Våga vägra Päls!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag har inte haft äkta päls på många år, ej heller någonting som innehåller dun…
Tycker djuren behandlas för hemskt just för att människan ska ha dom på sig. Inte nog med det, utan domska även plågas för att människan ska ha dem till mat.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Undrar om dom som bär päls vet om vilket lidande som ligger bakom egentligen. Talar om för folk detta i min närhet direkt och ser snett på dessa.
Ja det är längesedan jag gick in för att päls endast är vackert när djuren själva bär den.
Inte en dag går utan att jag mår illa när jag ser så många som har skaffat vinterns modetrend stickad mössa med tofs av äkta päls.
Djurens rätt försöker ju protestera och fick ju lite tid igår på kvällsöppet men tjejen som var för päls var ju bara för mycket. Inte hade hon någon empati för djuren och då blev jag illamående igen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Usch, nej då fryser jag hellre.
Vill andra människor bära päls så tycker jag faktiskt att second hand är okej. Jag gillar återbruk i alla dess former och mår dåligt av tanken på att djuren ska ha lidit för att sedan bara kastas bort.

har aldrig velat ha päls själv…
jag är lite kluven över mej själv för jag kan tycka att fuskpäls är OK.. men jag fattar inte varför… tycker att de ser mysiga ut…men eftersom jag är strängt emot riktig så borde jag tycka att fejk är fel det med…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Jag tycker fejk är helt okey .Fast jag vet inte riktigt hur materialet kommer till ?Men djuren blir inte lidande i alla fall..
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

mitt dilemma är att eftersom jag inte gillar äkta så borde jag inte tycka att det är snyggt med fejk….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

#7 Jo men då vet du att det inte är plågade och (för människans fåfänga) dödade djur och det är ju en väldig skillnad!
Gick på mellanstadiet när jag började "göra reklam" för NSMPD och deras kampanjer, bla mot päls…
Skulle inte ens vilja prova en äkta päls!
Du glömde nåt…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag tycker att pälsindustrin skulle behöva mycket strängare regler för att jag ska tycka att sådan päls ska vara ok.
Däremot tycker jag att det är synd att man inte tar vara på pälsen hos vilda djur som man ändå skjuter, typ räv och vildfångade minkar (varav den sistnämnda inte hör hemma i svensk natur och att de finns där är pälsindustrins och idiotiska djuraktivisters fel). Sådan päls skulle jag tycka var ok.

Jag har aldrig burit päls och tycker det både ser äckligt ut och luktar hemskt. Jag kommer ihåg en päls min mamma fick när jag var runt 7-8 år, jag vägrade prata med henne när hon hade den på sig. Tycker att fuskpäls kan vara snyggt som accessoarer typ som kant på jackluvan eller skokanten, men att vara helt pälsig är inte snyggt. Jag är ändå jämt klädd i päls helt naturellt med alla fällningar här hemma.
ja, ska man hårddra det hela, så är ju läder också päls. OCh jag tycker det är synd och skam, att vi inte har möjlighet att ta tillvara älgskinnen till exempel. Ok de får ligga i skogen till räv och vildsvin, men ändå. JAg ser det som ett resursslöseri. Men som sagt, man ska nyttja hela djuret för att det ska vara godtagbart för mig.

Här är FB-länken till detta möss-elände:
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Kan inte hålla tyst när jag stöter på dessa minkar eller rävar på två ben:-( Uuuurk 
ja jag fattar inte vad det är för fel på en mössa utan tofs eller en garntofs? Elelr fuskpäls!!!