Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1936 ggr
[Sweety92]
0

AKUT, AKUT AKUT!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Detta lades in på vår sida på fb, vi har inte mer plats…vi har katter på kö in till oss. Finns det NÅN som kan ta sig an Familjen???

Verkar som där finns både mamma och pappa och 4 ungar. Har ingen bild på föräldrarna, men har bett om det. Kan någon hjälpa dessa bebbar och deras föräldrar?? Snart kommer hösten och kalla vindar…och hon åker tydligen från stugan redan på FREDAG. Jag vill inte att dessa ska frysa ihjäl, eller om de klarar sig, producera fler ungar. HJÄÄLP, jag kan inte ta in fler nu :(((

[Sweety92]
0

såhär skrev tjejen:

Dessa 4 små sötnosar föddes i lördags natt på uteplatsen utanför vår stuga av 2 (antagligen) hemlösa katter som kom dit på lördageftermiddagen (6/8). Nu har vi alltså 6 st katter som behöver kärleksfulla hem. Alla är välmående. Honan och hanen är välnärda och blanka i pälsen, MYCKET sällskapssjuka & keliga.
Vi har 2 katter sen tidigare och kan inte ta hand om fler, och vi bor i lägenhet i stan. Det stora problemet är att vi flyttar hem från stugan på fredag!!! Har satt upp lappar i området, men behöver hjälp på något sätt att lösa situationen! De finns utanför Ludvigsborg (mellan Höör & Hörby i Mellanskåne).
Behöver hjälp med dessa fina katter snarast på något sätt! Hör av dig!
/ellinor

Alexej
0

KKS har ett stort kontaktnät. Samarbetar ni?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Sweety92]
0

Asså inte direkt, vi har inte samma policy…men personligen kan jag nog göra det, bara katterna kommer in, man måste kunna sammarbeta trots olika åsikter, annars kommer katterna ikläm….

Hawknestgrove
0

Putt för den lilla familjen!!!! i såna här fall får man samarbeta och en som inte vill det, är en liten lort.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Sweety92]
0

Japp håller med Hawk, drf jag gör det :))

Kan NÅGON ta in denna familjen? de finns i Mellan skåne :)))

Vi har tills fredag på oss att hitta ngt…familjen åker därifrån på fredag…

Hawknestgrove
0

har du skrivit inne på www.katter.nu också? det är ju ett jätteforum.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Sweety92]
0

Ska genast göra det! :) tack!

UlrikaD
0

Antar att mamman med ungarna behöver någonstans där hon får vara i lugn och ro också. Det var ljuvligt vackra bebisar. Som de flesta kattungar i och för sig:)

Luecca
0

Kan de inte ens ta med dem tillfälligt medan du/vi jobbar på en lösning?

Allt de behöver är ett rum liksom…

Tyvärr bor jag alldeles för långt bort men hoppas att du kommer på en lösning. Alla dessa katter överallt :(

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

[Sweety92]
0

de har 2 andra katter redan och de vill/kan inte ta in dem, de bor i en lägenhet i stan och detta är i deras stuga.. så …vad gör man…det finns ju stor riska att ungarna dör om mamman inte får mat och kan ge bra di…

kan vi inte försöka komma upp med en lösning? :)

Luecca
0

#10 Jo jag vet, läste det men jag blev bara så trött. Är så många som har det som ursäkt."åh vi har en katt och helt plötsligt inga rum överhuvudtaget"…

Men man kan inte tvinga folk. (tyvärr ;))

och tyvärr så har jag ju ingen lösning heller. Vi har ju fullt till bredden med Kvibergskatterna…

Hoppas att ni kan gå samman där nere och hitta en lösning för de små. Det är ju början till en koloni Rynkar på näsan

UlrikaD
0

Man vill ju alltid så gärna hjälpa till. Men att släppa in en nybliven mamma i mitt gäng är nog kanske inte den mesta lugn och ro någon kattmamma kan få direkt:(

Josefa
0

Är de säkra på att föräldraparet är hemlösa? Båda de vuxna är välnärda och fina i pälsen. Och tama. Kan ju vara så att katterna har ett hem, men dragit sig undan en bit nu när ungarna kom. De får höra sig för i området så inte någon saknar sina katter.

Luecca
0

Har det löst sig för familjen? Obestämd