Kattunge med skada i baken
Nu har vi fått hem lill katten som hittades i skogen,bara några veckor gamma.. Den har fått vara hos en kattmamma i Örebro . Den är nu ca 10-12 veckor och vi har fått hem den då den ska undersökas igen av veterinär.
Problemet är att den har en skada i baken,antingen har den fått det som riktigt liten eller så är det medfött. I alla fall så sluter inte analöppningen tätt så det kommer ut bajs väldigt ofta. Den saknar också svans helt. För övrigt är den superpigg,leker ,äter och gosar.
När vi var hos veterinären här så ansåg hon att det nog var bäst med avlivning men vi ville se hur det utvecklade sig. Nu är ju katten så pig och mysig men finns det något att göra åt stjärten ? Är det någon som har erfarenhet av det här och ev tips på någon bra veterinär som är duktig på att kanske kunna fixa sånt här ?
Pia
9Liv
Eftersom hen saknar svans misstänker jag att det kan vara en medfödd skada då svanslösa katter kan ha detta fel. Det är därför man inte ska para två svanslösa katter (manx) då svanslöshet i dubbel uppsättning ger missbildningar i bakkärran.
Om man kan göra något åt det vet jag inte.

Har han fortfarande problem med att "hålla tätt"? I så fall måste väl det hela vara tämligen akut. Sånt kan ju bli lidande för kisse
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Jo han har fortfarande problem med att hålla tätt och är lite lös så vi kör lite Canikur nu för att få det hela fastare och se om det blir bättre då.
Just nu lider han inte utan är en kille som verkligen njuter av livet,ett sådnat busfrö.
Men frågan är ju om det finns något att göra åt det
Tror tyvärr inte man kan "laga" ett sådant fel. Det är väl slutmuskeln eller nerverna det är fel på, och sånt går inte att operera.
jag vet att en vet. här i Örebro som åtgärdat en kisse med liknande problem
men katten måste ju vara lite äldre

Kontakta Djurhjälpen. Tror lilla Mio där haft samma problem o blivit opererad.