Mer om Djurens Vänner i Borås
Styrelsen avgick i fredags, hemsidan och lokaler är stängda….
http://www.borastidning.se/edrum.jsp?article=262531
http://www.boras.expressen.se/Nyheter/1.610955
/Miranda
Ingen rolig historia alls! Som någon annan skrev det känns som att Djurens Vänner behöver se över hela sin verksamhet från grunden, göra en nystart med nya krafter om de ska ha en chans att återupprätta sitt förtroende. Två skandaler på kort tid är liksom lite för mycket.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Dom SKÄNKER bort katter!!!! Och sen säger ordförande att dom inte har pengar till veterinärvård….herregud.
Att säga att inga andra katter blev smittade av kattpest medan dom bara har testad en katt för pesten är väldigt oproffsigt och oförskämt!
Misstanken är att det har funnits kattpast från november, dom omplacerar ca 30 per månad. Så ungefär 150 katter har lämnat katthemmet med risken på att dem dör och/eller sprider vidare viruset.
Hur många katter dog på katthemmet???? Som jag uppfattar det hela måste det vara rätt många, när dom inte vaccinerar.
/Miranda
#2 Fullständigt bedrövligt att de skänker bort katter på det här sättet. Det motarbetar ju arbetet med att höja kattens status. Hur tänker de?
När jag pratade med Britt, Ordföranden för Djurens Vänners Riksorganisation, fick jag den uppfattningen att organisationen inte ansåg att man skulle ta betalt för katterna. Att det fanns i Djurens Vänners policy. Samtidigt nämnde hon att de lokala föreningarna inte alltid följde Riksorganisationens riktlinjer.
Det där att de inte vaccinerat katterna är ju också skrämmande. Man undrar egentligen vad som hänt bakom kulisserna?
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag blir mörkrädd för allt detta. Som jag skrev i en annan tråd så bör de lägga ner Djurens vänner och börja om från början. Över hela landet. Och då med nya stadgar. Som att man tar betalt för katterna. Katterna måste vaccineras, id-märkas, kastreras. Undrar om de gör det sistnämnda överhuvudtaget? Om de endast tar kissen till veterinär om den mår dåligt? De drar löjets skimmer över oss seriösa katthem också. Fy. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ny artikel i ämnet Djurens vänner i Borås….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Usch och fy. Undrar vad han egentligen gjort med alla tidigare katter. Och hur många. detta är horribelt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det är tur att det finns "grafik" när man inte finner ord längre…

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Bernt Ekelund har tydligen en bror eller har klonad sig själv….
Fruktansvärt…. detta hade jag inte kunnat ana, att Åke Röjland är av samma slag som Ekelund. Men åt andra sidan förklarar det kanske varför han inte agerade mot Ekelund….
Antar att dessa katter i sopsäckar är dom som avled i kattpest. Rena horrorstoryn…
/Miranda
Usch jag känner mig chockad just nu. Som någon annan skrev slår sådan här mot alla katthem och verksamhet med katter på ett tråkigt sätt. För att inte tala om de stackars katterna.
//Lena

fick veta från en fd styrelsemedlem att dom inte vaccinerar en enda katt dom får in…. alla katter drabbades alltså av kattpesten, visa har överlevt och blev omplacerade medan andra dog och hamnade i sopsäcken….
/Miranda
#10 Skandalöst när inte sådan viktiga saker sköts som vaccinering. Det är ju liksom A & O.
//Lena