Någon som känner till Jämtkatten?
Jag har stöttat Jämtkatten i många år, de har säte i Östersund. Ser inte mycket av dem på nätet här. Nån som vet mer? JAg vet att det är en liten förening som har det jättesvårt med pengar till katterna. Är det någon som känner till dem mer?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag googlade och hittade deras hemsida…………
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jag tror Jenna_Gun är mdlem där. Vi har hemsidan bland länkarna här i Hittekatter: Kattklubben Jämtkatten
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Åh, så kul1 Då är vi medelmmar där både Gun och jag

Borde faktist gå med där..då vi har vår sommarstuga i jämtland..man vet aldrig vad som kan hända under somrarna däruppe, då kan det vara bra att ha kontakter.,.
Sidentass
#4 Ja det kan ju vara bra och trevligt Siden!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, det är genom dem jag har rabatt på försäkringen. Sen får man en liten gullig tidning varannan månad också.
Hej tjejer, här har ni en till medlem!! Kul att se lite medlemmar på nätet :) Brukar vara i lokalen ganska ofta och hjälpa till + att jag sitter i styrelsen. Är fortfarande relativt "färsk" (1,5år) men berättar gärna om det är något ni undrar över eller är nyfiken.
Kom precis ifrån årsmötet och som du säger Gunilla är ekonomin verkligen en mardröm..
#7 Ni får nominera er till Månadens katthem här framöver så kan det blir lite tillskott i kassan. Läser just på hemsidan att ni varje år tar hand om runt 300 katter, det är minsann inte dåligt. :)
//Lena
Ska jag vara ärlig så är jag inte så informerad om Jämtkattens verksamhet.
Det var ju genom dem vi fick Måns. Men han var aldrig registrerad där. Honom blev jag tipsad om via en Medarbetare jag känner i Jämtkatten.
Men mer vet jag inte om dem. Inte mer än vad som står på deras hemsida.
De har som krav att de katter som de säljer, ska vara innekatter. Och det är inte min vision om katter som ni vet.
Jenna
Casana, ta kontakt med Lena eller någon som kan det här med nomineringar! Jag röstar på er i såna fall!