Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattmat
Läst 2076 ggr
vanessa
0

Whiskas junior- farligt för katten

Läste i gårdagens aftonbladet att Whiskas junior mat återkallas från butikerna. De har stoppat i fel vitaminer som kan ge muskelsvaghet, diarré, kräkningar och depressioner. Datumen på förpackningarna är 2 oktober-14 oktober 2008. Kolla där hemma så ni inte har det. Visserligen gäller det endast 800 förpackningar, men man vill inte gärna utsätta sina pälsklingar för något dåligt.

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Faxlin
0

Usch, vad är det för hemska vitaminer som framkallar dyliga sjukdommar. Låter inte bra i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

vanessa
0

Det är för mycket D3-vitaminer i maten.

Vanessa

Sidentass
0

Usch..så rysligt…hoppas många nu uppmärksammar detta o inte serverar sina djur av maten under den här tiden..

Lena
0

Det låter defintivt inte bra! :(

Tack för varningen!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[helenal]
0

whiskas menar du i portionspåsar?! jag har gett mina de… gjorde de  morse!!!!

[helenal]
0

det stod 19.08.08. ngt sånt där…

vanessa
0

Ja, portionspåsar för juniorer. Några skadar inte men fler gör det.

Vanessa

Sessan1
0

Mina äter inte Whiskas! Inte Mimmi iaf, det ska  vara Pussi för mina pälsbollar.

[helenal]
0

men mina äter whiskas.. hehe men de äter pussi med:)

vargmamman
0

vaaaa jag som anv det..på mina står det datum  13dec.-08

men fy:(

Lena
0

#10 Då bör det inte vara någon fara med dina burkar.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MariannE11
0

ska kolla i morron på jobbet så att det verkligen gått ut larm till butiken där jag jobbar…..

det brukar funka men man kan ju aldrig vara helt säker…

tack för tipset…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

MariannE11
0

idag så gick jag till grunden för att kolla upp på jobbet hur det låg till…..får stå här med skammen att jag inte kollade upp datumet då inlägget gjordes…för det gjordes i november… så det var kanske inte konstigt att det inte fanns något larm på jobbet…Generad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Alexej
0

Händer mig hela tiden, att jag missar kollar datum. Men jättebra att du tog tag i detKyss

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Biku
0

Observera att det endast gäller junior maten som ligger i 4pack och inte den som ligger i 12pack.

Jag ger mina kattungar whiskas junior blötfoder och mina fyra pack hade inte detta datum.

Produkterna som återkallas är 4-pack Whiskas Junior 100g som omfattar varianterna Whiskas Junior Kyckling, Whiskas Junior Kanin, Whiskas Junior Lamm, Whiskas Junior Anka (alla i 100-grams portionsförpackningar). Produkterna har bäst-före-datum från 2/10/2008 till och med 14/10/2008

Mer info hittar du på denna länk

http://www.whiskas.se/whiskas/sv-se/Products/Junior/6.3.1.htm

/Birgit