Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 400 ggr
Highlandertess
0

Affischer om kastrering?

När jag var i Sthlm sist så såg jag affischer om att man skulle kastrera/sterilisera sin katt. Var får man tag på sådana? Tycker det vore en bra sak att sätta upp här i min stad. En gång satte jag upp affischer om att inte skaffa sommarkatt och att höja kattens status. De hittade jag och skrev ut på nätet, ett väldigt enkelt sätt.

Mvh Therese

Lena
0

Jag antar att det är Djurskyddets affisch som du tänker på. En affisch med massor av röda katter på. Den har man kunnat beställa via denna länk: Djurskyddet

Det är vår Medarbetare Vanessa som tagit fram den affischen. Tyvärr verkar den inte ligga med längre bland Djurskyddets material. Just nu ligger det affischer om ID-märkning där istället. Sedan kan man beställa en folder om vikten av kastrering.

De andra affischerna/flygbladen som du använt tidigare hittar du under Kattstatus för ett bättre kattliv: Kattstatus för ett bättre kattliv

Jättebra att du sätter upp dessa anslag. Det är ett viktigt sätt att bidra till att öka kattens status och göra något konkret för att förbättra hittekatternas situation. Mycket av problemen vi har bottnar i okunskap hos allt för många kattägare.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Highlandertess
0

Tack för länkarna! Har beställt lite material nu. Börjar närma sig den tiden då folk skaffar sommarkatt ju :-( Viktigt att sprida lite kunskap då.

Lena
0

#2 Absolut - det är jätteviktigt att gå ut med den här typen av information denna tid på året.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"