Fototävlingen avgjord!
Nu är Sommarkatt 2011 korad i vår Fototävling! Efter att 100 röster hade kommit in slutade tävlingen enligt följande:
1:a platsen: Bidrag 4 (25 röster). Spanska katterna Morris & Tango i Citronträdet. Fotograf: Granadina
2:a platsen: Bidrag 3 (22 röster) Katterna Bijou, Snoop Dogg, Diego & Tiffany i trygga förhållanden på inätad balkong. Foto: Sagolika
3:e platsen: Bidrag 12 (14 röster) Wikki FlatCat på Grekiska Playan Foto: Wikipedia
Stort Grattis till vinnarna! Både katterna och fotograferna!
I år blev det lite mer internationellt betingat med vinnande bidrag både från Spanien och Grekland! Vi hade även ett ovanligt starkt startfält med 79 fina bilder som var och en var en vinnare.
Jag vill tacka alla som bidragit i tävlingen samt dem som röstat! Nu behöver jag vinnarnas adresser för att skicka priserna. Dem kan ni ge mig via PM. Det vore även trevligt att få veta lite mera om katterna på bilderna för att kunna skriva en artikel om dem.
Länk till omröstningstråden och alla 12 bidragen som vi röstade på.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Stort grattis alla tre!
Grattis till de fina riktiga vinnarkatterna och den fina papperskatten!!! Och speciellt många hälsningar till underbara Spanien!!
Grattis till de charmiga citronkatterna, och till alla de andra tävlande som lyckats ta så många fina foton!

Ser ni inte att den tredje bilden är ett fotomontage? Är det okej menar ni?
www.livsviktigt.n.nu
#4 Den tredje bilden är inte fotomontage. Gå tillbaka och läs i omröstningstråden så ser du förklaringen.
#4 Tredje bilden är INTE ett montage - den är tagen på en fullt existerande Wikki-Flatcat, en välkänd "maskot/stand-in" för Wikki från www.metrobloggen.se/wikipedia - och med glimten i ögat även fått delta i denna tävling. Om du undrar mer så följ länken, eller kolla in tråden där man röstade på bilderna - samma fråga har uppkommit tidigare! =)
Hälsningar från bild nummer 7 
Vi tyckte att det var en rolig historia bakom bilden och tycker att det är helt OK att den vann pris.
Vi är jätteglada att "vår bild" fick komma med i final.
Putte är en sk dödsbokatt. Han skulle avlivas när hans matte dog och då tog vi hand om honom, något som vi absolut inte ångrar. Numera är det han som styr hela familjen på sitt försynta vis.
De spanska katterna röstade pâ bild nummer 7, sâ fiiin
Vi fàr passa pâ att tacka för alla röster
.
Jag vara nära att inte lägga in bidraget pga av att Tango, ena katten pâ bilden, förolyckades kort innan men kände att det var ett fint sätt att hedra hans korta liv(vi är ganska säkra pâ att han blivit pâkörd
). Det är min stora sorg att inte kunna skydda mina skyddslingar till 100% frân yttre faror i och med att det inte fungerar att ha alla som innekatter och ett hägn ännu inte är möjligt.
Grattis till fina bilder
… och vi röstade på de spanska katterna 
Dottern i huset är den som håller i kameran och har hundratals bilder av Putte i olika situationer, annars blir det väldigt mycket naturblider med speciella vinklingar.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mjau jag höll också på katterna i citrinträdet som vinnare! Grattis!
Mew2
#7 Bidrag 7 är också en höjdarbild! Gillade den bilden skarpt. Vilken tur Putte hade som fick leva vidare!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad roligt att vi kom tvåa! Tack alla som röstade på oss & grattis till övriga vinnare