Annons:
Etikettbilder-filmklipp
Läst 2920 ggr
Lena
2011-09-19 23:52

Rösta fram Sommarkatt 2011!

Här nedan hittar du de 12 bidrag som gått vidare till den öppna omröstningen på Hittekatter iFokus.

Alla iFokus medlemmar kan vara med och rösta. Omröstningen är öppen till och med den 8/10 kl. 24:00.

Nedanför bidragen hittar du funktionen där du röstar.

Bidrag Nr 1 - Solkatter

Bidrag Nr 2 - På Darrande Ben

Bidrag Nr 3 - Trygga Förhållanden

Bidrag Nr 4 - I Citronträdet

Bidrag Nr 5 - I Gröngräset

Bidrag Nr 6 - Intressanta Iaktagelser

Bidrag Nr 7 - Runt Husknuten

Bidrag Nr 8 - En Cool Katt

Bidrag Nr 9 - Fönsterbrädets Charmtroll

Bidrag Nr 10 - Katt med Klöver

Bidrag Nr 11 - Marknadskatten

Bidrag Nr 12 - På Playan

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Lena
2011-09-20 00:06
#1

I år var det ovanligt svårt för oss i juryn att välja ut vilka som skulle gå vidare till omröstningen. Vi var långt ifrån överens kan jag avslöjja. Vi hade alla våra egna favoriter. Alla bidrag borde egentligen varit med i omröstningen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Cozzmos
2011-09-20 00:15
#2

Stackars er som sollat! :-)

Personligen saknar jag bidrag 49, bara älskade den bilden.

Lycka till alla, Husknuten fick min röst.

ingvarisbjorn
2011-09-20 18:16
#3

Hade också hållit tummarna för #49, den var så himla fin :) men absolut tolv värdiga finalister, det var svårt att välja en att rösta på!

Lena
2011-09-20 18:54
#4

49 var liksom flera andra bidrag vädligt nära att komma med. Håller med om att det var en mycket trevlig bild!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

ingvarisbjorn
2011-09-20 19:12
#5

#4 ja, jag är då inte avundsjuk på juryns uppgift att välja ut bidragen, alla är ju så fina på sitt sätt, det måste ha varit lurigt!

Lena
2011-09-20 22:05
#6

#4 Ja det var en riktigt tuff uppgift den här gången. Slet som ett djur för att välja ut "de 12".

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Camillhe
2011-09-21 15:26
#7

Valde sjuan, otroligt fin! Tycker dock det är tråkigt att ni tagit med ett photoshoppat bidrag.

[Murr]
2011-09-21 16:25
#8

Finfina bidrag! Röstade på citronträdkatterna :-) men alla var jättefina. De tolv bilderna som årligen är med i röstningen skulle kunna bli en fin almanacka, som i sin tur säljs till förmån för hittekatter ;-)

MewTwo
2011-09-21 17:16
#9

# 7 Jag antar att du med photoshoppat menar bild nr 12 - redan när bilden skickades in till tävlingen angav vi tydligt att den föreställer "en bild på bad-semester-Wikki FlatCat också: Från Pefkohori beach Grekland!" Den är INTE photoshoppad!

När den äkta katten Wikki inte personligen kan vara med blir det Wikki FlatCat som reser världen och Sverige runt och representerar hemlösa katter och jobbar för hittekatters statushöjning. "FlatCat" = inplastad bild av Wikki i naturlig storlek. (Idén norpad från berömde Skeezix the Cat)

Och i Wikkibloggen kommer snart mer resereportage från Wikki FlatCats resa till Grekland!

[Murr]
2011-09-21 17:52
#10

#9 Hon menade nog att det inte är en naturligt tagen bild. Att katten inte satt där på stranden utan att den är inklistrad.

Fin bild oavsett. Wikki gör ett beundransvärt jobb för de hemlösa.

MewTwo
2011-09-21 19:14
#11

10 # Men det är en naturligt tagen bild till 100% - Wikki FlatCat satt där på stranden, till övriga badandes förtjusning och bryderi - liksom Wikki FlatCat badade i poolen, gick på restaurang och flög med SAS… ♥

Camillhe
2011-09-21 20:00
#12

Haha vilken underbar grej, uttrycket Wikki FlatCat sa mig inte ett dugg innan så tack för förklaringen. Och då förstår jag också varför fotot valdes ut.

vilda-hilda
2011-09-21 20:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Vi är oxå stolta ägare till en FlatCatWikki som är med oss runt på våra turneér. Fast här var hon i modellen mindre numera är hon lika stor som Sören.

Det är en stor ära att få ha träffat henne och hennes människor live också dom är några riktiga kattkämpar.

Här med Marknadskatten Sören när man skramlar bössa till Katthemmet Kompis.

Nalle

Annons:
Lena
2011-09-21 21:28
#14

Jag tycker det är kul att vi har blivit lite mer internationella i årets upplaga av Sommarkattävlingen! Det fanns även en Italiensk katt med i ibland tävlingsbidragen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2011-09-21 23:16
#15

Efter ett par dagars röstande har det utkristalliserat sig tre bidrag: Nr 4, 7 & 12. Spännande!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

ingvarisbjorn
2011-09-22 13:38
#16

Vilken rolig idé med Wikki FlatCat, jag trodde faktiskt också att någon hade terjat dit den först Flört

MewTwo
2011-09-22 21:42
#17

Här kan ni läsa mer om Wikki FlatCats resa:
http://metrobloggen.se/wikipedia/en-efterlangtad-resa/

Men sedan tycker jag att vi ägnar tråden åt fototävlingen!
Jag hejar på underbara citronträdskatterna!

Mew2

Lena
2011-09-23 19:14
#18

Nu har bidrag 4 stuckit iväg lite! Mycket kan dock hända under de dryga 2 veckor som är kvar att rösta.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2011-09-24 11:17
#19

Birdag 4 fortfarande i ledning men nu har Bidrag 3 gått upp på andra plats. På 3.e plats ligger Bidrag 12. Spännande värre detta!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Murr]
2011-09-24 15:12
#20

Bidrag 7 är så otroligt fin. Jag hade gärna röstat på fler :-)

Annons:
Procat
2011-09-25 08:03
#21

Jag är så glad över att Finland också får vara med i tävlingen i år med min kära hittekatt Wille (bidrag 10). Tack så mycket! - Men det är samma som i Schlagerfestivalen, Finland får aldrig några röster av SverigeSkrattande.

Nej, men allvarligt talat, Wille har ju redan lämnat mig. Han gick bort i april i år. Bilden är från vår första sommar tillsammans. Då var han redan cirka 10 år gammal.

Bidrag 4, de fina spanska (?) citronkatterna, är absolut finast! Det är så synd att min kamera gick sönder i vintras. Men jag ska spara och köpa en ny… Och nästa sommar ska jag ta jättefina kattbilder, får ni se…Cool !

Lena
2011-09-25 11:14
#22

#21 Den bilden gillade jag skarpt! Det var så fint med klövern runt omkring. Sedan vara han ju en sådan fin kisse med Wille. Kul då har vi tre andra länder representerade i omröstningen. Finland, Spanien och Grekland. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2011-09-25 16:36
#23

Puttar upp för flera röster!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2011-09-26 19:02
#24

Bidrag 4 har stärkt sin ställning något. Bidrag 3 ligger kvar på andra plats, Bidrag 12 på tredje tätt följt av Bidrag 7.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2011-09-27 17:02
#25

Några röster till har inkommit men förändrar inte bidragens inbördes ställning.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2011-09-29 20:22
#26

Bidrag 4 har dragit ifrån en bit. Bidrag 3 har även fått flera röster. Verkar vara mellan dessa två bilder som striden kommer att stå.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2011-10-01 11:03
#27

Toppen är oförändrad. Några fler röster men den inbördes ordningen oförändrad. Nu är det en dryg vecka kvar att rösta.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Lena
2011-10-02 20:45
#28

Bidrag 4 & 3 har dragit ifrån övriga bidrag ytterligare. Nu är det en knapp vecka kvar att rösta.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2011-10-03 17:57
#29

Nu går vi in i slutspurten!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2011-10-04 07:00
#30

Glöm inte att rösta!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[sheserazade]
2011-10-08 19:19
#31

nr 4 fick min röst

Lena
2011-10-08 19:31
#32

Nu är det bara några timmar kvar innan tävlingen är avgjord!

Så här ser ställningen ut nu sedan 100 medlemmar har lagt sin röst:

1:a platsen: Bidrag 4 (25 röster)

2:a platsen: Bidrag 3 (22 röster)

3:e platsen: Bidrag 12 (14 röster)

Ska det bli någon förändring i elfte timmen?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2011-10-09 10:54
#33

Nu är omröstningen över och omröstningstråden låses. I den här nya tråden presenteras vinnarna.

Många tack till alla som röstat och grattis till vinnarna!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: