Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2007 ggr
bymaruska
0

Ännu en hemlös katt!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har under en tid haft kontakt med en kvinna som har fått en hemlöskatt boende på sin altan. Kvinnan har två egna äldre katter som avskyr Allan som hon kallar hemlösingen för. Hon har verkligen försökt att få det hela att fungera det vet jag, Allan hade gärna fått stanna om det hade funkat.

Allans ålder är okänd, kastrerad är han, ingen saknar honom, inget ID, lite reserverad men inte skygg och klappbar. Han vill in sitter och jamar utanför, han vill in i värmen.

Vårt lokala katthem är inte intresserade och har inte hört av sig tillbaka trots mail med bilder och kontaktuppgifter. Jag har inte mage att fråga 9liv när jag vet att deras läge är extremt pressat just nu.

Katten kommer inte kunna vara kvar….. kvinnan är pressad och mår dåligt över att hon inte kan hjälpa till. Jag hoppas att Ni förstår innebörden!!

Så finns det någon idé är jag tacksam för det, detta kommer inte sluta väl är jag rädd för.

Transportfrågan är inget problem!!

M-H

Roslyn
0

Puttar för hjälp till Allan.

Sidentass
0

Så fin han är…putt för kissen! Det börjar ju bli kallt nu, må han få komma in o värma sina tassar..

pia-app
1

Självklart får vi försöka hjälpa till, hör av dig till mig i morgon.

Pia

9Liv

bymaruska
0

Pia! det är så snällt så snällt!! katten har varit ute länge men har haft tillgång till mat och någolunda skyddad plats att vila på.

Jag har lagt ut en annons på blocket vi får se vad den ger.

M-H

Roslyn
0

Kyss

bymaruska
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Allan fick komma till stödhem i går kväll. Tack Pia 9 liv för att Du är så förb… bra på att trolla.

På vägen hem sprang denna lilla pys på vägen väldigt när att köra på kattungen, ingen i husen runt omkring kände till katten, busschaffören som kom sa att det var tur ingen kört på den då den sprungit på vägen och i dikeskanten några dagar. Nu i tryggt förvar hos en väninna!

Kanske 3-4 månader gammal busig, hungrig och lite mager men i övrigt exakt som en kattunge ska vara. Annons på blocket om någon saknar sin lilla katt!! med andra ord den söker hem……

M-H

emjon
1

Härligt att Allan fått stödhem och underbart att lilla kissen blev räddad.

Hoppas det finns någon ägare som saknar den lille men så fint att kisse är omhändertagen under tiden.Glad

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

bymaruska
5

Lilla kattungen har hittat hem. Blocket annonsen gav resultat en förtvivlad familj som har letat hela natten efter sin kattunge som hade smitit ut i ett obevakat ögonblick. Ringde överlyckliga

Happy End!!

emjon
0

UnderbartKyss

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

pia-app
1

Allan mår bra i sitt stödhem och hade kelat och gosat. På torsdag får han åka och bli kastrerad.

Lena
0

Vilken bra läsning det har var. Att det löst sig för två kissar i nöd på det här sättet höjer humöret riktigt mycket! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
0

Så härligt när det blir solsken på Hittis, hade önskat att alla förstod att leta på Blocket och polisen efter sina bortsprungna katter.