Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattens-status
Läst 1300 ggr
Amorell
1

Ett glädjeämne!

Vet inte om det här är av intresse för er men det kanske kan glädja er lite!

Häromdagen ramlade jag in på en manga (=serietidning) som handlar om hur man ska ta hand om sina husdjur och djur överhuvudtaget.

Utspelar sig på en skola där varje barn får adoptera ett djur då de blir antagna, detta för att minska antalet hemlösa djur i området och för att lära barnen hur man tar hand om husdjur och vikten av att respektera djur i allmänhet.

Den är gjort i utbildningssyfte och är faktiskt väldigt intressant, men det roligaste är att när jag läste den idag (nya avsnitt) tog de upp TNR-metoden och problemet med hemlösa katter. Väldigt bra initiativ tycker jag, det utbildar ungdomar och gör dem medvetna om problemet. Samtidigt som den väl upplyser om vikten av veterinärvård, vaccinering, kastrering och märkning. Glad

Tror den är från sydkorea Glad

Om det finns någon som eventuellt vill titta på den är det här en länk till första kapitlet om TNR sedan fortsätter det framåt.

http://www.mangafox.com/manga/pet_diary/c032/1.html

~ Ysmn

Lena
0

Smart drag måste jag säga! Rätta vägen att nå ut till den lite yngre målgruppen katt- husdjursägare.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"