Lansering av nya iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Meddelande från iFokus-teamet:
"Som de flesta av er känner till har vi flera allvarliga buggar i den här "gamla" versionen av iFokus. Den allvarligaste är att medlemmar på ett högst slumpartat sätt stängs av och då inte kan logga in alls. Denna elaka bugg medför också att till exempel den personliga presentationen raderas. Vidare har vi den bugg som gör att man ibland ser ut att bli inloggad som någon annan (även fast man inte blir det). Också mycket olyckligt. Dessutom blir nuvarande iFokus till och från så långsam att det inte går att använda sajten.
Då buggarna har ökat i omfattning den senaste tiden känner vi oss tvingade att nu lansera den nya versionen av iFokus. Det finns fortfarande några mindre buggar och det saknas också några viktiga funktioner men vår bedömning är ändå att det trots detta är bättre att byta ut systemet och fixa dessa saker så snabbt som möjligt i efterhand.
Bland de saker som inte kommer fungera till en början:
- Bevakningarna kommer inte fungera.
- Vissa tillgänglighetsstöd kommer saknas. Detta medför att det under en kort tid kan bli lite svårare för tex synskadade att använda sajten.
Vi kommer självklart att jobba hårt för att så snabbt som möjligt sparka igång dessa och andra funktioner igen så snart vi har genomfört övergången.
Då vi har som lägst trafik på iFokus under lördagar kommer vi imorgon fredag runt lunch påbörja migreringen och då stänga iFokus för resten av dagen.
Med förhoppning om att ni gör samma bedömning som oss; att det trots att vissa saker återstår att göra ändå är bättre att nu gå över till den nya versionen,
Staffan"
Då håller vi tummarna och hoppas på det bästa!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
och detta nya är inte kul alls…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jga gillar det, ingen gillar väl de buggar som gör att sajten inte fungerar som tänkt men sen när allt är på fötter igen så tror jag iFokus kommer vara bättre än någonsin med nya funktioner och möjligheter
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
ja när då? i en hel vecka har det sagts att det ska bli så bra så bra…. inget funkar ju ordentlignt
Jag tror nog att det kommer dröja mer än en vecka. Grabbarna här som arbetar med detta har egna jobb så de kan inte arbeta med sajten hela tiden om jag förstått rätt. Men du ska nog se, en vecka till så har de nog fått ordning på de viktigaste och grundläggande felen som gör att sajten blir ännu bättre att använda. En sak som jag har märkt av är att explorer felar mer än firefox, i explorer ser man tex inte texteditorn och de trådar man läser och svarar i blir markerade som olästa. Med firefox har jag inte de problemen.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Veckans bästa förslag inne på Support nu…..Bomma igen hela fokus i en månad så de får jobba i lugn och ro och så får Fokus stiga upp i all sin prakt som Fågel Fenix sen……
#6 Hur ska de då kunna hitta fel. Det är ju när vi använder iFokus fel kommer fram.
En sak är klar och det är att det är mycket snabbare nu än med förra versionen
jaha? MEn vad gör det när det inte funkar som det ska? Inga bilder, inga PDffiler, inget sist lästa inlägg, bara en sån sak som att scrolla hela tiden tar ju tid som 17.
Har precis gjort en artikel med två bilder och det var inga problem. Hann inte ens blinka förrän den låg på plats.
och här kan jag inte ens göra ett simpelt inlägg… supert….
försöker svara i tråden tidig kastrering…..
Jag säger till datorn: Snälla, snälla, snälla
Allvarligt talat jag har iFokus Minus och har ingen reklam. Vet inte om det kan bero på det.
Det är inte helt buggfritt precis men när det väl är fixat så kommer det nog bli bra…
Det jag har varit med om är att jag kunde inte komma in på meddelanden för att skriva 8det kan jag nu), den talade inte om när jag fått nya meddelanden (men det verkar vara fixat?) och nu det senaste, åäö funkar inte när jag skriver via mobilen och reklamen på högersidan kommer mitt i trådarna. Lite småirriterande. :)
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus
Jag får hela tiden en ruta upploppande, där det står om något j*kla skript som försenar datorn. Kan ni inte fixa det??
Det som Josefa beskriver, det har jag sluppit ännu….
Kolla på support iFokus om det står om problemen där. Om inte skriv om de problem ni har där. Det är det jag kan råda er till
Ja den reklamen har jag fått med ibland och trycker jag på X stäng så kommer jag in på deras hemsida :S Trodde stäng betydde att man stängde ner den rutan.
//Pia
#18 Meddela grabbarna om det för det är då säkert annonsen som det är fel på. Just denna popupreklam är något som de har meddelat att de testar en period, dock ska den bara komma upp ungefär en gång i veckan är det sagt
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se