En ny akutkatt :-)
Jag och Mojje fick en ny liten fröken i måndags som e så söt *L*
Men hon e skygg ialla fall för mig jag har inte fått peta på henne ännu :-( men hon och Mojje trivs bra ihop och leker och följer varandra runt lägenheten. Men så fort jag börjar röra på mig i närheten av henne så springer hon och gömmer sig.
Hon heter Strawberry och e vit med orange små fläckar *L* och strax under 2 år verkar vara en klok liten kisse för hon ligger ofta och tittar på mig fast inte som om hon bevakar utan mera som om hon e nyfiken *s*
Har inte lyckats att ta kort ännu men det kommer snart *L*
Ha de bra
Eva & Mojje & Strawberrie
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Ååå, så mysigt det låter med en ny kisse! Ta gärna kort på henne lite längre fram. *Nyfiken* Puss till snyggingen Mojje. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Men så rart..är övetygad om att misse kommer att känna sig tryggare och tryggare med tiden, en misse som snart förstår att hon är under det bästa beskydd…
Roligt att se bilder, men vi har tålamod, dom får komma när tiden är mogen:-O)
Sidentass
Strawberrie och Mojje har verkligen funnit varandra. Dom leker och stojar. Och ligger båda och sover i soffan. Men jag har inte fått ta i henne ännu men vi har lekt och pratat med varandra *s* och hon e jättesöt självklart *s*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Vad duktiga ni är Mojje och du som hjälper så många katter! Mojje är beundransvärd på alla sätt, vilken duktig kattpappa han är för dessa stukade katter. Förstår av beskrivningen att hon är jättesöt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vilken tur att Mojje är en sån duktig stödkatt………………
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Mojje sträcker på sig av lycka över alla fina ord *L*

Du har så många fina kort på din lille hjälpande ängel! Vilket fint arbete ni utför tillsammans!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#7 tack så mycket …säger bara mobilkamera *s* och sen så är han något av en linslus *s* han poserar gärna ;-))
Hoppas att det blir lika lätt att ta kort på Strawberrie *s*
Nu har jag kort på sötnosen Strawberrie *L*
dom kommer väldigt bra överens *L*
och ett till

Men gud så söta dom är tillsammans. Är det säkert att du inte arrangerat bilden? Har dom lagt sig bredvid varandra självmant? Otroligt isf. På så kort tid.

Fantastiskt vilken bra pappakatt Mojje är. Det är lite roligt att det är hankatterna som är de bästa katterna när det gäller att ge kärlek till de behövande. På katthemmet så är det alltid just de största hankatterna som hamnar under i en hög och blir deras fosterpappa. Unga som äldre. Ge Mojje en nospuss för den hjälp han ger Strawberry. Härligt att se. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Men åhh .så fina bilder…tänk att dom redan funnit varandra så pass att dom vill ligga tillsammans…vad härligt!
Sidentass
nej dom är inte arrangerade *s* dom e jättesöta tillsammans sover ihop och Mojje tvättar Strawberrie för fullt och hon ser ut att bara mysa *L*.
Och jag e verkligen stolt över Mojje han e så go mot dom katter som kommer och precis som du säger Vanessa en riktig Pappa katt *L*
Och Mojje tackar för alla pussar och snälla hälsningar *L*
Gu vad söte de e.
//Pia
#16 visst e dom…nu väntar bara jag på att få klappa Strawberrie *s* hon e inte lika sugen på mig som på Mojje *s*

#15 Han är ju för go Mojje! Och så söt hon är Stawberrie hon är lite lik Tristan i färg och mönster. Stor kram och nospuss till dem båda! :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena var före igen….jepp, hon liknar ju verkligen Tristan och Ängla. Hrm…kanske en tjej för Ängla, Blixten eller Tristan?
Hon ser ut att vara himla vacker. Du får plåta mera! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Tänkte uppdatera lite om Strawberrie..
Hon trivs bättre och bättre för varje dag, hon och Mojje leker och stojar mest hela tiden. Och när dom inte gör det så ligger dom oftast brevid varandra och sover, tvätta varandra är oxå något som dom gillar *L*.
Har fått röra lite vid henne men bara en gång och hon såg väldigt snopen ut *s*, men oftast så springer hon iväg om jag kommer för nära. Men hon e väldigt nyfiken på mig och travar efter mig när jag pysslar i lägenheten även om det är på avstånd. Och så pratar vi med varandra *s* ..
Så vi tar små steg framåt men hon e en sådan fin kisse och jag tror att så småningom så kommer hon att bli en riktig kelgris för hon tittat otroligt intresserat på när jag och Mojje kelar *L*
Ha de bra
#21 Härligt att höra att allt går så bra. Jag tror också att det kommer att bli en stor kelgris av henne med tiden. Hon lär sig nu av Mojje att människor faktiskt kan vara riktigt trevliga. :) Tack för rapporten sådant här gör mig alltid lika glad.
//Lena
vilken sötnos!Hon liknar lite zorro:) ska du behålla henne sen+
#23 Nej men man e alltid frestad *s*
Jag vart så lycklig igår kväll..jag låg på golvet och lekte med Mojje och Strawberrie. Mojje körde sin lilla lek med att vifta med tassarna mot mina fingrar som att boxas ungefär *s*, när Strawberrie kom fram och gjorde samma sak *L* så jag fick ta på hennea tassar *L*…Hon e så söt *L*…Så små lyckliga framsteg.
Ha de bra
ett till kort :-)
Gu vad kul att höra att de går framåt. Men vem smälter inte för en sån charmig grabb som Mojje? Han e ju bara för söt.
//Pia
alltså såna som är jourhem för katter, blir e inte jobbigt för katter att flytta från jourhemmet? Det är ju ändå där de kände sig trygga första gången och oftats där de börjar bli tama+
#28 Att flytta till en ny familj är skrämmande vare sig man är människa eller djur. Jag tror ändå att akuthemmet visar katten att alla människor inte e otäcka och att det är mysigt med en familj. Sen så tar det självklart tid i det nya hemmet innan katten hittar sin plats och lär känna sina människor men är det inte så för oss alla i nya situationer. Enligt min erfarenhet så brukar det oftast gå bra för katten i det nya hemmet även om det tar lite tid, men visst finns det undantag.
#27 Mojje sträcker på sig av lycka för dom fina orden ;-)
okej=)
Jaha tänkte berätta lite om Strawberrie och hennes små framsteg.
Jag har fått röra lite vid henne och då ser hon rätt chockad ut men det är aldrig långvarigt för hon sticker iväg rätt snabbt *s*
Men hon har blivit modigare nu hon och Mojje står i hallen när jag kommer hem och hon e framme nästan hela tiden och gärna nära mig men aldrig så nära att jag kan ta på henne *s*.
Hon är dessutom otroligt lekfull och vill leka rätt mycket då går hon och ställer sig vid korgen som e full av leksaker och stirrar på mig tills jag börjar kasta ut bollar och leksaks möss på golvet *s*. Och hon absolut älskar laserpekaren.
Och vid matdax så står hon och väntar brevid Mojje i köket på att det ska bli serverat så hon har gjort stora små framsteg *L*.
Men det e svårt att fotografera henne eftersom hon har så mycket vitt i sig och jag har ju vitt på väggarna och på överkastet som e en favoritplats. Men jag har försökt.
Ha de bra
och ett till
och ett till
och ett sista
Glömde att hon oxå sover på mig på natten *L** oftast mellan mina ben *L* hur mysigt som helst och jag vågar knappt andas ifall hon skulle bli rädd och springa iväg *s*
Gu så sött. Gratulerar till de små men så underbara framsteg som kommer hela tiden.
//Pia
Underbart att höra att den vackra Stawberrie gör sådana framsteg! Ni är experter du och Mojje på det här att få en skygg kisse att känna sig hemma och få tilltro igen.
//Lena
Är väldigt nöjd med Strawberries små framsteg *L* jag har fått klappa henne flera ggr fast det är en så länge på nåder och bara om Mojje e i närheten *s*
Men jag har lyckats ta några bra kort nu. tog tid men det e svårt med en nästan vit katt och vita väggar *s*
och igen
igen
och en i helfigur *L*

Gud var söt Strawberry är :)
Mojj eockså :)
Det är bra att dem två trivs ihop! :)
Ja hon e så himla fin lilla gumman.
//Pia
Strawberrie tackar så mycket för dom fina orden och det gör självklart Mojje oxå *L*.
Och dom e verkligen polare leker , sover , tvättar varandra ja det mesta tillsammans. Strawberrie kommer till och med och möter mig vid dörren när jag kommer hem fast aldrig ensam förstås *s*

Vad söt hon är med den rosa lilla nosen!!! Puss på den!! Mojje och du kommer att få en härligt social katt till slut igen! Det är ni fena på har det visat sig! Lycka till lilla Strawberrie!

vilken liten charmig fröken hon ser ut- molle är ju hur go som helst en bättre ledare kan vara svår att hitta
Har fått klappa Strawberrie på kinderna och halsen när hon låg alldeles själv på sängen 
Vart så himla lycklig hon luta till och med huvudet lite på sniskan så jag skulle komma åt bättre *s*.
Hon e så himla go och väldigt lekfull, hon har börjat göra som Mojje och ställer sig brevid korgen med leksaker och pratar när hon vill få bollar och möss utkastade på golvet. Och när dom har blivit det så jagar hon runt länge och Mojje sitter och tittar på som för att kolla att allt går rätt till *s*.
Hon har även börjat komma när jag kammar Mojje på kvällarna och sitter så att jag kan råka röra lite vid henne med den mjuka borsten (som egentligen inte gör någon nytta men som e uppskattad att använda på huvudet) hon e väldigt nyfiken på det där med borstningen *L*
Och hon har oxå kommit fram när jag haft folk hemma men först efter att dom varit här en lång stund och aldrig i närheten av oss men iallafall hon kommer ju fram 
Så jag e så glad att hon gör sådana framsteg.
Härligt att det går så bra.
va roligt att höra

Lilla Strawberrie är så söt, så söt. Roligt att höra om alla hennes framsteg.
För er som inte vet det så kan jag berätta att även Strawberrie är en Husbykisse
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
#51 *s* det visste inte jag *L*
Men hon e jätteduktig och hon och Mojje kommer jättebra överens…och självklart så har dom löpträning så fort jag har gått och lagt mig för natten *s* det e precis som om det blir FF så fort lampan släcks *s*.
Ha de bra
Jag har tagit nya kort på Strawberrie som e tagna med en riktig kamera *L*.Ska ju läggas in på Stockholms Katthems sida för adoption och mina gamla kort tagna med mobil kameran var ju inte så himla bra *s*
men jag har lagt in bilderna på
http://picasaweb.google.se/evamojje/Akutkatter/photo#s5061539046741361618
så gå in och titta på albumet hon e så söt.

Var in och tittade. Jättefina och jättemånga kort på lilla söta Husbymissen.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Hon är oerhört söt denna lilla kattdam! Strawberrie är ett passande namn! :)
//Lena
ska du behålla henne:)

det var verkligen många riktigt vackra kort!! det blir svårt om du bara skall välja ett!
Hon hade många olika uttryck.
#56 nej ja ska inte behålla henne *L*
#57 som tur så e det inte jag som behöver välja kort *s*
Men hon e väldigt fin och med en riktig digital kamera så kom hennes färger verkligen fram.
Måste nog investera i en sådan själv *L*

Ohh, vad roligt att läsa om de framsteg hon gjort. Som akuthem för att hjälpa skyggisar är du och Mojje helt suveräna.
Massor av rosor till er.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#59 Tack Åsa va snällt och Mojje sträcker stolt på sig ;-)
Strawberrie vart faktiskt utlagd på Stockholms Katthems hemsida igår för nu e hon redo för ett alldeles eget hem.
Gå in och titta http://www.katthemmet.nu/info/katt.php?cat_id=strawberrie
Så nu hoppas vi att någon kommer att få syn på henne och tycka precis som Mojje och mig att hon e världens sötaste katt *L*
Ha de bra

Hon är verkligen världens sötaste!! Vad de två är gulliga tillsammans!! En ny fästmö för Mojje, snyggingen!
Nu skall jag gå vidare till länken…
Henne kan man väl inte motstå. Mina killar är så kära så :)
ja visste e hon fin hon har dessutom en väldigt fin personlighet.
Det är svårare att skiljas från katter som har några år på nacken för dom har ju redan en personlighet medan kattungar är precis i början och inte riktigt har hittat sin grej ännu.
Och Mojje och Strawberrie är verkligen sköna ihop *L*

Jag håller med Jenna! VEM kan motstå henne??!

#59 Vilket fint kort :D