Lotteri, Ronnebys Hittekatter & CO
Hej på er hittekattsvänner!
Jag tänker dra i gång ett litet lotteri här inne till förmån till Ronnebys hittekatter. http://ronnebyshittekatter.se/
Vinsterna kommer sponsras av min kära mors ny startade garn-firma. Hon har precis öppnat upp sin hemsida där hon kommer sälja stick och virkgarner, stickor, nålar, andra tillbehör och även färdig stickade/virkade saker som mössor, halsdukar och sjalar osv.
Titta gärna in på hennes sida: www.mimmisgarn.se
Så jag hoppas ni vill vara med och köpa lite lotter då pengarna verkligen behövs! Läste i dag på Ronnebys hittekatters hemsida att vackra njursjuka Julia var dålig igen och många, många fler katter behöver tas in så pengar till veterinär, mat och medicin är verkligen behövligt!
Jag hade tänkt att ta 30kr lotten (det är ju för en riktigt bra sak!) och sälja 50 lotter. Det skulle vi väl kunna fixa eller hur? ;) Då får Emma in 1500kr till katterna och alla bidrag hjälper.
Ni kanske också vill veta vad ni kan vinna? =)
1:a pris: Spännande garnnystan i roliga färger (kan bli riktigt fina virkade/stickade kattleksaker) + en hemlig sak till dig och en till din katt
2:a pris: Något spännande till er katt + en liten hemlis
3:e pris: en liten hemlis som tröstpris ;)
Vinsterna är garn-inspirerade.. =)
Så köp nu massa lotter och gör katterna nere i Ronneby lyckliga!
Skriv vilka nummer ni vill ha så skriver jag ihop en lista med vilka nummer som är tagna och vilka som finns kvar.
Pengarna sätts in på mitt konto på handelsbanken och jag kommer självklart redovisa att alla pengarna kommer dit dom ska sen när lotterna är sålda.
Clearingnummer: 6706
Kontonummer: 620 612 762
P.s Har aldrig haft ett lotteri på det här viset innan så om det är något jag glömt eller vimsat till så får ni hojta ;) d.s
Fresterska!!!!
Jag köper två lottter. Nr 4 och nr 7, Tacka din goa mamma också. Jag sätter in 60 kr på en gång.
Omgående
lottn 4,7
60,00
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Härligt! =) ska hälsa mor min. Då är 4 och 7 tagna
Putt! Många som läst men är det verkligen ingen som är sugen på att köpa lite lotter?
Märkligt……. garnerna lockar ju!!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Då tar jag nr 18 och hmm… 12!
Betalar imorgon (sitter på jobbet nu och smygsurfar)
Då är 4,7,12 och 18 tagna.. =)
Kom igen nu!!!!!!
putt
men fina garner, häng på nu!!!!!!
Lucy, vore nog bra, om du preciserade vinsterna. Hur många nystan alltså ,hemlisen får ju förbli en hemlis!!!!!
Bara ett tips och pussa på Ruu
Jag kan ju inte sticka 

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus
luecca, det har ingen betydelse,. ni kan ju kanske hitta folk som kan göra kattleksaker!!!! MEn allvarligt Lucy, skriv hur mycket garn det är för första , andra och tredje pris. Då tror jag säkert att det drar på. Jag vet ju hur dyrt sånt här pälsgarn är, så självklart att jag ville köpa två lotter…..

Betalt för min del nu.
kom och köp ni andra!
iFokus har strulat lite för mig, men är nu tillbaka igen. Jag kan ta lite bilder på lott-vinsterna. De kanske kan dra lite fler köpare.
Än så länge är bara nr. 4,7 och Tiana du hade bara betalt en lott vilket nummer ville du ha? =)

Hahaha! Då betalar jag in en till. Har varit kaos på jobbet och min hjärna är lite mör för tillfället…
Tänkte också på att det är ju många som har semester nu, så det är kanske en anledning till stiltjen?
ja och en beskrivning på hur många nystan det är som första pris. Normalpriset för de där pälsgarnerna är ju mellan 25-30 kr för ett nystan…. Så slå på nu och köp lotter!!!
Jag är ju man, men lite dålig på att virka men min gamla mor kanske vill, så då tar jag 28, 38, två lotter då och betalar in på en gång.
Ett litet tips kan vara att skriva ned alla lottnummer som finns kvar och att sedan uppdatera lite i tråden allteftersom lotter blir bokade. :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
kom igen nu!!!!! 46 lotter kvar, mysiga garner och fina överraskningar….
Vi får putta upp detta, så att lotterna går åt och inte faller i glömska.
Absolut!!!!! Lägg detta på KAtter i fokus också!!!!! OCh som sagt, om du skriver hur mycket garn det är och av vilken sort, så går det nog bättre!!!
Puttis
Putt!!! inte m¨ånga lotter sålda…..
Folket är kanske inte tillbaka från semestern, men då pettar vi så länge.
Hej på er! Ska sätta mig nu och göra en lista på lotterna som är sålda och skriva ner lite mer vad vinsterna är så hoppas vi fler blir sugna när solen går i moln och de kommer in här.
Jag är ledsen att jag varit frånvarande men jag har precis gift mig och nu håller vi på att flytta =) Många bollar i luften!
Tack för att ni puttar!
Alla nummer som är tomma är bara att köpa =)
Lotterna:
1.
2.
3.
4. Hawknestgrove
5.
6.
7. Hawknestgrove
8.
9.
10.
11.
12. Tiana
13.
14.
15.
16.
17.
18. Tiana
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28. Sherwood
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38. Sherwood
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
Vinsterna:
1:a 3 nystan i roliga färger, en fjädervippa till katten din och en hemlighet till dig =)
2:a 2 nystan i roliga färger, virkade kattleksaker till katten din eller så kan du ge bort till andra behövande katter om du heller vill det =)
3:e ett garn-relaterat tröst pris!
Tyvärr har jag varit så tanksprid att jag packat ner garnet så kan inte fota.. Men är på plats i nya huset den 15 =) så om inte alla lotterna är sålda då så kan jag fota dem när vi packar upp.
Så kom igen nu underbara människor. 30 kr per person blir en slant till Ronnebys hittisar!
Min älskade Sigge kom från Emma i Ronneby. En riktig skyggis som mest låg och fräste och morrade under soffan. Men inte nu, han är en charmör! =) Rädd för händer och fötter om man är lite för snabb men annars en riktigt liten kelgris =)
Putt, putt
Putt för lotterna nu!!!!!
Kopierat från Ronnebyshittekatter:
Julia avled igår efter en lång tids sjukdom. Då man fick åka in under jourtid är nu Julias räkning uppe i 8000 kronor (minst, vet exakt när vi får hem räkningen) och vi vädjar till er alla att ännu en gång hjälpa till med hennes insamling, för att kunna rädda fler katter. Just nu är det stop i väntan på inkomster till våra utgifter.
Till minne av Julia, ge en liten bit av ert hjärta till andra katter i hennes situation, så deras sista tid i livet ändå blir bra!
Kära lilla Julia
Var själv jourhem åt henne innan hon vart alldeles för sjuk. En av dom snällaste katter jag har träffat.
Jag tar gärna lottnummer 13 och jag betalar in imorgon! :)
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
Så ledsamt att Julia inte klarade sig! 
Jättebra att du har uppdaterat tråden med nummer - då blir det lättare!
Grattis till giftermålet! Jasså det var denhär helgen som den lyckliga tilldragelsen ägde rum!
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Grattis till giftermålet. 
Och lilla Julia har jag träffat och kommer att sakna oerhört.
ska försöka hinna med att betala in pengarna idag…
Putt… då passar det väl bra, att ni köper några lotter?
Då var 13 också bokad.
Jag kommer flytta till huset i morgon och kommer troligen inte ha internet förens tisdag nästa vecka så hoppas någon vill putta lite på tråden medan jag är fullt sysselsatt med att bära flyttkartonger =)
Tack för era grattis känns helt fantastiskt att både fått min man och nu också huset vi längtat efter så länge =)
Lotterna:
1.
2.
3.
4. Hawknestgrove
5.
6.
7. Hawknestgrove
8.
9.
10.
11.
12. Tiana
13. Haschy
14.
15.
16.
17.
18. Tiana
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28. Sherwood
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38. Sherwood
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
Ja putt!!!!! Och grattis till att ni gift er!
Lånat Internet en stund hos mor och far. Får inte nät förens på tisdag =)
Men putt!
Putt nu för garnerna……
Vill bara nämna i samma andetag, att v i kör inte igång med kastrationslotteriet, förrän detta här är klart! Två lotterier med ett gott syfte ska inte få konkurrera med varandra. Så köp garnlotter nu!
Puttar upp, fortfarande utan Internet. Använder mobilsurf som inte funkar någe vidare. Tydligen fanns det inte ens internet draget till huset vi flyttat till.. Så i morgon skulle de komma och dra sladdar och grejer.. (eller hur man nu fixar in Internet i ett hus.. I don´t know..)
Katterna trivs redan dock! Trappan är favoriten.. När man ska sova är allt man hör: Duns, duns, duns. duns.. Rivstart på trägolvet.. Duns, duns, duns.. Upp och ner i trappen ;) Sötnötarna.
haha, ja gott om plats…….. Kul kul
putt för lotterna nu!!!!
Putt och få se om det händer något.
Putt nu. Ett bra ändamål och fina priser…..
Jag vill ha en eller två lotter men måste vänta tills barnbidraget kommer 
haha en till som har Tom Peng Pung
putteliputt! Just nu har vi många små nappisar att ta hand om och kattungar som kräver mycket sand o mat=)
Åh gud så små och söta!
Putt för köp av fler lotter!
putt!!
Putt nu för lotterna. Ju fortare de går åt här, desto fortare kör vi igång med kastreringslotteriet. de ska inte konkurrera.
#48 Ja det är klokt att inte köra med dubbla lotterier!
Ok, putt för lotteriet nu. Fina garner och hemlisar!!!!
Putt för denna.
Putt! Putt!
Ok, puttar för detta lilla fina lotteri!!!!
Detta verkar gå lite trögt och vi får inte köra igång månadslotteriet förrän detta är fixat.
Ja, det funkade inte det minsta så som jag trodde.. =(
Ville verkligen få in lite pengar till Emma och katterna men garn lockade tydligen inte så mycket.
Men går det inte alls så betalar jag så klart tillbaka era pengar.
Tänkte om man kanske använder samma grej som på det andra lotteriet så blir det lättare att se vilka nummer som är kvar och vilka som är upptagna?
Sedan kanske någon vänlig Medarbetare kan hjälpa till att städa lite i tråden så kanske det går lättare att få de sista lotterna sålda?
1
2
3
4 = Hawknestgrove
5
6
7 = Hawknestgrove
8
9
10
11
12 = Tiana
13 = Haschy
14
15
16
17
18 = Tiana
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 = Sherwood
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38 = Sherwood
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Kom igen nu……..Så här trögt får det itne gå, för då vågar vi inte köra igång kastreringslotteriet alls.
Jag tar nr 10 och 42. Betalar in ikväll :) Lotterna kanske skulle kosta som de gör i det andra lotteriet? Det kanske kan hjälpa…?
Puttar upp detta.
Putt igen!!!! Inte 17 ska väl detta fina lilla lotteri gå bort? Garn är svindyrt, särskilt pälsgarn, har jag fått veta……
Kom igen nu! Köp fler lotter.
Jag köper 3 lotter = 27, 37 & 47
Jag betalar imorgon.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Nu är mina lotter betalda, du borde se min betalning med en gång då jag också har handelsbanken.
Köp igen nu folk, köp fler lotter, det är ju jätte fina vinster som står på spel.
Härligt, lite fler lotter köpta!
Lotterna:
1.
2.
3.
4. Hawknestgrove
5.
6.
7. Hawknestgrove
8.
9.
10. Luecca
11.
12. Tiana
13. Haschy
14.
15.
16.
17.
18. Tiana
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27. LinaK
28. Sherwood
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37. LinaK
38. Sherwood
39.
40.
41.
42. Luecca
43.
44.
45.
46.
47. LinaK
48.
49.
50.
Har fått in pengar från LinaK, Hawknestgrove, Tiana och Sherwood. Men har vi olika bank tar det ju en dag innan det syns.
=)
Putt nu för detta!!!!!
Jag glömde betala fast jag var inloggad på banken och allt… Snurrig
Betalar under kvällen…
Putt! =)
putt

Kan ni inte sänka antalet lotter? Det finns ju alldeles för lite intresse för att det här lotteriet ska bli klart någon gång snart.
Jag tycker det är en bra ide, absolut, men tycker att lotterna är alldeles för dyra även om det är jättegulligt av din mamma att skänka garn så är det billigt att köpa garn till kattleksaker och då tror jag de flesta på sajten som stickar/virkar hellre köper garner än köper chansen att vinna garner.
Jag tyckte mest det var en bra ide att få i hop pengar till veterinär räkningar till Emma och ronnebys hittisar. Trodde det fanns mer vilja att vilja hjälpa till där men så var det tydligen inte.. Därför satte jag 30kr lotten för att det ens skulle räka till en veterinär räkning åtminståne.
Så vad vill ni göra? Ska jag tänka om alltihopa? sätta nya priser? Ska jag lägga ner lotteriet och ge tillbaka pengarna?
Nej inte ska du lägga ned lotteriet. Tycker det var en jätte fin tanke. Tråkigt att inte fler vill köpa :-( Sänk lottpriset lite då.

Lucy, Jag tycker iden var bra och ändamålet behjärtansvärt och välbehövligt. Men tyvärr så funkar vissa ideer och vissa inte. Jag tror de flesta på sajten hjälper till så gott de kan ekonomiskt och jag kan ju bara svara för mig själv att för mig är det alldeles för mkt pengar för en lott där jag kan vinna garn som jag inte personligen har ngn användning för. Garn som jag dessutom kan köpa billigare än vad det skulle kosta mig att köpa 2 lotter (köper garnnystan för 10 kr st som iallafall ser ut som ett av garnerna på fotot du satt in). Även om det garnet du lottar ut är ett mkt bättre garn av bättre kvalite så tror jag att man behöver ett större lockbete när man gör ett såpass "stort" lotteri.
Jag vet inte riktigt hur du ska gå vidare men ett förslag vore ju att sätta ett slutdatum och sen lotta ut priserna till de som köpt lotter även om inte alla femtio lotterna är sålda och även om inte pengarna som kommer in av lotteriet täcker så mkt som var tänkt så blir det ju en liten hjälp till Ronnebys hittekatter. Jag tror inte alls det handlar om ovilja att hjälpa Emmas katter utan att just detta sättet funkade inte riktigt. Alltid jättesvårt att förutsäga vad som kommer att fungera och få folk att vilja delta.
Jag tycker inte att du ska ta det som ett nederlag eller känna dig besviken, och jag menar inte alls att kritisera dig, tvärtom tycker jag att det var ett fint initiativ men jag skulle vilja se ett slutdatum så att kastrationslotteriet kan komma igång sen och har vi tur så kanske Emma vinner det eller får vinsten skänkt till sitt arbete.
Nu är ju detta bara min högst personliga åsikt och förslag och min åsikt kanske går tvärtemot majoriteten av medlemmarna på hittis, och då ska du ju lyssna på dom och inte på mig!
Vad sägs om att sänka priset till 15kr lotten? (för att göra det enklare att räkna) De som då redan betalt sina lotter får då som te.x Hawknest som köpt 2 lotter välja två till..
Hur låter det?
För mig låter det jätte bra.
Då tycker jag vi kör på det. =)
Ni som redan köpt lotter kan ju bestämma fler nr ni vill ha. Så sänker jag priset till 15kr st. Har även fått två anonyma lottköpare som beställt via PM och betalat hela 20 lotter tillsammans.. Dessa lottköpare vill inte att jag berättar vilka de är så skriver bara påhittade namn vid deras nummer.
Så ja, det kommer inte vara så många lotter över sen. =) Så ni som redan köpt får nu bestämma fler nummer innan jag säljer fler lotter så ni får så många som ni betalt för.
Lotterna:
1. Katt
2.Katt
3. Katt
4. Hawknestgrove
5. Katt
6. Katt
7. Hawknestgrove
8. katt
9. katt
10. Luecca
11. katt
12. Tiana
13. Haschy
14. katt
15. katt
16.
17.
18. Tiana
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27. LinaK
28. Sherwood
29.
30.
31.
32. Anonym
33. Anonym
34. Anonym
35. Anonym
36. Anonym
37. LinaK
38. Sherwood
39. Anonym
40. Anonym
41. Anonym
42. Luecca
43. Anonym
44. Anonym
45.
46.
47. LinaK
48.
49.
50.
Ok, Lucy om du vill. Då väljer jag nr 5 och nr 6 också. Så har jag fullt ut min lucka.
17, 30 & 50 tar jag då eftersom jag köpte tre innan 
#75 Nummer 5 & 6 verkar ju vara upptagna av dom anonyma lottköparna.
Hawknest, du och jag skrev samtidigt. Du får välja andra nummer än 5 och 6 tyvärr =)
Lotterna:
1. Katt
2.Katt
3. Katt
4. Hawknestgrove
5. Katt
6. Katt
7. Hawknestgrove
8. katt
9. katt
10. Luecca
11. katt
12. Tiana
13. Haschy
14. katt
15. katt
16.
17. Lina K
18. Tiana
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27. LinaK
28. Sherwood
29.
30. LinaK
31.
32. Anonym
33. Anonym
34. Anonym
35. Anonym
36. Anonym
37. LinaK
38. Sherwood
39. Anonym
40. Anonym
41. Anonym
42. Luecca
43. Anonym
44. Anonym
45.
46.
47. LinaK
48.
49.
50. LinaK
Ok, då tar jag 48 och 49
Kanon! =) Då är det bara Luecca, Tiana Sherwood och Haschy kvar att välja några till nummer. Sen efter det är det fritt fram att handla de sista lotterna som blev över ;)
Lotterna:
1. Katt
2.Katt
3. Katt
4. Hawknestgrove
5. Katt
6. Katt
7. Hawknestgrove
8. katt
9. katt
10. Luecca
11. katt
12. Tiana
13. Haschy
14. katt
15. katt
16.
17. Lina K
18. Tiana
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27. LinaK
28. Sherwood
29.
30. LinaK
31.
32. Anonym
33. Anonym
34. Anonym
35. Anonym
36. Anonym
37. LinaK
38. Sherwood
39. Anonym
40. Anonym
41. Anonym
42. Luecca
43. Anonym
44. Anonym
45.
46.
47. LinaK
48.Hawknestgrove
49.Hawknestgrove
50. LinaK
Men vad roligt att jag kan ta två lotter till, för då tar jag 16 0ch 19 också.
då tar jag är även nr 20 :)
Mvh Amanda
har nu betalt 30 kronor på ditt konto:)
Mvh Amanda
MEn vad kul Lucy då börjar det plocka på!

Och då plockar jag 45 & 46 :)
heja, heja!!!!! Köp flera !!!
Lotterna:
1. Katt
2.Katt
3. Katt
4. Hawknestgrove
5. Katt
6. Katt
7. Hawknestgrove
8. katt
9. katt
10. Luecca
11. katt
12. Tiana
13. Haschy
14. katt
15. katt
16.Sherwood
17. Lina K
18. Tiana
19.Sherwood
20.Haschy
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27. LinaK
28. Sherwood
29.
30. LinaK
31.
32. Anonym
33. Anonym
34. Anonym
35. Anonym
36. Anonym
37. LinaK
38. Sherwood
39. Anonym
40. Anonym
41. Anonym
42. Luecca
43. Anonym
44. Anonym
45.Tiana
46.Tiana
47. LinaK
48.Hawknestgrove
49.Hawknestgrove
50. LinaK
Jag skulle vilja ha nummer 21 & 31 men kan inte betala fören tidigast ikväll
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag har inte kunnat betala eftersom försäkringskassan strulat till det. I morgon får jag pengar så jag lägger in betalning ikväll… :) tar nr 26 och 29 också :)
Ok, putt nu, för det är inte många kvar!!!
Woops! Hade glömt att sätta över pengar men nu är det överfört, du borde se det i morgon då vi ej har samma bank. Märkte min betalning med Mari.
Och ni andra, kom igen nu, det är bara 4st nummer kvar nu vad jag kan se:
22.
23.
24.
25.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Så här ser det ut nu:
1. Katt
2.Katt
3. Katt
4. Hawknestgrove
5. Katt
6. Katt
7. Hawknestgrove
8. katt
9. katt
10. Luecca
11. katt
12. Tiana
13. Haschy
14. katt
15. katt
16.Sherwood
17. Lina K
18. Tiana
19.Sherwood
20.Haschy
21. Mari
22.
23.
24.
25.
26. Luecca
27. LinaK
28. Sherwood
29.Luecca
30. LinaK
31. Mari
32. Anonym
33. Anonym
34. Anonym
35. Anonym
36. Anonym
37. LinaK
38. Sherwood
39. Anonym
40. Anonym
41. Anonym
42. Luecca
43. Anonym
44. Anonym
45.Tiana
46.Tiana
47. LinaK
48.Hawknestgrove
49.Hawknestgrove
50. LinaK
Inte många kvar alls! Härligt!
JAG TAR DOM FYRA SISTA LOTTERNA 22-26 OCH BETAR IN DESSA NU, SÅ TAR VI DRAGNINGEN REDAN IMORGON.
Härligt!
Är inte hemma i morgon dock, men dragning på lördag kan väl bli bra det med, hoppas jag. Ska ta till expert (nyfikna-kattnäsor) hjälp med dragningen och självklart dokumentera det hela ;)
Då är alla lotterna köpta! =) 750 kr till Ronnebys hittisar.
-TACK! =)
Vad kul…….
Nämen
Vann JAG? Jag som aldrig vinner något. Tack så mycket!
Jag skulle gärna vilja skänka garnet till någon som kan sticka/virka kattleksaker och som sedan kan säljas för hittekatternas räkning. Skulle det gå?
Då jag själv varken kan sticka eller virka.
Efter att ha kollat på listan ser det ut så här då:
1:a pris går till: LinaK och lottnr 47
2:a pris går till Hawknestgrove och lottnr 4
3:e pris går till Sherwood och lottnr 28
Grattis! Skicka er adress till mig så kommer lite vinster på posten. =)
Absolut LinaK! Du får gärna välja ut vem du vill skänka dem till så skickar jag garnet vidare dit =)
Ja om någon vill ge sig till känna här i tråden, vet inte vilka som kan sticka/virka här
Någon som vill ha garner?
Attans att man inte vann:P
Men grattis till er tre som vann :D
Mvh Amanda
LinaK….. Om du kontaktar Vargtassen, så har ju hon en person som stickar och virkar de sötaste saker!
OCh visst, jag virkar och stickar jag med. MEn bättre då att ge din vinst åt någon som inte vann! Jag hade själv i tankaran, att om jag vann, så skulle jag skicka min garnvinst till Vargtassen.
Lucy, jag pPmar dig om min adress.
Essut brukar ju virka helt underbara kattleksaker, detta är bara ett tips.
JA hon till hör också min lilla stab!
likaså MArianne.
Grattis till vinnarna!