Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1002 ggr
vargmamman
0

borsta tänderna på en katt

ska man göra det?..hört att man ska det men jag har aldrig gjort det och är osäker om katterna accepterar det*S*.borstar ni era katters tänder?

kunde ej anv sökmetoden,kombara upp error för mig så jag fick skriva nytt inlägg..ledsen om denna fråga redan varit upp

evamojje
0

Ok ja vet att det e mycket prat om det men jag har en väldigt tålamodig kisse som blir skitsne på mig när jag ska hålla på med hans tänder så jag försöker hålla koll genom att titta igenom dom emellanåt och sen så får veterinären ta hand om putsningen. Men däremot så ser jag till att han har tillgång till bra torrfoder som e bra för tänderna.

Eva & Mojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Erika91
0

Jag bortar inte tänderna på Sverker men jag ser till så att han får bra foder och veterinären putsar de på honom med om det behövs precis som evamojje skrev..
Jag tycker att det inte är ngn större idé att göra det…Och Sverker han skulle aldrig acceptera det ändå, han accepterar knappt att man kollar på tänderna…

vargmamman
0

ok hört talasom plague offmen vet ejomdet funkar så bra..mina små ärinte jätteglada av att jag är i deras mun och pillar*S*

Lena
0

Om man kan borsta tänderna på katten är det en bra metod att förebygga tandsten och tandköttsproblem. Någon av mina katter har gått med på det, men för det mesta brukar det inte vara poppis för fem öre och rena rama kampen varje gång man försöker.

Vi ger istället Hills Oral care som är ett mycket bra foder. I alla fall efter vad vi tycker och även veterinären efter att ha sett resukltatet. Vet att nadra fodermärken som t.ex. Royal Canin också har liknande foder. Fodret är gjort så att det fungerar som en tandborste.

Det finns även fodertillskott som tar bort tandsten. Jag har dock inte prövat det själv. Sedan brukar man få ta katterna till veterinären förr eller senare för sanering av tandsten och ev behandling av dåliga tänder.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vargmamman
0

ok tack för svar..ska kolla upp olika saker,kanske testa borsta tänderna på dom först:D

Hawknestgrove
0

Ja, det får böjas i tid, det som krokigt ska bli…. Här är det ingen hit. Jag har lagt ner den verksamheten. Men jag blev förvånad i går, apropå hantering, så kunde jag klippa klorna på BÅDE Esther och Ebbis-Bebbis-Pipis utan problem! JAg ger mina katter Plaque Off, tror det hjälper lite, i alla fall!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vanessa
0

Blandar mina katters mat med oral från RC, tänderna glänser numera. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

#7 men det kan jag inte göra med lelle Arne, va? Han äter ju uteslutande Hill´s K/D

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....