Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 8716 ggr
destiny
0

Insamling Misär Trelleborgskatter 7

Länkar till dom gamla trådarna:

Tråd 1

Tråd 2

Tråd 3

Tråd 4

Tråd 5

Tråd 6

Det började med att vi av en slump fick veta att en familj matade hemlösa katter på ett bostadsområde.

Familjen slutade mata i vintras men katterna förstod inte att den tomten inte var deras hem längre utan höll sig där ändå och låg under bar himmel mitt i smällkalla vintern sedan familjen kastat frigolithusen vi ställt på deras tomt.

Så småningom fick vi veta att dom katterna inte var dom enda på området. En kull kattungar dog i vintras, dom frös ihjäl. Vaktmästarna har hindrat barn från att misshandla kattungar, barnen hade bl a kastat grejer på katterna. Även vuxna är elaka till katterna.

Sedan vi tog in den första katten i februari i år har vi fått in 17 katter, tolv honkatter och fem hankatter. Fyra av honkatterna har tillsammans fått 15 ungar.

Tills häromdagen trodde vi det fanns ca 10 katter till som behövde komma in, två eller tre honkatter resten hankatter. Nu har vi alldeles precis hittat två kullar, dom mammorna visste vi inte ens fanns!

Vi är i stort behov av hjälp både med hem till katterna och pengar till veterinärvård. Vi är tacksamma för varje bidrag, litet som stort. Varje krona som kommer in är en bit på väg till nästa kastrering.

Swedbank Clearingnr  8214-9    Kontonummer  924 289 951 -7

destiny
0

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg juni 2011

In

2296

3 juni

Överföring traderagåva

25

7 juni

Kattselman

1500

7 juni

Överföring traderagåva

28

9 juni

Nisse2002

900

13 juni

m.a.j.a (köpt nappflaskor)

200

13 juni

Sören, matte, husse

750

20 juni

Överföring traderagåva

21

29 juni

Överföring traderagåva

18

29 juni

överföring traderagåva

23

29 juni

överföring traderagåva

50

5811

destiny
0

Vi har haft en kastrering denna månaden men vi har inte fått kvittot än. Det är Carmencita som är kastrerad på annan ort av stödhemmet. Antingen redovisar vi det när vi får det om några dagar eller så tar vi med det i nästa redovisning.

Tusen tack alla som hjäper oss hjälpa dom här utsatta katterna. :rosor:

destiny
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Några bilder jag tog igår.

Blå unge.

destiny
0
destiny
0
destiny
0

Tabbyn i hålet dom går ut och in genom. Det krävs en akrobatisk övning av dom vuxna för att klara det!

destiny
0
destiny
0
destiny
0

Häromdagen var vi inte säkra på om tabbyn var mamman eller någon annan katt var det. Den här ljusblå är i alla fall en mamma det såg jag på tuttarna igår. Syns lite dåligt på bilden men hon har alltså tuttar. Tabbyn kan också vara en mamma det vet vi inte än. Ungarna är kanske för små för att kunna ta sig ut än så länge.

destiny
0
destiny
0
destiny
0
Gullimat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kanske kan det finnas en kull till där nere, tror inte de visar sig för oss förrän de är stora nog att hoppa en bit för att komma upp från hålen i väggen.

destiny
0

Här en bild på mina fem bebisar. Kyss Har börjat låta bebisarna träffa varandra, ena dagen bär jag in Saras två till Safira nästa dag tvärtom. Mammorna tycker det är helt OK med fler ungar men första gångerna var ungarna lite avvaktande mot varandra, det kom t o m lite fräs. Dom två som skulle visa varandra vem som var herre på täppan var dom två pojkarna. Skrattande Men det har gått över det också.

Gullimat
0

Söta allesammans. De är lite äldre än misarna vid Vårdcentralen.

Vi behöver hjälp med dessa familjer. Finns det någon här på Hittis som vill och kan ta in en Mamma med bebbar hade vi varit jätteglada.

destiny
0

Ungarna verkar inte jätterädda, varken dom som finns borta vid f d matarna eller dom som finns i buskarna. Det verkar som att någon har hanterat ungarna i alla fall något. Förmodligen barnen på området. Alla är inte elaka mot katterna tack och lov.

Igår när jag var där sträckte jag fram handen mot ungen som äter på bilderna ovan, inte förrän jag hade handen mindre än en dm från ungen backade den. Ju förr dom här familjerna kommer in desto bättre. Det är lättare att få ungarna tama medan dom är så här pass små och mammorna borde kastreras direkt så det inte blir fler kullar.

Gullimat
0

Samma bebbar var på plats idag. Tror det finns 3 i den ena familjen och endast 2 i den andra, men det kan vara fler, isåfall då i samma färger. De ser stora ut på fotona, men ack så små de ärGråterKyss Skulle vilja ha dem allihopa

Här har varit tropisk värme och ett himla åsk och regnoväder, både igår och idag, så all torrisarna var genomblöta. De blev glada när blötmaten kom och nya torrisar.

Hawknestgrove
0

Söta vännerna…. Önskar så, att alla kolonier tog slut!!!! OCh önskar även att fler ville dedikera och skicka mig kattleksar till dessa katter att auktionera ut på Tradera….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vilda-hilda
0

Ett litet bidrag kommer med hälsningar från Sören.

Som ni förstår var det inte mycket besök på Utställningen i denna värmen.

Så både Sören o Vi suckade lite ikväll när vi räknade våra kassor.

Kramisar Nalle

Hawknestgrove
0

men så tråkigt.. Ni hade lika hett som vi…..

destiny
0

Tack snälla Sören. Kyss Det blir inte alltid som man tänkt sig så jag kom inte iväg till utställningen. Rynkar på näsan

destiny
0

Sören Kyss . Pengarna har kommit, tusen tack. Glad

destiny
0

I förrgår när jag matade var jag där ganska sent, kom inte hem förrän 22.15 men det berodde lite på att jag gjorde en ny bekantskap som bor på området och hon berättade lite om katterna där.

Själv såg jag 11 katter. Några vuxna och två kullar.

Igår var jag där betydligt tidigare och det var bara några kattungar som visade sig.

Damen jag pratade med sa att det finns ytterligare en kull förutom dom två jag sett. Det ska finnas en kull med fyra ungar där samtliga har ögoninflammation. Letade efter dom igår men hittade inte dom.

Jag har sett den ljusröde hankatten som finns på området förfölja tabbyn som bor tillsammans med en av mammorna och hennes ungar. Alltså är troligen tabbyn en honkatt som löper. Och som skulle behöva komma in direkt innan det blir ytterligare en kull där.

Damen berättade också att ett år hade någon plockat in fyra ungar men låtit mamman gå kvar där. Hon gick länge och skrek sen. Hon skrek väl av två anledningar, sina ungar och mjölkstockning.

Damen berättade också att barnen på området är elaka till katterna. Det har nog alla jag pratat med där sagt. Det är hemskt att behöva gå därifrån och lämna katterna åt sitt öde. Kattungarna är inte helt orädda så det är väl som vanligt, några är snälla till dom så dom blir orädda, andra är elaka till dom och katterna fattar inte vad som händer förrän det är för sent. Jag har skrivit det många gånger förut, det är ett hemskt område. Hade det inte varit för katterna hade jag aldrig satt min fot där.

Gullimat
0

Det värsta är att en dam slår katterna med käpp.Gråter Henne vill jag säga ett sanningens ord.Skrikandes

Sherwood
0

Man kan undra hur man är funtad som människa som är elak mot oskyldiga djur och det känns som vi måste sätta in alla resurser vi kan för att få rent därnere.

Gullimat
0

Det är inte lätt Sherwodd, inte många kan och vill ta en skygg mamma med bebbar och de är alldeles för små att skiljas från sina Mammor. Vi hoppas varje dag att vi skall få hjälp, innan de är för stora.

Roslyn
0

Putt och tack till er kämpar. Nej på detta ställe är det nog bäst att de inte är så tama så att de går att ta hursomhelst.

Tänker också på hur enormt stor koloninvarit utan er inblandning,

Mvh Anette

Gullimat
0

Puttar för stödhem till en kattfamilj med bebbar

Luecca
0

Jag måste erkänna att dessa katter berör mig på nåt visst sätt. Eftersom jag inte kan hjälpa så har det blivit så att jag inte går in och läser tråden så ofta. Mår så dåligt över att läsa och se de små på bild. Gråter

Önskar så att jag kunde göra någonting! Är imponerad av ert arbete och håller tummarna för stödhem! *skickar massa positiv energi och styrka*

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Gullimat
0

Tack så mycket för de orden, önskar er lycka till med kvibergskatterna

Gullimat
0

Det händer inte mycket med misärmisarna, inga hem har vi hittat. Är rädd för att mammorna nu kanske är dräktiga igen och det känns ju ganska hopplöst. Vi var så hoppfulla för det började så bra med kisarna, men det känns snart som att börja om från noll igen. Det finns pengar till flera katter, men inga hem. Vet inte vad vi skall göra. Dessa katter har inget hem att sitta och vänta på, tills annat hittats, eller komunjägaren kommer, de är hemlösa

Vi behöver också hjälp med matningen, så om det finns någon i Trelleborg eller som är körbar som kan hjälpa oss någon dag i veckan hade det varit jättemycket värt. Dels betalar vi två all maten själva till katterna därute och det går inte i längden och tiden räcker för tillfället inte heller till.

Idag när destiny var där syntes inte många katter, det har regnat ymnigt idag och blåst stormvindar, all torrismaten var dyngsur

Gullimat
0

Vi fortsätter vårt enträgna jobb med att hitta hem till misärkatterna. Vi har tack vare er här på hittis, fått mycket bidrag och puttar som gett hem till många katter, där alla har fått goa hem.

Som vi skrivit i denna tråden innan finns det 2 kattfamiljer som vi upptäckt, som behöver komma in. För den ena familjen ser det kanske ut som det har löst sig.

Här kommer foto på Klicka som nu äntligen söker kärlek och gos mest hela tiden. Hon älskar att bli kliad på magen. När det väl började finns det ingen hejd på henne, en riktig spinnmaskin är hon också.

destiny
0

Precis som Gullimat skriver har det kanske löst sig för den ena familjen, Mimma och hennes tre ungar. D v s det finns ett jourhem men katterna är inte infångade än. P g a arbetstider och helg blir det tyvärr inget infångningsförsök förrän på måndag morgon. Vetten hade  inte heller möjlighet att ta emot katterna denna veckan p g a semester.

Det finns minst en familj till, förmodligen minst två familjer till. Plus en ung hankatt. Tabbyn som håller ihop med Mimma och hennes ungar är en hankatt visade det sig. Kanske ett syskon till Mimma  eftersom dom håller ihop.

Förutom dessa katterna finns det några vuxna hankatter som vi också vill få in. Vi är i stort behov av fler stödhem. Och så klart av mer pengar. Vi tar tacksamt emot alla bidrag, stora som små så katterna kan bli kastrerade mm efterhand som vi får in dom.

När jag var och matade igår visade sig både Mimma, dom tre ungarna och tabbyn. Däremot såg jag inte mer än mamman i den andra familjen. Ungarna har jag bara sett en eller två åt gången. Dom är så lika i färgerna och springer för att gömma sig när jag kommer så jag har varit osäker på antalet men en person jag pratade med igår bekräftade att jag haft rätt, det finns fyra ungar i den familjen.

Gullimat
0

Puttar för fler hem

Roslyn
0

Putt

Gullimat
0

Om någon läser här, så håll tummarna för oss i morgon för då skall vi försöka fånga kattfamiljen från inlägg 4 t.o.m 13

Roslyn
0

Håller tummarna hårt. Fantastiskt att ni lyckats hitta någon som tar in. Hejar på er.Kyss

destiny
0

Tack Roslyn. Glad Stödhemmet tar inte bara mamman och dom tre ungarna utan även hankatten som håller ihop med familjen, en ungkatt, tror inte han är ett år än. Han bor i samma hål som familjen och dom är alltid tillsammans. Jag är så glad att även han får komma in.

Josefa
0

Tumhållning här också.

Luecca
0

Håller självklart tummarna!!!

lillmymlan
0

Håller tummarna massor!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

destiny
0

Tack alla. Glad Håll tummarna för att det är uppehåll också! Just nu regnar det men regn vill vi inte ha imorgon, då lär vi inte få några katter.

Josefa
0

Håller tummarna för uppehållsväder också. - Inte bara för er skull!!

destiny
0

Dagens kattjakt är avslutad! Vi har hållit på i nästan 12 timmar med avbrott för en tur till veterinären med dom katterna vi fick in i förmiddags.

Vi fick in Mimma samt två av  hennes ungar. Den tredje lille skiten vägrade låta sig fångas idag. H*n var framme och nosade på buren men vågade inte gå in. Förhoppningsvis känns buren bekant för kisseungen imorgon så h*n vågar gå in i den.

Tabbyn ville inte heller låta sig fångas idag och det är faktiskt ändå bra så är lillen inte helt ensam. När vi kom tillbaka från vetten för nya försök låg lillen och tabbyn tätt tätt tillsammans på gräsmattan i en trädgård dom ganska ofta ligger i.

Nya insatser imorgon!

lillmymlan
0

Va ni är bra… hejja er! Håller tummarna att de andra också kommer in snart Kyss

*Nalle Puh*

Josefa
0

OK, så skönt. Tre fixade. Två kvar. Idag är det iaf bättre väder.Skrattande

Heja er!! Och kissarna!

Roslyn
0

Duktiga tjejer och Mimma med ungar som gick inKyss Håller tummarna för tabbyn ( unge katthanen?) och ungen. Bra att de har kvar varandra.

Fortsätter att hålla tummarna.

Gullimat
0

Full pott!

Trots att vi liksom igår ideligen blev störda hela tiden av folk som sprang där, gick kissarna i fällan Till och med vår "vän" psykfallet, som stampade sönder drop trapen, lyckades hitta oss, när han såg det var vi, ställde han sig och bara stirrade på oss. Tog upp telefonen, låtsades ringa, då gick han. Allt detta tog en dryg timme och igår blev det ca 12 timmar, ibland skall man ha tur.

Kissarna är nu alla hos vetten och skall hämtas innan de stänger idag.

Josefa
0

Men!!! Vad härligt!

Är det ni som lämnar dem hos jourhemmet?

lillmymlan
0

HURRA!!! Kyss

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Ganska nyligen hemkommen.Nu är alla missarna lämnade i jourhemmet. Vi är så glada att de kunde ta även ungmissen som var så tajt med resten av dem.Glad Lite chockade var de allt efter två dagar med infångning vettebesök transport och allt, de får stå ut med mycket våra hemlösa. Tyvärr var Mamma Mimma redan dräktig. Ungkissen som fick namnet Simon efter den gullige vaktmästaren blev kastrerad.

Josefa
0

Aj då! Var hon långt gången, eller är Kattjouren emot all kastrering av dräktiga honor?

Hur var det med den snorige bebben?

Sherwood
0

Bra nyheter, men smolk i bägaren att mamma Mimma redan var dräktig,hm.

Hawknestgrove
0

Funkar ju bra att kastrera ända upp till 7:e veckan.

Josefa
0

Om man är känslokall!!

Hawknestgrove
0

Nu ber jag inte om emotionella kommentarer. JAg pratar fakta.

Förresten, vem är känslokall? Den  diskussionen är ju väldigt tvetydig. MAn kan väl vara känslokall om man låter en stackars katt få ungar som hon inte orkar med heller.

destiny
0

Vi hade helst sett det blivit kastrering, självklart. Men dräktigheten hade gått för långt för det, ingen kan vara ledsnare än vi för det.

Vi är så glada för att vi fick in alla katterna, just dom katterna vi var ute efter. Det var inte helt lätt. Vi var så rädda den siste ungen skulle fortsätta vägra gå i fällan. Det sprang fler katter där och störde, dom hade lärt sig var vi matade den här familjen.

För att inte tala om allt folk som sprang där, hela tiden. En unge kunde inte låta bli våra grejor. Hon var och rörde allt, t o m sprang in i buskarna där vi hade fällan. Jag efter och hann precis stoppa henne innan hon började mixtra med den. Dom har ingen respekt för något där, varken levande varelser eller döda ting.

En gammal dam som gick med rollator kom förbi och berättade att dagen innan hade hon gått ut för att stoppa ungarna när ett helt gäng småungar jagade kattungarna. Hon sa också att folk i allmänhet är elaka till katterna på området. Dom är djävligt elaka till djur på det området.

Vi är så glada att familjen har kommit in. Att mamman får en kull till är, precis som Sherwood skriver, smolk i bägaren. Men det kunde varit värre, hon, ungarna och hankatten kunde fortfarande gått där, blivit plågade och fött kull efter kull tills kommunjägaren blev tillkallad. Det var vad en passerande sa till oss, kommunjägaren ska tillkallas. Nu får hon föda sin sista kull inomhus sen blir det inga fler kullar efter någon av dessa katterna.

Gullimat
0

Mamma Mimma är också blind på sitt ena öga, efter en gammal skada enligt veterinären och det känns extra skönt att hon kom in, kan inte vara lätt att behöva vända och vrida sig hela tiden och passa sig själv och sina små för alla djävulska människor på detta område. Bebbarna har alla fått antibiotikaspruta eftersom de förmodligen inte är så lätta att hantera nu i början.

Någon hade trampat ihjäl en stor igelkotte, där familjen höll till, stackareGråter

Har precis pratat med hemmet och allt har gått bra, de har ätit massor och varit på lådan och en liten olycka i sängen. 

Utpumpad och glad efter två dagars adrenalinkickar för allas skull.Glad

lillmymlan
0

Varför har bebbarna fått antibiotika? Nyfiken fråga bara… inget illa menat Glad

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Jag blir urarg när jag hör att människor är dumma mot djur, hur kan man ens komma på tanken att trampa på en igelkotte GråterSkrikandes R.I.P lilla kotte

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Bebbarna var lite rinniga i ögonen och lite snoriga, säkert p.g.a att de vistas nere i det cementhålet som leder ner under grunden på husen, med allt skit där kan vara. Tänker att där både finns kattlik och en massa annat, det kan ju faktiskt vara så att inte alla bebbar klarar sig och då ligger dem därnere, hemska tankeGråter Det är ju också vad vaktmästarna har sagt att det finns därunder

lillmymlan
0

Usch… känner igen det där… Gråter

*Nalle Puh*

emjon
0

Vad härligt att ni fick in alla kissar som ni tänk och vilket underbart stödhem som även ville ta emot lille Simon blir helt varm i hjärtatKyss.

Fruktansvärt med alla dessa människor som är så grymma mot djuren där och när de inte själva respekterar djur så lär det inte heller sina barn det sorgligtGråter.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

destiny
0

#64 Vi blev verkligen jätteglada för att stödhemmet kunde ta även  Simon. Han är en i kattfamiljen det visade han tydligt dagen innan vi fick in honom och den siste ungen. Det såg så rörande ut när dom låg intill varandra och sökte trygghet hos varandra när det bara var dom två kvar. Lika tacksamma är vi för att stödhemmet tog in kattfamiljen trots att mamman är dräktig igen. Det var inget dom räknat med att få en dräktig katt.

emjon
0

Förstår precis vad du menar för det är av stor betydelse för kissarna när de har en trygghet hos varandra som man helst inte skall sära på om man inte är tvungen.

Ett sådant stödhem är guld värt och jag förstår också deras inställning när de tog emot Simon att de inte överger mamman som de ville hjälpa från början.

Roslyn
0

Så imponerad av er tjejer. Ni får det att låta lätt som en plätt, när man vet vilket enormt arbete som ligger bakom, både med infångning, inventering, matning och jourhemshittande. Vilket team ni är.

Kram till er, kissarna och det fantastiska jourhemmet.

Glad

Sherwood
0

Kan det verkligen vara sant detta att denna operation Trelleborgsmissarna är helt avslutad och allt har löst sig till det bästa? Man kan inte låta bli att vara imponerad av er som har fixat detta, så att dom stackars missarna har fått komma därifrån. Tusen rosor till Gullimat och destiny.

Hawknestgrove
0

i så fall så är det ju fantastiskt… Finns det något dagis där? Ni ska veta att till hösten, så kommer Djurskyddet med REDE även för förskolan…. Tipsa om det på dagiset om det finns något!

destiny
0

#68 Tyvärr är det inte så väl att hela projektet är avslutat. Rynkar på näsanMed bebisarna som är födda inomhus har vi fått in 37 katter sen vi började plocka in i februari men som sagt det finns fler kvar.

Vi vet att det finns en mamma med fyra ungar, en mamma som har minst en unge och enligt vad boende berättat för mig finns det ytterligare en mamma med fyra ungar men den familjen har jag inte lyckats lokalisera än. Sen finns det ett antal hankatter som vi självklart också vill få in. Vet inte hur många, förut fanns det 6-7 stycken men möjligen har någon sökt sig någon annanstans i och med att det snart inte finns några honkatter kvar där.

Vi behöver fler stödhem! Och även mer pengar. Mimmas och ungarnas vet.besök gjorde att pengarna i kassan nästan tog slut. Vi är jättetacksamma för alla bidrag, stora som små.

Alla som har Facebook får gärna lägga ut en länk till den här tråden för att kanske nå någon som kan hjälpa oss med stödhem och pengar till katterna. Eller sprid behovet av hjälp på andra lämpliga sätt. För utan hjälp kommer vi ingenstans.

#69 Vet inte om det finns något dagis på området men det kan man ju kolla upp.

lillmymlan
0

Delat på FB och hoppas på tur!

Kram va ni är duktiga!

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Söndags putt. Hoppas också på tur på fler stödhem.

Det finns en liten blå bebbe i den familjen vi först vill ha ett hem till, som är alldeles för tam och mindre än de andra, är rädd för att den råkar illa ut

destiny
0

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg juli 2011

In

5811

2 juli

Överföring y

18

7 juli

Sören, matte, husse

276

13 juli

Traderagåva

42

6147

destiny
0

Ut

8 juli

Carmencita, kastrering

1712

27 juli

Mimma, 3 ungar, Simon

3043

4755

Saldo

1392

destiny
0
destiny
0

Forts. Mimma, 3 ungar, Somin

destiny
0
destiny
0
Lena
0

Tusen tack för en som vanligt perfekt redovisning! Ni gör ett fantastiskt arbete med Trelleborgskatterna!

37 katter är fantastiskt bra jobbat! Typiskt det där att katterna aldrig tar slut heller. Det brukar alltid dyka upp flera när de första katterna väl hr fångats in.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
0

Tack Lena men utan hjälp från alla snälla människor Kysshade vi inte kunnat göra mycket. När vi först fick veta att det fanns katter på området trodde vi det var en familj bestående av mamma och fyra ungar. Så fel så fel… Men lite till och vi tycker vi börjar se slutet…Obestämd

Trots all hjälp vi redan fått är vi i behov av ännu mer hjälp, mer pengar och fler stödhem. Sprid gärna vår tråd via facebook eller på andra lämpliga sätt.

Först och främst är det en familj som vi vet var den håller till vi vill få in, mamma och fyra ungar. Sen har jag sett en mamma och en unge (kan finnas fler ungar) men vi vet inte var den familjen håller till. Jag har fått berättat för mig att det ska finnas ytterligare en mamma, en tredje mamma alltså, som har fyra ungar på ett annat ställe på området men jag har inte lyckats hitta dom heller än.

Sen är det hankatterna kvar. Har sett 6-7 stycken hankatter men vet inte om alla finns kvar. Det är lite sen jag såg några av dom.

Vi tacksamma för alla bidrag, stora som små så vi kan ta katterna till vetten efterhand dom kommer in.

Lena
0

#80 Har lagt länk till den här insamlingstråden på Hitterkatters FB sida, Kattgruppen på FB samt min egen FB. Hoppas det kan göra någon nytta!

Svårt det där med kattungekullar. Mammorna brukar vara duktiga på att gömma dem. Håller tummarna hårt!

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Josefa
0

Putt för kissarna.

Hur har det gått med den senaste familjen som plockades in?

Gullimat
0

De är skyggisar så de jobbar på med dem. Inga bebbar än så länge.

En familj till med blå mamma, 2 blå och 2 tabbyfärgade ungar lever vid ett av sophusen, den ena av ungarna ser konstig ut vid svansen. Den skall vi försöka fånga i morgon och ta till veterinären.

Lena
0

#83 Oj undrar vad den har råkat ut för? Hoppas den går i fällan så den kan bli undersökt!

Josefa
0

Aj, den har nog klämt svansen, så den får nog opereras bort.

Finns det hem till dessa kissar?

lillmymlan
0

Gullimat…. vilken liten misse med skadad svans… hoppas att den kan komma in idag och få komma till veterinären.

Bra jobbat! Kyss

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Tyvärr ingen liten mise som så väl behöver komma till vetten, den är också märkbart mindre än sina syskon.

Vi har varit där i många timmar. Först kom mamma och sedan kom en av tabbyungarna och ville ha mat. regnade gjorde det stundtals. Barnen var skräniga, fredagsfulla och ifrågasättande människor, som gör att vi inte får vara ifred, och skrämda katter, men vi ger inte upp.

Ett jourhem finns till den lille efter vettebesök.

Josefa
0

Hur går det med infångandet?

Gullimat
0

Idag äntligen, fick vi in den lille skrutten,Kyss efter 2 pass om dagen sen förra veckan. Hade stödhemmets vuxna dotter med oss, som absolut förde tur med sig. Tack Marie för du peppa oss efter alla dessa långa pass.

Imorgon skall den lille till veterinären och vi hoppas att inget allvarligt fattas  h*n.

Roslyn
0

Guldregn till er KyssKyssKyss

lillmymlan
0

Härligt jobbat tjejer Kyss håller tummarna för den lille idag! Glad

*Nalle Puh*

Josefa
0

Rosor till er och er envishet. Lycka till hos vetten.

emjon
0

Blir varm i hjärtat över ert idoga arbete för att hjälpa kissarna. Håller tummar och tassar här för att det går bra med lillkissen hos vetten idagGlad.

Gullimat
0

Ja det har verkligen varit en kamp om tiden har det känts som. Peliminärt är det en liten kille och stödhemmet ville döpa den lille till Rocky oavsett könKyss, eftersom de tyckte h*n har kämpat så, gulligt.Glad

Gullimat
0

Lille Rocky är nu lämnad i sitt hem, vilken fullträff, det kändes underbart bra att lämna denna lille skrutt hos dem.GladKyss

Han blev undersökt och behandlad utan sedering. Ingen skabb, hårlös på en bit av svansen, men en massa loppor, lite kladdig i magen.  Alla i denna familjen har fått Fortiflora sen vi såg hans kladdiga svans, vilket Haga trodde var anledningen till att han blivit bättre i magen. Parvo prover togs, som turligt nog var negativa. Han fick Stonghold och Droncit. Kostnaden blev 1053:- och nu finns 714:- kvar på kontot.

Tack än en gång till alla er, som gör detta möjligtKyss

Josefa
0

Så det är bajs kissen har på svansen i på bilden i #83? Det är ju ändå tur. För på bilden såg det ut som om svansen var skadad och på väg att förtvina.

Gullimat
0

Ja, förmodligen var det bajs och att han kliat sig så mycket av den lösa magen och av loppor, han har även bara fläckar runt den lille snoppen. Han var så trött i bilen där han låg väl inbäddad i flisfilt och sussa nästan hela tiden och det första han gjorde var att äta både kittenmat och blötmat, jättehungrig.

Josefa
0

Usch, det måste svida i gumpen.

Debattia
0

Kissarna som finns här hos mig skickar  massor av kramar för att ni är så fantastiska och hjälper deras kompisar. Hoppas också på fler hem till dom som inte kommit in ännu!!!!! Jag har inte börjat söka nya hem till mina  ännu men när jag gör det och om där dyker upp ett bra hem så kan jag kanske ta in några fler..

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

brutt
0

Vilka fina kissar som är i trygghet hos dej,hoppas det kommer att gå bra med nya hem så småningom till dem allihop. De ser så lugna och trygga utKyss

Marie_trbg
0

Här kommer en hälsning från en glad kattpojke, Rocky!

Efter att varit hemma hos mina föräldrar nu i ett dygn och tagit hand om Rocky är ju nu hemma hos mina egna katter.

När Rocky kom var han alldeles slut efter vetrinärbesöket och allt och var väldigt trött. Efter att spenderat lite tid i samma rum som han gick han självmant fram till mig så jag kunde ta upp honom.

Redan efter 1timme spann han varje gång man klappade honom. Vi hade inte kunnat önska oss en finare katt! Han gick tillockmed på lådan alldeless själv! inga olyckor alls.

Tack kära Gullimat och Destiny för att ni räddade vår kisse och gav oss en ny familjemedlem!

Marie_trbg
0

Jag får inte rätt på hur man laddar upp foton här men vill ni se Rocky nu så finns det en bild inne i mitt fotoalbum. MVH:Marie

destiny
0

Tack själv Marie med föräldrar för att han fick komma hem. För det kändes verkligen som att han kom hem när vi lämnade honom igår. Kyss Jag är så glad att den lille skrutten kommit in, jag är så glad att jag slapp se honom när jag var borta och matade för en stund sedan. Och jag är så glad att det inte var något allvarligt med hans svans, det såg verkligen inte roligt ut men nu vet jag att han snart har en fin svans igen. Inte för att den inte är fin nu Flört , han är verkligen en liten fining hela han.  Och så duktig, klara lådan med en gång. Kyss

Pussa och krama Rocky från mig. Kyss

Det regnar här i stan, såg inte en katt när jag borta på området för en stund sedan. Inte heller Rockys familj visade sig. Stod och kallade en liten stund men som sagt ingen katt. Dom hade som vanligt ätit upp all blötmat men dom hade torrfoder kvar så dom var väl inte hungriga just då.

Gullimat
1

Tog mig friheten att lägga in bilden här och den säger mer än tusen ord. Pussa honom också från migKyss

lillmymlan
0

Lille gosenosen… vilken liten raring… rosor till er alla! Kyss

*Nalle Puh*

emjon
0

Åh så underbar bild och så härligt att han fick ett bra hem direkt lycka till med RockyGlad

Josefa
0

Men vilken söting! Lycka till Rocky med ny familj.

Gullimat
0

Det är så underbart Debattia med dina uppdateringar på de värsta misärmisarna som vi fångat på detta området, när man ser så friska och fina de har blivit. Från samma familj kommer ju också Frej som kom till Josefa och Jasmine som kom till destiny. KyssGlad

Det är guld värt för oss när det går riktigt bra för misarna, som gör att man orkar fortsätta i detta hemska område.

Marie_trbg
0

Ja men titta så fin bilden blev Skrattande. tack gullimat!

Tack till alla er. Och lycka till med resten av kissarna på

området. Behöver ni hjälp med något så tveka inte att höra av er!

MVH:Marie med familj

brutt
0

Ni gör verkligen ett fantastiskt fint arbete för de här katterna.

Bilden i inlägg 104 värmer också extra mycket i hjärtat.

Gullimat
0

Ja brutt, Bilden i 83 och bilden i 104, vilken skillnad. Nu när han blev av med alla lopporna o fick ett gosehem, fick han lugn o ro.Glad

Debattia
0

Vilken godingar både Marie med familj  och lilla kissemissen !!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Gullimat
0

En kvinna hade ringt vaktmästarna igår om en kattfamilj som uppehöll sig på deras lilla uteplats.

De vill absolut inte ha dem på sin tomt, men tyvärr är det inte bara att åka och hämta dem. På vår inrådan matade de dem i allafall igår. En familj med vad de sa 4 blå bebisar och en svart mamma. 

Vi åkte ner idag och hittade verkligen små bebbar. Såg 2 blå och en svart och deras lilla svarta mamma. De kan inte vara mer än 4 veckor gamla. De låg i en hörna i det våta underlaget bakom en stor grill med skynke över.

Vi bad om att få sätta en liten frigolitlåda, för just nu är det så vått överallt. Vi bad dem också att ge dem mat, medan vi skall göra allt vi kan för att försöka hitta något till dem under tiden

Vi behöver akut hjälp med denna familjen

Gullimat
0

En bild till

emjon
0

Åh hoppas verkligen att familjen vill hjälpa till att rädda dessa kissar. Med er omsorg och deras hjälp med matning känns det som de bor lite tryggt ändå. Tänker på alla elaka människor som inte är snälla mot katterna.

Hoppas ni hittar någon som har plats och vilja till att rädda familjen så de får komma in i tryggheten.

destiny
0

#115 Flyttar mamman inte på ungarna har dom det hyfsat bra tills vi får in dom.

Inte så långt från där katterna är nu finns på ena hållet mannen som är psykiskt sjuk och på andra hållet ett äldre par som hatar katter. Det gäller att katterna stannar där dom är. Men familjen vill som sagt helst inte ha katterna där, mannen i familjen är superallergisk mot katt. Vi hoppas verkligen det dyker upp ett stödhem snart så vi kan ta in dom.

Finns det någon som har en slant till mammans kastrering är vi jättetacksamma. Vi har inte så det räcker just nu. Det finns ju dessutom fler familjer som fortfarande går kvar ute, vi hoppas så klart det ska dyka upp stödhem till dom också och även dom honkatterna behöver kastreras. Och just nu saknar vi som sagt pengar till det.

Hawknestgrove
0

Åh putt även för Trelleborgarna här!!!!

Luecca
0

Så skönt att det inte var värre med Rocky! Han är så söt! Kyss

Att eländet aldrig verkar ta slut där nere. Putt för mer stödhem och pengar!!

Ankie
0

puttar och hoppas att den lilla familjen kommer in

Gullimat
0

Puttar för en liten kattfamilj

Gullimat
0

En dålig bild på den ensamma ungen, när h*n ätit risgrynblandning, undrar vad som hänt syskonen.

Gullimat
0

Igår fick lilla Mimma 5 grå-vita bebbarKyss

Hawknestgrove
0

Putt. stackars lilla Mimma…….

Gullimat
0

Men vi är jätteglada att vi lyckades fånga Mimma med bebisar innan dessa nya små föddes. 

Ja, stackare som behövde föda en kull till, så tätt på den förra, de bebisarna är väl inte mer än 10 veckor gamla nu. Hon måste blivit dräktig genast efter de föddes.

Josefa
0

Ja grattis Mimma till de nya småObestämd. Förlossningen gick iaf bra. Men vad skönt att hon fick dem inne. Annars hade väl antingen de eller den äldre kullen blivit övergivna.

Sherwood
0

Då hoppas jag vi får fram stödhem eller permanenta hem till fler missar. Jag stöttar lite ekonomiskt igen, som bor så pass långt ifrån.

Gullimat
0

Tack SherwoodKyss

Vi har eventuellt ett hem till den familjen med de 4 eller 5 stycken  3-4 veckors bebisar i inlägg #113 och #114, som bor på en altan mellan psykfallet och de som sopar bort maten. Håller tummarna att det ordnar sig. Vi måste ta de till vetten för koll om Mammakatt är dräktig.

Vi behöver hjälp med alla medel, det finns ca 700:- kvar i kassan

lillmymlan
0

Håller tummarna för er och alla mammor och bebbar! Kyss Hoppas att någon kan skänka en slant så mamma katt & bebbarna kan komma till vet för att kollas upp och hoppas att inte mamma katt är dräktig!

KRAM Kyss

*Nalle Puh*

Sherwood
0

putt

Gullimat
0

Tack även Rockyfamilj för ert bidragKyss

Hawknestgrove
0

Putt……

Hawknestgrove
0

lagt ut en datormus åt er i alla fall. Kommer  mera sen….

lillmymlan
0

Jag kan göra lite Mymlanbus-bollar om de går att sälja? Kyss

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Tack ni goaKyss

Sherwood
0

Vi får ej glömma bort denna heller, tillhör till en av de viktigaste.

Gullimat
0

Lite privat sorg finns hos oss också för tillfället, men vi kämpar på

Tyvärr har Mamman med de små blå bebisarna flyttat på dem för över en vecka sedan. Det fick vi reda på först i söndags. Synd, nu när ett hem är ordnat.

Fick bilder via Facebook på Mimmas ungar som nu öppnat ögonen, även bilder på hennes större ungar som väl nu är ca 12 veckor och goe Simon. Vet inte om jag kan lägga in dem här, skall försöka.

Hawknestgrove
0

Jo, det går. Om du inte kan så kan jag hjälpa dig, bara var finns de?

Gullimat
0

På min facebooksida

Hawknestgrove
0

Ok..Där kommer jag inte in….

Gullimat
0

Du kan ju bli min vänObestämd

Hawknestgrove
0

Ok det kan jag ju bliFlört

Hawknestgrove
0

Ok då kommer bilderna här…nr 1

Hawknestgrove
0

nr2

Hawknestgrove
0

nr 3

Hawknestgrove
0

nr4

Hawknestgrove
0

nr6

Hawknestgrove
0

nr7

Hawknestgrove
0

nr8

Hawknestgrove
0

nr9

Hawknestgrove
0

nr10

Hawknestgrove
0

nr11

Gullimat
0

Tack för hjälpen Hawknestgrove.

Dessa små är Mimmas nya bebbar, de andra tre är Mimmas äldre bebbar endast ca 12 veckor och Simon Mimmas äldre son eller kanske bror

Bild nr. 11 är Pumpkin (Caramel) som kom till Hässleholm med sin syster Carmencita.

Hawknestgrove
0

Där ser man alltså bevis på, att en katthona alltså kan bli betäckt mer elelr mindre på studs, trots att hon har små…. Vi vet, men just dessa bilder borde användas i utbildningssyfte…

destiny
0

Tack snälla K Mattsson för ditt bidrag. Kyss Vi är verkligen i stort behov av pengar.

Ikväll ska vi försöka fånga en mamma och hennes ungar, den familjen där mamman flyttat ungarna. Familjen har synts till igen en bit från där dom höll till förut.

vilda-hilda
0

God fångst ni är helt ootroliga tjejjer Kyss Nalle o Co

Gullimat
0

Den lilles Mamma i #21 såg tjock ut när vi som hastigast såg henne när denna bilden togs. När vi var där i onsdags sa den gamla damen att hon var smal och när hon så småningom kom, såg vi det också. Hennes bebbe syntes inte till. Denna lilla ensamma bebis vill man bara kunna fånga, förmodligen är den kanske undanskuffad och alldeles ensam i världen

Gullimat
0

Denna lilla söta 9-10 veckors misseunge har vi nu sett några gånger alldeles ensam. Ingen synlig mamma eller syskon. Vet inte om det svarta den har i pälsen kan vara olja, för inte kan en kisse ha sådana färger

annebeate
0

Hoppas ni kan fånga in den lilla söta misseungen.

Jag överför i morgon ett bidrag.

Gullimat
0

Tack Annebeate, bidrag behöver vi.

Det finns fler kattungar därnere. Rockys syskon en blå och två tabby med mamma är inte inne. En sköldpadda med tre ungar, en röd en padda och en ljusblå med vitt.

Den familjen med tre blå och en svart bebbe fanns ett hem till, men de har en sjuk katt som tillsvidare får ha det rummet, familjen skulle ha.De är så små och vad vi tror så har de inte själv börjat äta ännu. De som hjälper oss att mata denna familjen har också upptäckt att mammakatt är jätte tam

Lena
0

Oh vad bra ni jobbar med de hemlösa i Trelleborg. Tänk så många katter ni räddar. Det är värd all beundran!

Lilla Rocky är ju underbar. Men det är även alla andra kissarna på bilderna. Tur att ni finns!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.