Det blev en liten Sigrid
I eftermiddags flyttade lilla Sigrid till oss, hon är 10 månader och en blandning mellan brittiskt korthår och ragdoll. Äntligen blev det fart på tjockbollen Hamlet!! Dom fattade tycke direkt och springer redan och jagar varandra, det är så roligt att se!
Naturligtvis dog batterierna i kameran så jag måste ladda innan jag kan visa kort på dom tillsammans, men jag bifogar ett kort på Sigrid där hon var runt halvåret, kanske sju månader.

Härligt!! Nu väntar vi med spänning på fler kort! Mjau!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ååååå så söt man kan vara….
Vill pussa och gosa 
Jo, hon är dessutom precis hur go som helst!! Mitt i buset kan hon kasta sig framför fötterna på en och bara beee om lite kärlek! Hahaha =) Goflickan!
Vilken liten goding! Kul att katterna fann varandra så med en gång! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, det är hemskt livat nu =/ Dom springer och jagar varandra så det dundrar i golvet.. Stackars grannen under.. En hund kan man ju platsa, lycka till med att platsa en katt ;)

Världen är ju full av fina,söta,rara,stiliga och vackra katter!
#6 Ja visst är den! =) Synd man inte kan ta hem dom alla =)

Åhhh.vilken fin o ståtlig liten dam:-)
Sidentass

gullunge:D..gud vasöt..

Hon är jättesöt! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Vilken sötnos.
Vart kommer hon från.
Kram Jenna
#11 Hon har bott hos min bror och hans familj, men när yngste pojken (10 månader) hittat både kattmaten och lådan så fick hon flytta till mig. Ganska lämpligt, eftersom den kissen jag var spekulant på fick ett annat hem =) Så kan det gå, och ingen är visst gladare än min Hamlet, han stortrivs med sin nya lillasyster =)

Vilken härligt bra klösmöbel du har till dina katter!! Får vi se Hamlet också? Nyfiken! =)
Jag har precis plockat en "vårblomma" (=Indy) i min balkonglåda så jag hoppas på att få upp innätningen också! =)

#17 Hi hi hi!! Hamlet ser hur kul ut som helst med "hela" magen ner i målet så där!! Vad vacker han är!!! Puss på nosen på han!
Jag klarar inte av att näta in balkongen själv. Har tummen mitt i handen och ingen hjärna som "funkar" och snickaren jag frågat om hjälp av har skurit "av" två fingrar på sig själv när han skulle byta teddytyget på sin klösmöbel!! Så det lär ta ett tag innan det blir nät hos mig. =)
Det finns en tråd här på hittekatter om innätning som det finns länkar i till speciellt ett underbart innätat ställe…Treuelove…kolla den tråden på tips.
#18 Ja, han är en otroligt vacker kisse! Kan inte förstå hur någon velat göra sig av med honom =(
Jag får nog fråga min lilla pappa om hjälp med innätningen, jag är nämligen höjdrädd så det lär inte gå.. =/
Ska kika tipset igen, hittade inget om balkonger sist, men jag kanske läste för fort =)
Vad man kan göra beroende på hur din balkong ser ut är att man bygger ramar som man fäster nätet på, ramen ska gå från golv till tak. Man kan göra flera ramar som man sätter ihop med gångjärn så kan man enkelt vika ihop dem om man skulle behöva. Har ju hört att vissa har haft problem med grannar och värden när de velat näta in balkongen så på det viset kan man enkelt vika ihop dem på kvällen. Man använder någon typ av spännband som man enkelt drar runt balkongräcket så sitter de stadigt.
Lisa
#20 Men gud så smart! Det låter ju perfekt! Annars hade jag en fundering på om man kan sätta fiskenät där? Det borde väl fungera? Ska spana vidare på detta, tack så mycket för tipset!!

Nemen gud va söt Sigrid var och Hamlet med :)
Vilken tur att de har funnit varandra så fort :)
Så nu har Hamlet fått en ny lekkammrat och det är han säkert jätteglad över :)
MEn jag kan förstå att det kan dunka en del när de busar, men det gör det när Sverker är själv och leker så jag kan då förstå när det är två :P
Men vad stolt du måste vara över de, de verkar ju helt störtsköna :D
22# Tack tack =) Jo, han är superglad över sin nya lillasyster =) Mig kvittar det hur det låter när dom leker, det är mest grannen under jag tänker på när dom drar sin nattliga rajd =) Det dundrar rätt friskt ;) Jag pratade med henne idag dock och berättade att jag hade fått hem en livlig kisse, så hon är medveten om det.
Och japp, nog är dom störtsköna alltid =) Precis som din Sverker och resten av missarna här på fokus =)
#23 Det ser ut som att Sigrid är en blåpadda som det kallas när de är gråa med lite rosa inslag i pälsen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#24 Äsch då, jag skrev ett svar men det blev error så det försvann.. =/ Typiskt..
Det kan nog mycket väl stämma att hon är blåpadda, jag har ingen koll på vad färgerna kallas själv, så jag litar på dig =) Hon har bruna trampdynor iaf, sååå sött! =) Och ett så näpet litet ansikte motför Hamlet =) Jag är störtkär redan, i min lilla blåpadda *fniss*
Fisknät är nog lite för klent.
Men det finns diskreta andra nät.
Jenna
#26 Jo, jag insåg att dom kanske kan görs sig illa på fisknät också, men nu har jag nosat reda på ett riktigt kattnät! =)

Jag kan inte annat än upprepa migsjälv som en gammal skiva…så vackra de är!
#27 Nyfiken…har du beslutat om annat nät än det i Göteborg?
Haha, verkar som om vi på Hittekatter har köpt upp alla de ddär klösmöblerna!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#30 Tusen tack, dom sträcker stolt på sig för berömmet =) Nej, det är kattnätet i Gbg jag tänker köpa. Jag ska ringa killen i morgon bitti och beställa, jag är så ivrig att kunna ha öppet till balkongen, vi har nämligen 20 grader varmt i Sundsvall idag =)
#31 Det verkar så ja =) Jag köpte den efter att fått tipset här på hittekatter =) Jag är himla nöjd med den, gillar dina katter sin också? =)
Hon är jättefin!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Vilket avgrundsvrål det ser ut att vara?! =)
Påminner lite om lejonet i de gamla biofilmerna…fast det lejonet kanske är kvari filmerna?
Så otroligt "töta" trampdynor!! Puss på dem!
Hih, de där rosa gapen är för söta… Jo tack vår möbel är också poppis. Men grottan i mitten är inte invigd än.Sen är det mysiga repet inte något att leka med, funderar på att klä det med fjädrar…

Jättesöt Sigrid, och Hamlet…det är en kille i min smak det. Har upptäckt att jag faller som en kägla för dessa kill-katter med lång päls, "kossa-täcknig"…Cosmos, Olivier och nu Hamlet.
Vilken snygging…wow wow!
Hälsningar Efvis
#36 Ja, trampdynorna är UNDERBART söta! Små bruna gossiga =)
#37 Möbel invigd, grotta invigd (dock ngt skeptiskt), rep jätteinvigd =)
#38 Ja, dom är häftiga dom killarna! Nu måste jag bums till dig och kolla vilka killar du refererar till =)
#38 Nämen Efvis.. Vilka är Cosmos och Olivier då??

Haha…det är inte mina katter Cosmos har Tezzan och Olivier fanns på ett katthem i Norrland som Tezzan tipsade….kommer bara inte ihåg vad det hette. Jag har en korthårig blå (har precis lärt mig att gråa katter heter blå) och vit kille som är ursnygg han oxå, men man får ju spana in andra killar också. ;-).
Hälsningar Efvis
#41 Ja, jag tänkte väl jag också =) Då förstår jag bättre =) Jag har för övrigt precis fått lära mig att min beigegrå katt kallas blåpadda till färgen =)
#39 suck, då har jag urtråkiga katter…. Esther älskar den där runda avsatsen med bakkant. Den översta med fördjupning är Ebbas och Arnes favorit. Men den mysiga grottan, icke, trots mysig gammal inlegad tröja i den. Men det positiva är att min tv-bänk får nästan vara ifred numera, pelarna är jättepoppis att klösa på. Men varken stegen eller repet är kul
#43 Mitt nytillskott, Sigrid, är helt galen i hela möbeln. Hon går in i grottan men hon sover inte där. Däremot är resten av möbeln KALAS tycker hon =) Prova med att spruta mynta på repet och i grottan! Det finns ju att köpa myntalösningar att spraya..

Camillas Olga och Josefina älskar att ligga och sova i både grottan och i gropen… men dom är dåliga på att leka i den. får prova att spray i på den. Bra förslag.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna