Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2115 ggr
kattlover
0

Nät till balkong/altan

Hej!

Vi köpte en hel del grönt typ fiskenät för att näta in vår altan på landet. Någon har skrivit om detta nät här förut, man köper det från en som heter Kristensen i Göteborg.

I alla fall så räknade vi helt fel och köpte på oss väldigt massa extra nät så om någon funderar på att köpa nät så får ni gärna göra det av oss.  Kristensen tar 25:- löpmetern, vi säljer för 20:- och då står vi för frakten.  Nätet är 3 m brett.

PM:a mig om intresse finns.

Agneta

storAnnette
0

Hmm,har nyss beställt inglasning av min balkong.Jag hade satt upp nät själv men vi tyckte inte det var snyggt så nu blir det glas.Vi har beställt ett extra myggfönster också så vi kan få luft!Det gick inte att beställa "kattfönster" men ett stadigt myggnät bör räcka till (hoppas jag verkligen annars blir det hett värre i det söderläge vi har).

Hawknestgrove
0

storAnette, jag är nog rädd, att du blir besviken när det gäller myggnätet… Jag gjorde ju en nätdörr, men lättmetallnät för myggens och katternas skull, men för katterna var det inte llång stund innan jag fick lägga på grönt plastat kycklingnät på insidan. Har du valt plastnät är du lika illa ute. Det enda insektsnät som funkar, är det där som är väldigt grovt, men då slipper du inte flygfäna i alla fall.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

storAnnette
0

Då får jag kanske be dem att göra en med riktigt nät istället!Kommer inte ihåg vad nätet hette det fanns så många olika.

storAnnette
0

Glömde skriva att nätet mest är till för katternas skull.

kattlover
0

puttar

Erika91
0

puttar upp för kattlovers skull :)

evangeline
0

Vi gjorde en myggdörr……slakta nät är kul tyckte katterna…

Nu ska vi näta in i trädgården istället…

anebit
0

#7 evengeline.    Då måste du fota trädgården när den blir klar.

Lyckliga kissar som får en innätad  trädgård….    Vad är en myggdörr mot en hel trädgård tyckte kissarna?  Riv den!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

kattlover
0

putt igen

JosephineF
0

och putt åt kattlover =)

Kronängens
0

Hur har du nätat in med fiskenätet? Hade tänkt göra något med stvyare nät, men det kanske skulle fungera med annat nät om jag får tips på hur man gör. Har inte tak på min balkong. Kan katterna klättra i nätet?

kattlover
0

#11    Jag vet inte riktigt hur man gör när man nätar in en balkong utan tak. Vi nätade ju in vår altan och där stagade vi upp med plankor.    Det fanns ett tidigare inlägg om balkonger och hur man nätar in dom och där kanske du kan få råd. Vet inte hur man ska hitta det bara????

Katterna kan nog klättra i det om man spänner det för hårt, men det ska vara lite halvslackt för då gillar tydligen inte katterna att klättra i det har jag hört.

Agneta

kattlover
0

#11      Läs inlägget "Kattnät till balkong" som Jossan har skrivit.

Kronängens
0

# 13 Tack!