Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 3090 ggr
Lillan7704
0

Bortsprungen kisse i Vassmolösa??

Vet du någon i Vassmolösa som saknar sin hankatt, född -98?

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Puttar upp ! Var ligger det?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Lillan7704
0

I eller utanför Kalmar.

Du vet kissen jag pratade om innan idag… Tog hem den och det visade sig vara en kastrerad hankatt med id-märkning!! Den kommer från Vassmolösa.. Det var det enda polisen kunde se.

Jag sökte själv på KKS sida och han är registrerad men ägaren vill inte visa sina uppgifter på nätet..

Det är ju hur långt som helst härifrån och till Kalmar!!

Han har bott hos en tant här i ett par år enligt uppgift från en mäklare här i Höganäs..

Tänk om vi kan återförena kissen med hans ägare! Han kan ju ha varit borta jättelänge!

Pälsbollarna i Höganäs

Issa
0

#2 Ring till registret så får du namn på ägaren.

sagan
0

Men så underbart om du får tag på ägarens nummer i morgon och kan ringa så dem får tillbaka sin saknade kisse Glad Kan ju vara så att dem flyttat till Höganäs eller i närheten men inte ändrat uppgifterna på SKK. Många tyvärr som glömmer att göra det. Det blir ju inte ändrat automatiskt när man flyttar. Håller tummarn att uppgifterna från SKK stämmer.

Lillan7704
0

Ska givetvis ringa registret idag! Dom öppnar kl. 10.

Detta är så himla spännande!! Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

Gullimat
0

Ser med spänning fram mot en lycklig lösning

emjon
0

Spännande och hoppas att ägaren hittas och att det blir en glädjefylld återförening.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lillan7704
0

Jaha… Merlins ägare bor inte kvar på den adress som är registrerad hos SKK. Jag har snokat och ringt samtal i en timme snart. Fick veta att sista adress hans ägare har bott på går till ett äldreboende i Örkelljunga.

Jag ringde dit och fick prata med en underbar och hjälpsam kvinna. Hon kände igen hans efternamn och lovade att höra sig för på avdelningarna och återkomma till mig. 10 minuter senare ringde hon upp och berättade att det hade funnits en man med det efternamnet där och att han skulle ha bott i Kalmar tidigare, men förnamnet stämde inte. Han är tyvärr inte i livet längre.

Jag fick telefonnumret till mannens hustru som fortfarande är i livet och ringde henne och frågade och hon har/har haft en katt vid namn Merlin, men det hade hon inte..

Jag har ringt runt till folk med samma efternamn som ägaren här i Höganäs, i hopp om att hitta någon släkting till honom, men har inte fått något napp. Ingen känner igen vare sig ägaren eller katten…

Så nu sitter jag fast! Skit!

Ska sätta upp lappar i affärerna och får hoppas på det bästa..

Pälsbollarna i Höganäs

emjon
0

Låter lite som om det inte skulle vara rätt ägare då inte förnamnet stämmer på mannen på äldreboendet. Hans hustru borde ju känt till katten också.

Finns det ingen i Kalmar med samma för och efternamn?

Lillan7704
0

Nej, finns ingen..

Men mannen från Kalmar har bott på äldreboendet. Han har gjort en adressändring från adressen i Kalmar till äldreboendet.

Angående namnet så kan det ju vara så att det är ett andranamn..

Pälsbollarna i Höganäs

sagan
0

När man skickar in SKK lappen för registrering så skriver man ju i personummer. Och det borde ju SKK ha i sina register. Har du det är det bara att ringa skattemyndigheten och be dem kolla vart han bor/bott. Även om du inte har personnummer kan du ringa skattmyndigeheten. Då dem säkert kan se vart personen med det namnet och som har bott på just den adressen flyttat.

Hoppas verkligen att du får rätt på personen.

Lillan7704
0

SKK har inget personnr på ägaren. Dom sa att när han registrerades, -99 så jobbade dom inte på det sättet och att det var väldigt få som uppgav sitt personnr då.. =(

Jag har ringt adressändringen och kollat och han har som sagt gjort en adressändring till äldreboendet i Örkelljunga.

Ska ringa skatteverket också.. Dom borde ju se om han lever..?

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Nu har jag pratat med skatteverket.

Och det är samma man som bodde på äldreboendet. Han dog 2009 och det är hans fru jag har pratat med… Dom har en dotter som jag har fått namn på och vilken ort hon bor på. Dom kunde dock inte hjälpa mig med mer info om henne..

Pälsbollarna i Höganäs

Issa
0

# 13 Sök på Ratsit  www.ratsit.se

Lillan7704
0

Får upp en som matchar på Ratsit..

Hmm…. Var det vanligt att skaffa barn i 20-års åldern förr? På 40- och 50-talet…?

Pälsbollarna i Höganäs

Hawknestgrove
0

Lillan ja oh ja!!! jag är ju född 51 och jag hade efter den tidens mått "gamla" föräldrar. Så pass, så jag skämdes…. mamma fick mig när hon var 33 och pappa var 31. En som är duktig på att leta rätt på folk är Mison. pma henne

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

candycandye
0

Även om man inte vill tro det så kan det ju vara frun som inte vill kännas vid katten:/svårt när man inte hört röstläget..Hoppas det löser sig!

Lillan7704
0

Jag har fått jättemycket hjälp av Mison! =)

Har flera jag har ringt till som inte svarat.. Får fortsätta i morgon.. Detta har varit en dag som enbart har gått ut på telefonsamtal och internet.. Måste hinna umgås lite med mina barn också innan dom ska lägga sig.

Pälsbollarna i Höganäs

Imasy
0

Det kan inte vara så att frun är dement och inte minns att de har ägt en katt? Tänkte på en släking till mig som inte "vet" att hennes nya hon träffade på äldre dar ej längre är i livet.

Hawknestgrove
0

kan ligga mycket i det Imasy säger…….Rynkar på näsan

Debattia
0

Det här har ju blivit riktigt spännande.Kan man hoppas på att dottern eller någon annan familjemedlem tar han d om kisen?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

Ja guldklimpen Mison…… Puss på henne….

vilda-hilda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Väldigt mycket OT.

Kommer du och säger hej till Sören och oss på Höganäs Marknad Valborgsmässoafton ??

Vi har Vilda-Hildabilden uppe och mitt tel nr finns här inne på Hittis.

Nalle

Lillan7704
0

Jag ska på marknaden, så absolut!!

Vad ska ni göra där?

Pälsbollarna i Höganäs

vilda-hilda
0

Vi är såna´dära marknadsknallar. Så vi drar land o rike runt med våra varor och när chans ges träffar vi på kändisar från Hittis eller Wikkiblobben eller några andra kattkämpar.

Vi skramlar ju också alltid bössa till Katthemmet Kompis och Daisys reskasa när vi är ute på turne´

Nalle

Lillan7704
0

Vad säljer ni?

Pälsbollarna i Höganäs

Hawknestgrove
0

ja, det hade jag också gärna velat skriva ut på kattkedjans facebook. JAg vet att ni säljer såna där fina fårskinnsfällar, men det är också allt jag vet…..

lillmymlan
0

Jättefina saker säljs där Kyss och Sören är väl också där för er som kan få träffa honom… jag tror att jag är lite kär i Sören jag SkämsKyss jag vill med träffa Sören igen!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

vilda-hilda
0

Fårskinn, Kattbäddar,Glassmycken i Fusingteknik, målade katter på keramik, örngott, väskor och klänningar mm mm.

http://pawsnwhiskers.webs.com/

Nalle

Hawknestgrove
0

wow!!!!!

Hawknestgrove
0

så delat på både kKAttkedjan och mitt FB

Lillan7704
0

Vi ses på lördag Nalle! Var så säker!

Xray kommer också! =)

Pälsbollarna i Höganäs

vilda-hilda
0

Kul Tjejjer!!!!!!!!!!!

Nalle

Hawknestgrove
0

och ni som har vägarna förbi Strömstad på marknaden där, vi har liten tacofest på lördag kväll…

Lillan7704
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten uppdatering.

Efter åtskilliga timmar i telefon med många olika personer, anhöriga osv så har jag fortfarande inte fått tag på någon som vill kännas vid underbara Merlin.

Så nu ger jag upp! SKK har fått situationen förklarad för sig och kommer att skicka papper på ägarbyte och sen kommer han att skrivas över på Pälsbollarna.

Fattar inte hur man kan överge denna underbara kattherre!!

Pälsbollarna i Höganäs

Hawknestgrove
0

en sån vacker pojke…

Lillan7704
0

Ja! Och han är lika snäll som vacker. Helt underbar!

Pälsbollarna i Höganäs

emjon
0

Vad fint ändå att det ordnade sig för Melvin och att han nu är under era vingars beskydd.

Han är precis lik min älskade Athos som också är underbar och väldigt snäll

lillmymlan
0

Lillan Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lillan7704
0

Tack lillmymlan! Kyss

En kompis hörde av sig helt oväntat igår och frågade om vi skulle omplacera Merlin. Han hade blivit helt förälskad i Merlin, så så fort Merlin har vaccinerats och papper från SKK är fixade och ifylda, så flyttar han till ett permanent hem!!!!

Livet är underbart ibland!! Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

Gullimat
0

Lyckliga vackre Merlin, duktiga du lillanKyss

Hawknestgrove
0

vilken lycka……

vilda-hilda
0

Men va härligt för Merlin.

Och vad kul det var att få träffa er Katttjämpar.

Kramisar Nalle