Detta händer bara mig. måste berätta...
Jag skulle för en stund sen ut med hunden och såg inte smillans mamma här nåägonstans men tänkte att hon säkert låg i min gaderob som hon brukar göra så jag tänkte inte mer på det. Sedan så ska jag gå ut med hunden och ser en katt som ser precis ut som min komma emot mig och jag tänker vafan gör hon ute, hur kom hon ut(alla fönster var låsta och ingen katt smet ut när jag gick ut) så för mig var det ett mysterium men jag tänkte inte mer på det och bar upp henne och släppte in henne. Fortfaranbde gick jag under promenaden och tänjke HUR hon kunde komma ut… sedan går jag till en affär och ser på anslagstavlan att det är en lapp om en katt som har varit borta i två veckor så jag lsäer lite om den och tycker katten ser ut som smillans mamma så jag river av numret och lägger i fickan ifall jag hittar katten så tänkte jag håller ögonen öppna för det är i samma område där jag bor.
När jag kommer hem och släpper in min hund så ser jag att TRE katter äter ur matskålen, jag blir helt chockad och förvirrad, jag har alltså släppt in en katt jag trodde var "min"… men det sjuka är att katten är samma som den jag läste om. Jag ringde ägarna och de va och hämtade sin katt för en stund sen… väldigt komiskt…
men skönt att katten kom hem:)
Det mest konstiga är ju isf att alla tre katterna sitter vid samma matskål och äter.

Var inte smillas mamma en skyggis?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nej hennes mamma är inte en skyggis mot mig, men hon fräste åt smillan första dagarna… men nu är de bättre men hon är inte direkt jätte gosig men inte heller rädd.
Ja det var väldigt konstigt… men denna katten var ju väldigt tam och min kattunge gillar alla djur verkar det som.. jag har ju fem matskålar framme med olika saker i så dom satt inte direkt jätte nära varandra!
Nu hade den bortsprungna katten tur må jag säga.
Jag känner till en liknande historia. En kvinna tog för några år sedan hand om en lite märklig katt som vi hittade i skogen. Katten, som vi kallade Toke, var mycket utsvulten när vi hittade honom och han betedde sig rätt aggresivt vid matdags mot de andra katterna i hushållet efter att han repat sig från att nästan ha dött i skogen. Som tur var hittade vi ett bra hem åt honom.
En morgon när kvinnan skulle gå till sitt arbete satt Toke av någon underlig anledning i trappuppgången. Kvinnan tog snabbt upp katten och slängde in den genom sin dörr, låste och gick. När hon kom hem fick hon en överraskning för det satt två nästan lika katter i vardagsrumssoffan! Resten räknar ni ut själva.
:) ja såna saker kan ju hända!:D

Men så komiskt..och vilket lyckligt slut!!;-) Underbart!!