Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 2052 ggr
Ria74
0

Hur får man katter att acceptera varandra?

Jag skulle behöva lite tips på hur jag får mina honkatter att acceptera en liten hittekattunge.

För ett antal veckor sedan hittade jag en övergiven kattunge som jag har nappat upp.

Problemet är att jag har 5 katter sedan innan. 2 kastrerade hanar och 3 kastrerade honor. Hankatterna är det inget problem med alls, dom accepterar den lille. Men honorna är rikigt sura på ungen, särskilt dom två. Det är inte bara lite fräsande från deras sida utan regelrätta attacker.

Än så länge har jag löst det med att spärra av rum. Men i fortsättningen kommer ju inte det att fungera. Har någon ett bra tips på hur jag ska få mina gamla damer att åtminstone acceptera den lille?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Hawknestgrove
0

Kör med avspärrning i form av kompostgaller i en dörr. Då är man nära men ändå långt ifrån. sen så kan man alltid prova med Feliway….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ria74
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kompostgaller kör jag med, problemet är att den lille är liten nog att krypa igenom och komma ut till dom andra missarna.

Jag slänger in en bild på mina tre "problemdamer" Flört

Hawknestgrove
0

Ok…Busar  Skrattande köp kycklingnät då att klä gallret med! Finns grönt snyggt.

kattassen
0

Det finns plastnät på rulle som jag använder för att "förstärka" kompostgallret med. Fäst ihop med buntband.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Ria74
0

Jag får inhandla lite sådant, förhoppningsvis så ger det sig med tiden. De är envisa damer jag har här hemma.

Tack så mycket för tipsen!

Hawknestgrove
0

Finns på ÖB……Skrattande

Hanna S
0

Jag har samma problem fast tvärtom. Den nya lillkatten nu 4 mån flyger på de stora och attackerar dem så han biter hårt och klöser. Han är hane och de 2 kastrerade hanar på 3 och 7 år o en hona på 15 år. De blir jätterädda och fräser och springer runt runt så allt yr. Jag har haft dem avskilda men de kan ej mötas ens i ett stort rum. Har 7 dörrar och eftersom katter inte gillar stängda dörrar och de måste komma åt toan osv uppe och nere går det inte ha galler hela tiden. Blir jobbigt att klättra då jag går från rum till rum mest hela tiden.

Hawknestgrove
0

Kastrera den lille snarast. Då blir det bra mycket lugnare