Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1384 ggr
Debattia
0

Andaktsfull solskenshistoria !

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Avslutar onsdagskvällen med en solskenshistoria som jag hörde idag !

Förra helgen hölls en kattandakts mässa i Össjö kyrka, ligger en mil från Ängelholm i Skåne. Det var kattassar i gången i hela kyrkan.Nere vid jesus fötter låg en vit katt på en lila filt. Det sjöngs kattvisor. Mässan handlade om kattens värdighet och vad den gör och betyder för människan.

Efter mässan bjöds på lussikatter. Kyrkan var fylld till tre fjärdedelar.Glad

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

UlrikaD
0

Det hade fått t.om mig att gå i kyrkan om det hände här.

Vilket otroligt härligt initiativ.Skrattande

Josefa
0

Hoppas det blidkat Gud en aning, så att han ser till de hemlösa kissarna nu.

Sherwood
0

Vilken härlig intiatagning för att ge katten en viss högre status, fler sådana behövs.

Alexej
0

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Åhhh jag blir alldeles rörd när jag läser detta…hade varit helt underbart att vara där..vilket fint initiativ!

Hawknestgrove
0

Åh en sån andakt hade jag gärna velat gått på

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[ingvarisbjorn]
0

Jag såg ett program på Animal Planet om en stor mässa för det katolska helgonet St. Francis. Dit tog kyrkobesökarna med sina djur till mässan och fick dem välsignade, eftersom St. Francis ska ha varit en stor djurvän. Det var ganska häftigt, och otroligt nog blev det inga problem med alla olika djur i en och samma lokal. 

Länk till kort artikel om mässan

Dock tycker jag att den sortens andakt Debattia skriver om låter betydligt trevligare och mindre stressig för både människor och djur…

Debattia
0

Den här prästen har själv katter också vad jag förstod.Hoppas också det smittar av sig till fler kyrkor. Vi behöver hjälp från alla håll för att höja kattens status.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!