Ny matte i forumet =)
Hej alla! Nygammal medlem här =) Kopierar in texten från min sida för att presentera mig..
Passar på att önska er alla en lite sen Glad Påsk med bifogat foto på mina grabbar
Jossan heter jag och är matte (läs: tjänare) till hunden Hubert och hittekatten Hamlet.
Hamlet hittades under mina föräldrars hus hösten 2006 då han var runt fem-sex månader gammal. Han har förmodligen blivit illa behandlad av en man då han är skräckslagen för karlar =( När min mamma hittade honom var han magrad och svag och kråkorna hade hackat honom på nos och huvud så han blödde. Efter en tid hos min syster som har både man och söner, fick han flytta hem till mig och Hubert. Här trivs han som fisken i vattnet och har blivit en riktig tjockboll =) Han och Hubert är bästisar och sover ihop.
Han är kastrerad och vaccinerad och lever nu som innekatt med all den bekvämlighet som en fd hemlös katt kan önska =)
Välkommen till oss! Igen, alltså…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

hejhej välkommen då:)
Tack tack =)
Du ska känna dig varmt välkommen till oss här på Hittekatter i Fokus! Det var ett gripande öde som din katt Hamlet haft. Desto härligare att han fått det så bra nu. Fint gjort av dig att ta hand om honom. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack Lena =)
Tänkte visa en bild på varför jag kallar honom Tjockboll =) Han gillar mat, jag undrar om dom inte blir såhär fanatiskt matglad när dom levt med svält? Plus att han är kastrerad förstås.. Jag ger honom mindre mat nu, och dessutom blandat med dietmat. Han blir väldigt lätt skärrad i magen så jag vill inte hålla på att byta foder en massa. Söt är han iaf =)
Det är en del päls också på kortet =)
#5 Vilken pälsfager herre! Jo det är typiskt det där att hittekatter blir ganska glupska av sig. Det sitter liksom i även sedan de fått sitt på det torra. Brukar dock mattas av efter hand. Våran Saga äter enskilt för att hon inte ska stressas av de andra katterna när hon äter. Hon var helt vild när hon kom till oss. Idag är hon 9 år och det går betydligt lugnare till vid matskålen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Välkommen till oss! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Tack tack =) Jag har varit ack, så aktiv idag med att svara på inlägg och visa mig =)

Välkommen till oss:-) Blir varm i hjärtetrakten när jag läser om hur missen fått komma in till dej efter den svåra tiden ute..så fina dom är..såväl vovve som misse;-)
Sidentass
Tack Sidentass =) Det var gulligt sagt =)
Välkommen säger jag också och hoppas du kommer trivas här
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Tack =)

Hej och välkommen hit. Underbart för Hamlet att hamna i ett sånt perfekt hem. Söt är han också. Dock får vi inte glömma Hubert, minst lika viktig. Så ge nospussar till dem båda. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Det ska jag göra =) Hubert gammelpojk tar allvarligt på sin roll som storebror =) Hamlet älskar att ligga bakom honom och leka med svansen och Hubert viftar på nästan i sömnen för att roa den lille tjockbollen =) Dom är så fina ihop!