Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 5123 ggr
KattensTalan
0

Konstituerande möte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det dags för Kattens Talan att ha ett konstituerande möte!

Inför detta har stadgar skrivits som alla hemskt gärna får ge feedback på om de vill. Dessa kommer slutligen skickas ut till alla som visat intresse en vecka innan mötet så att alla kan vara redo inför mötet.

Mötet äger rum den 23e februari kl 18.00 i ABF-huset (gult hus) i Arlöv, mellan Lund och Malmö. Dit går det bra bussförbindelser. Adressen dit är Torngatan 5. Jag har gjort en karta med vägbeskrivning och bussar.

Fika kommer finnas såklart! :)

Alla är verkligen välkomna och önskade på mötet! Man måste inte alls vara insatt eller involverad sen tidigare, eller ens intresserad av att vara så aktiv. Vi behöver ju medlemmar i vilket fall som helst.

facebookevent

Med vänliga hälsningar från Kattens Talan

Hennum
0

Håller tummarna för att någon härifrån dyker upp! Nu ska vi göra verklighet av det jag har berättat lite om här tidigare. Stadgar är snart klara o hela faderuttan. Vi behöver verkligen folk som kan hjälpa till med administrativa saker.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Mari
0

Spännande, hoppas att allt går bra Skrattande

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Alexej
0

Kan bara rekommendera en FB-sidan. Då når man ut till många! Typ lokalt företag…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

FFKTeckomatorp
0

Kattens Talan har en facebookgrupp och även kattchatt på onsdagar kl18.

FFK hade besök av dem i lördags på ett möte, trevligt och bra diskutioner.

Hawknestgrove
0

så på onsdag så blir det av!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

KattensTalan
0

Jajjemään, på onsdag gäller det! Cool 

Det var massa bra idéer som kom från FFK, som definitivt bör bli verklighet. Hoppas bara vi lyckas få ihop tillräckligt många aktiva.

Vi har en FBsida nu med. Där är inte mycket än, men det kommer snart. Man kan gilla den redan nu. ^^ Gruppen kommer senare vara stängd och bara för dem som är aktiva.

Hennum
0

Jag är nervös! Jag har inte förberett så mycket än… Ska köpa kakor och kaffe ikväll. Hoppas det kommer tillräckligt med folk för att skapa en hel styrelse med kassör osv. :)

Hennum
0

Jag är nervös! Jag har inte förberett så mycket än… Ska köpa kakor och kaffe ikväll. Hoppas det kommer tillräckligt med folk för att skapa en hel styrelse med kassör osv. :)

Hawknestgrove
0

du behöver bara tre pers……Skrattande

johnnys girl
0

Hur har det gått?

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Hawknestgrove
0

ja, hoppas folk är lite mer alerta än i Strömstad…..

Hennum
0

Vi var tre pers. men det löste sig. Kattens Talan kommer inom en snar framtid ha organisationsnummer och allt :) Nu finns vi på riktigt, även om där inte är många medlemmar. :P

Medlemsavgiften för en person kommer vara 50 kr och för en förening 150.

Hawknestgrove
0

ja, så brukar det gå. Men nun ärni igång, i alla fall.

KattensTalan
0

Protokoll Konstituerande möte 23/2 2011

1. Mötets öppnande
  2. Medlemmar: närvarande är Johanna Hoogendoorn Hennum, Daniel Söderström, Chantal Kronberg Pusnik.
  3. Till mötets ordförande väljs Chantal, som sekreterare väljs Johanna och Daniel blir protokollets justerare tillsammans med ordföranden.
  4. Beslut om föreningens bildande.
  5. Förslag till stadgar presenteras och diskuteras. Vissa ändringar förekommer, exempelvis tillägget av ett stycke om tillfälliga regler nu i början när föreningen är så liten och inte har något stort medlemsantal.
  6. Medlemsavgiften beslutas; 50 för personer och 150 för andra föreningar.
  7. Styrelsen diskuteras och väljs. Johanna Hoogendoorn Hennum väljs till styrelsens ordförande. Daniel Söderström väljs till styrelsens kassör och sekreterare.
  8. På mötesdeltagarnas åsikt och på grund av lågt medlemsantal skjuts beslutet om revisor fram i tiden tills medlemsantalet gått upp till 20 pers. Detta skrivs även i stadgarna.
  9. Samma gäller för valberedning som för revisor.
  10. Styrelsen ska skicka in ansökan om organisationsnummer hos skatteverket. Senast när medlemsantalet uppgår till 20 personer ska styrelsen kalla till extra årsmöte. Föreningens första uppdrag blir att värva medlemmar och börja utveckla ett kontaktnät inom hittekattsvärlden.
  11. Kattens Talan ska bli medlemsorganisation utan samarbetsavtal i ABF när föreningens ekonomi tillåter det. På samma sätt ska eget konto öppnas när ekonomin tillåter en sån utgift. Möjligheterna att få rabatt pga att vi är en ideell förening ska undersökas.
  12. På vår hemsida finns möjlighet till fotoalbum, bloggar och mailadresser fristående från föreningens hemsida. Detta är något som ska meddelas alla kommande medlemmar och uppmuntras att ta del av. Tillgång till Kattens Talans lösenord i olika sammanhang ska bara styrelsen ha. Undantag för vissa inloggningar kan göras om styrelsen beslutar detta.
  13. Det konstituerande mötet avslutas. Kattens Talan är nu en ideell förening med styrelse och stadgar.
KattensTalan
0

Man kan nu som sagt bli medlem i Kattens Talan för 50 kr.

Och så har vi en facebooksida som man kan "gilla" här!

FFKTeckomatorp
0

Nu är det viktigt att vi stöttar Kattens Talan, så de kan börja sitt viktiga arbete som vi andra inte orkar med ioch med att vi sysslar med ifångningar mm.

Gunlog
0

Hade jag vetat detta så hade jag naturligtvis kommit!

Jag bor ju i Arlöv!

Konstigt att jag inte blivit kontaktad… Obestämd

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

KattensTalan
0

Vi har skrivit inlägg här på facebook och på en massa olika kattsidor på facebook. Från första början så skickade Johanna ett utskick till alla katthem hon kunde hitta i skåne där man kunde visa intresse för fortsatt information om möten i skåne om de hemlösa katterna här, rent allmänt visserligen. Kanske informationen varit bristfällig, men det finns många aktiva utspridda, det är svårt att få tag i alla.

Vi har både grupp och sida på facebook, och kommer ha fler möten i Arlöv! Varje onsdag har vi chatt på facebook! Men om du inte har fejjan kan du maila till kontakt@kattenstalan.

Denna kommentar har tagits bort.