som vill hjälpa oss med en slant är vi jättetacksamma. Vi kommer ju att få in pengar för bäddarna snart och det är vi glada för men vi har fler katter att kastrera än dom här två så vi är tacksamma för alla bidrag, stora som små.

Annons:
Hawknestgrove
5/26/11, 5:58 PM
#98

putt för meera pengar!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gullimat
5/26/11, 7:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Dessa sötisar fångade vi igår. Vi har fått en pleliminär prognos via telefon. Den svarta Carmencita är högdräktig och ca 45 dagar gången,och skall inte kastreras, hon kunde de då inte vaccinera och ge Stronghold/Droncit, men hon är öronmärkt. Den andra Caramel var inte dräktig, i allafall inte så långt gången, så hon blir kastrerad,öronmärkt, vacc, Stronghold och Droncit. Hon hade också ett navelbråck som de också opererade henne för. De får nu vila ut på Haga över natten, så skall vi köra dom till sitt stödhem i morgon som ligger ca 12 mil härifrån.

destiny
5/26/11, 9:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Här en bild på tre av Safiras bebisar. Samtliga ungar har besvär med ögonen men jag har påbörjat behandling och hoppas dom snart ska vara bra.

destiny
5/26/11, 9:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Här en bild på Safiras fjärde bebis som bor hos Sara och Saras bebis.

destiny
5/26/11, 9:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Och här en bild på Saras egen bebis. Vetten har kollat Saras bebis idag. Jag var ju lite orolig eftersom h*n har lite häng under magen. H*n har lite fett i ett veck där och kanske är det en liten bristning också men inget som dom var säkra på. Jag ska hålla koll på honom så det inte är något som förvärras.

Besöket kostade inget. Jag var där för att vaccinera en av mina egna katter och tog med den lille.

Hawknestgrove
5/26/11, 9:24 PM
#103

Så söt……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Josefa
5/26/11, 10:28 PM
#104

Vilka söööta bebisar! Är inte Safira blå/vit? Hon har ju ett par paddbebisar. Röd pappa? Eller funkar det?

Annons:
Gullimat
5/26/11, 11:03 PM
#105

Vi vet ju inte vem pappan är, men det har du rätt i, måste väl vara en röd pappa, och så måste väl Safiras mamma eller Pappa vara bruntabby. Söta är dom i allafall.Kyss

Har idag fått nya bilder från hemmet som har Melissa och hennes bebbar, men de var tagna med mobilen så de är kanske lite för suddiga

[Nisse2002]
5/27/11, 11:12 AM
#106

Ni är då otroligt duktiga på att ta hand om katter som har det svårt!

Stor eloge till er destiny och Gullimat och massor av de finaste RosorKyss

Jag har nu startat upp ett antal auktioner på Tradera till förmån för Trelleborgskatterna, men det går väldigt trögt med försäljningen just nu, så jag behöver lite draghjälp, ni kanske kan tipsa vänner o bekanta att det finns billiga kläder och böcker att köpaFlörtGlad Jag sampackar gärna så det blir billigare frakt om man köper flera böcker t ex.

1 kg med Schenker kostar 42 kr, 2 kg kostar 52 kr, 3 kg kostar 59 kr osv

http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?alias=nissealbin

Vi får hålla tummar och tassar att det blir fler spekulanter Skrattande och mera pengar till Trelleborgskatterna Kyss

[Nisse2002]
5/27/11, 2:26 PM
#107

Puttar upp!! Cool

destiny
5/27/11, 6:00 PM
#108

Tack snälla Nisse2002. Kyss Vi är verkligen i behov av mer pengar nu om fler katter ska kunna få hjälp. Vi tömde nämligen kontot idag när vi löste ut dom två katterna från vetten som vi fångade i veckan. Rynkar på näsan Nu har vi nästan inga pengar kvar, bara ca en hundralapp. Och det går fler katter där som behöver komma in och få vård. Rynkar på näsan

[Nisse2002]
5/27/11, 6:15 PM
#109

Jo, jag har förstått det destiny, ni tar ju in katter på löpande band och tar dem till veterinären så dom får den bästa vård och omsorg och kastrering och vaccinering och märkning och medicin om dom behöver…… ja det är en enda lång radda med utgifter för er har jag förstått, så vi vill göra allt vi kan för att hjälpa er ekonomisktKyss …. tyvärr är intresset svalt för auktioner på Tradera just nu, men vi hoppas det kommer igång snart.

Ni uträttar stordåd! Ni är ena riktiga vardagshjältar. KRAM på er Kyss

Så fina katterna är ni har hjälpt och så fina små bebbar inne i tryggheten Kyss

det är så härligt att läsa i tråden om alla som får hjälp och så fina bilder ni lägger ut också Glad

Gullimat
5/27/11, 6:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Nu har vi varit och lämnat Carmencita och Caramel i deras stödhem. Underbara människor som har flera egna hittekatter sedan tidigare och är vana vid skyggisar. Deras kisar kom nästan alla och mötte oss när vi kom, så gulliga så. Det kändes så skönt och tryggt när vi lämnat dessa små hos denna kattälskande familj.

De är verkligen små, ser bara ut att vara halvåret gamla och ändå är en av dom dräktiga, så sorgligt så, men nu är de inne i allafall. Vi är också glada att stödhemmet ville ta båda, eftersom de hela tiden funnit trygghet i varandra.

Lycka till Carmencita och CaramelKyssKyss Först Carmencita

Gullimat
5/27/11, 6:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Caramell

Annons:
Gullimat
5/30/11, 4:29 PM
#112

Vi har en tråkig nyhet att berätta. I fredags körde vi Carmencita och Caramel till sitt stödhem och enligt vetten var Carmencita 45 dagar dräktig. Fredagkväll började hon föda 3 fullgångna bebbar varav en var dödfödd. Tyvärr orkade/förstod inte Carmencita att ta hand om dom små,Gråter så igår eftermiddag kördes dom till Josefa.

Gulledej vad hade vi gjort utan digKyss

[Nisse2002]
5/30/11, 4:52 PM
#113

Josefa, kattbebbarnas moder Teresa Glad …. ja hur skulle det gå om inte alla ni underbara eldsjälar hjälptes åt GladKyss

Ni som vill stötta Trelleborgskatterna ekonomiskt kanske hittar något av intresse på mina Tradera-auktioner Flört där behållningen denna gång går helt och hållet till Trelleborgskatterna

http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?alias=nissealbin

Josefa
5/30/11, 5:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Här kommer en bild på de två små. Axel och Alma! Inte så lätt att ta en bild på dem. Svarta med en liten vit medaljong på bröstet.

Josefa
5/30/11, 5:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Snälla bebisar än så länge. Sover tills jag väcker dem när det är dags för flaskan.

Josefa
5/30/11, 5:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Och så en bild på Frej

Gullimat
5/30/11, 6:17 PM
#117

Sötaste bebbarKyssKyss och så lång och stilig Frej har blivitKyss

Har ändå en tagg i hjärtat att inte lilla Carmencita orkade ta hand om sina bebbar, säkert en förtvivlad liten kisemamma, som är alldeles för ung för detta, ca 7-8 månader gammal, fanken att vi inte hittade ett hem tidigareGråter

Hawknestgrove
5/30/11, 7:18 PM
#118

Vackra saker även från mig på Tradera! Till er!! Delfinens pärlarbeten är era!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
destiny
5/30/11, 8:29 PM
#119

Tack Josefa för att du tagit hand om dom små. Kyss Det är så ledsamt att mamman inte tog dom till sig men vi vet att dom är i goda  händer.

En sån stilig pojke Frej är. Kyss Samma gröna ögon som Jasmine har.

#118 Tusen tack. Kyss

Debattia
5/30/11, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Ni är riktiga katthjältar.stora eloger till er alla som hjälper kissemissarna!!!!

En liten hälsning från lilla Sodora.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
5/30/11, 9:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

En liten hälsning från Saffy.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Hawknestgrove
5/30/11, 9:39 PM
#122

vilken härlig bildSkrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
5/30/11, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Mayboy hälsar också till er ..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
5/30/11, 9:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Rajso likaså.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
5/30/11, 9:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Sweety skickar också sina hälsningar !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
Debattia
5/30/11, 9:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Här stör jag dom mitt i maten.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
5/30/11, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Här ville inte Mayboy vara med på bild.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
5/30/11, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Samira måste också få vara med på ett hörn !!!

Alla hälsar till er och tackar för att ni har gett dom  möjlighet till en bra framtid !!!!

Ni är helt enorma !!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Sherwood
5/30/11, 10:25 PM
#129

Vilka fina bilder och man kan se på dessa hur välmående katter kan se ut.

Vilka fina bilder på missarna och man kan lätt se på bilderna hur dessa missar ser ut att njuta av livet hos dig Debattia.

Vilka fina bilder på missarna och man kan lätt se hur dessa njuter av livet hos dig.

Gullimat
5/30/11, 10:33 PM
#130

Vi gör så gott vi kan, ändå blir mycket ändå så felGråter

Fina bilder på alla de små misärmisarna som blivit riktiga blommor som slagit ut i full blom

Debattia
5/30/11, 10:45 PM
#131

Jag förstår inte varför ni tycker mycket blir fel..Ni är ju riktiga kattänglar .Hur skulle det  slutat för dessa misärkatter om ni inte ställt upp och hjälpt dem??

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Lena
5/31/11, 7:43 PM
#132

#130 Tycker inte ni ska se det som att mycket blir fel. När man jobbar med kattkolonier går det inte på räls pga att situationen är så svår som den är. man kan bara göra sitt bästa och det gör ni och mer därtill.

#131 Trevlig bilder du visar oss på katterna. De ser verkligen uta att må kanonbra!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Hawknestgrove
5/31/11, 8:49 PM
#133

0ch det ligger en hel del ute till förmån för er på Tradera….. så det kommer slantar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: