Utslängd rödvit hankatt i Lund
Fick just veta att en av mina grannar slängt ut sin katt. Katten har tidigare varit utekatt, men får nu inte komma in längre. (En annan granne berättade, annars hade jag kanske inte reagerat, har ju sett katten förut, men inte såhär ofta.) Nu försöker katten följa med andra grannar in i trapphuset (att det är fel port bryr han sig inte om, han vill bara komma in…
)
Ett par av mina andra grannar matat honom emellanåt, den ena var grannen jag pratat med. Hon har dock inte möjlighet att ta in honom, eftersom hon redan tagit hand om den förra katten samma granne kastade ut… Vi kan heller inte ta in honom, eftersom vi redan har obalans i kattgruppen och inte vill riskera att förvärra situationen. Katten verkar vara kastrerad (svårt att se), men är med mycket hög sannolikhet ovaccinerad. Ser ut att vara fullt frisk, förutom några fästingar.
Han är röd och vit, och kontaktsökande. Stackarn har ju bott med människor som nyligen svikit honom… Finns det någon därute som kan hjälpa? Kanske tillochmed ta in honom och ge honom ett nytt hem? Vi ska även kontakta kattföreningarna i närheten, men vet ju att de brukar ha fullt. Jag ska hålla ögonen ute efter denna fina kisse, och försöka mata honom emellanåt jag med, så han håller sig i området.
PM:a mig om ni har några tips, eller kan tänka er att ta hand om honom. (Ska försöka återkomma med bild, men nu ska vi precis åka bort över helgen.)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur fasiken säger jag bara är man skapt för att som ägare kunna svika en liten vän på detta vis!!!….Tyvärr har jag fullt med hela min kattsepttett så det vore inte särskilt gynnsam för varesig den här katten eller mina egna om familjen utökades..men jag puttar upp tråden, någon som kan hjälpa en stackars sviken liten kisse….:-(
PUTT!!!!!

Till att börja med kan man väl anmäla ägaren för vanvård av djur. Borde väl gjorts redan när förra katten kastades ut.
Hoppas han får komma in hos någon.
ja nummer ett aär att du polisanmäler ägaren. Det är ett måste.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Polisanmälan är på gång, men då jag nu inte sett katten på en vecka blev jag osäker på att han verkligen blivit hemlös. Jag har tyvärr nu fått bekräftat att så är fallet, och den "snälla" grannen matar honom fortfarande när han kommer och tigger mat vid hennes balkong.
Jag blir jätteledsen av att den här fina pojken är utestängd. Väntar nu på svar från flera kattföreningar, men några har redan intagningsstopp…
Har ni några tips är de varmt välkomna! Vi söker även bland vänner och bekanta, men det ser inte ljust ut…

Men vad i helsike är det med folk - bara slänga ut!! 
Var i Lund är detta? (Har inget konkret att komma med men ifall någon undrar)
Säger som ovanstående - polisanmäl!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har ni haft kontakt med ägaren och frågat varför han är utslängd